Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) | Zdroj: Maserati

Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati
Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati
Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati
Maserati GranCabrio (2024) Zdroj: Maserati
11
Fotogalerie

Maserati GranCabrio je krásný spyder s brilantním šestiválcem. Léto už se blíží, můžete objednávat

Šestiválec Nettuno, plátěná střecha a převodovka ZF. Tohle vypadá jako recept na perfektní léto!

Flotila automobilka Maserati se rozšiřuje o další model a nejen Italové se mohou radovat, že tu máme další vzkvétající automobilku s duší, která využívá vlastní techniku, dělá si většinu věcí u sebe doma, má bohatou historii a její auta jsou skvostná. Na běžné konzumenty odpovídá SUV Grecale, novým modelem je ale již druhý kabriolet v portfoliu, nové GranCabrio, což je v podstatě GranTurismo se stahovací střechou.

Abychom to napsali správě, GranCabrio je samozřejmě spyder. Techniku vozu už známe, na trh vstoupí ve verzi Trofeo, tedy s šestiválcovým motorem Nettuno o objemu 3,0 litru, který je takovým klenotem dnešní doby a může se pochlubit výkonem 542 koní. Látková střecha se skládá do zavazadlového prostoru, lze to provést i za jízdy do rychlosti až 50 km/h a celý proces trvá 14 sekund.

Standardní výbavou bude vyhřívání krku pro řidiče a spolujezdce, které nabídne tři intenzity ofuku. Na přání bude k mání také větrná clona pro snížení vzniku turbulencí v prostoru pro cestující. Maserati nezveřejnilo hmotnost vozu, ale bude to zřejmě jen o kus více než u verze coupé, která váží 1795 kg, což je na grand tourery tohoto střihu velmi slušná hodnota, i když je pod kapotou „pouze“ šestiválec.

Převodovkou je samozřejmě opět osmistupňové ZF, se kterým má vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy. Jak si GranCabrio povede oproti konkurenci je nyní těžké odhadnout, nabízí se srovnání s Ferrari Roma Spider, které má oceňovaný osmiválcový čtyřlitr, co produkuje v 7500 otáčkách 620 koní. GranCabrio je již možné objednávat.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud