Maserati GranCabrio: čtyři sedadla pod sluncem

Ani Maserati nemohlo stanout stranou frankfurtské vřavy, mezi novinkami zde zazářilo GranCabrio, o kterém konečně víme více.

Automobilka Maserati na tomto místě představuje svůj vůbec první plně čtyřmístný automobil se skládací střechou. Jmenuje se GranCabrio a svému přívlastku rozhodně ostudu nedělá, jeho posláním bude vytvořit třetí aktuální modelovou řadu značky s trojzubcem ve znaku. Maserati oznámilo, že tato novinka bude vybavena vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 l a výkonem 433 koní (317 kW), ovšem další podrobnosti včetně hodnot zrychlení z klidu na 100 km/h či maximální rychlosti zatím tají.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Robustní maska chladiče GranCabria, jež vzdává svým svislým žebrováním hold klasickým vozům značky včetně někdejších monopostů pro šampionáty Grand Prix a Formule 1, nenechá pozorovatele na pochybách, že se dívá do tlamy vozu značky Maserati.

Specifickým rysem karosérie je její třívrstvá plátěná střecha, která se složí nebo natáhne za pouhých 28 sekund. Manipulovat s ní lze i při pomalé jízdě do 30 km/h. Maserati zároveň zdůrazňuje, že se jí podařilo vyvinout na kabriolet mimořádně tuhou karosérii. Podle tvrzení značky dosáhli „nevyšších možných parametrů v otázce tuhosti skeletu“, a to i přes relativně dlouhý rozvor a absenci pevné střechy. Výrobce se dále holedbá rozsáhlým použitím lehkých slitin při konstrukci většiny mechanických skupin. Jmenuje například plochou hliníkovou podlahu, jež se podílí na minimalizaci aerodynamických odporů a zároveň karosérii dodává na tuhosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základním cílem při vývoji modelu GranCabrio bylo ale přinést posádce nejvyšší míru požitku z jízdy, právě proto Maserati nakonec přeci jen sáhlo po konfiguraci plně čtyřmístného interiéru namísto toho, aby dozadu umístilo nouzové sezení podle receptu 2+2. Cestující zde budou hýčkáni všemožným komfortem včetně dvouzónové klimatizace, audioaparatury Bose nebo aktivního řízení podvozku Skyhook vlastní konstrukce.

Pokud toto auto chcete, můžete využít nového internetového konfigurátoru. Ceny tam ale nečekejte (zato, považte, můžete při výběru země zvolit Českou republiku... nicméně konfigurátor je stejně v angličtině), podle vyjádření automobilky musíte nejprve svůj vůz virtuálně sestavit a teprve potom se dozvíte, zda na něj máte, nebo nemáte. Dodávky vozů Maserati GranCabrio začnou před létem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranCabrio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků