Maserati GranCabrio: čtyři sedadla pod sluncem

Ani Maserati nemohlo stanout stranou frankfurtské vřavy, mezi novinkami zde zazářilo GranCabrio, o kterém konečně víme více.

Automobilka Maserati na tomto místě představuje svůj vůbec první plně čtyřmístný automobil se skládací střechou. Jmenuje se GranCabrio a svému přívlastku rozhodně ostudu nedělá, jeho posláním bude vytvořit třetí aktuální modelovou řadu značky s trojzubcem ve znaku. Maserati oznámilo, že tato novinka bude vybavena vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem s objemem 4,7 l a výkonem 433 koní (317 kW), ovšem další podrobnosti včetně hodnot zrychlení z klidu na 100 km/h či maximální rychlosti zatím tají.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Robustní maska chladiče GranCabria, jež vzdává svým svislým žebrováním hold klasickým vozům značky včetně někdejších monopostů pro šampionáty Grand Prix a Formule 1, nenechá pozorovatele na pochybách, že se dívá do tlamy vozu značky Maserati.

Specifickým rysem karosérie je její třívrstvá plátěná střecha, která se složí nebo natáhne za pouhých 28 sekund. Manipulovat s ní lze i při pomalé jízdě do 30 km/h. Maserati zároveň zdůrazňuje, že se jí podařilo vyvinout na kabriolet mimořádně tuhou karosérii. Podle tvrzení značky dosáhli „nevyšších možných parametrů v otázce tuhosti skeletu“, a to i přes relativně dlouhý rozvor a absenci pevné střechy. Výrobce se dále holedbá rozsáhlým použitím lehkých slitin při konstrukci většiny mechanických skupin. Jmenuje například plochou hliníkovou podlahu, jež se podílí na minimalizaci aerodynamických odporů a zároveň karosérii dodává na tuhosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Základním cílem při vývoji modelu GranCabrio bylo ale přinést posádce nejvyšší míru požitku z jízdy, právě proto Maserati nakonec přeci jen sáhlo po konfiguraci plně čtyřmístného interiéru namísto toho, aby dozadu umístilo nouzové sezení podle receptu 2+2. Cestující zde budou hýčkáni všemožným komfortem včetně dvouzónové klimatizace, audioaparatury Bose nebo aktivního řízení podvozku Skyhook vlastní konstrukce.

Pokud toto auto chcete, můžete využít nového internetového konfigurátoru. Ceny tam ale nečekejte (zato, považte, můžete při výběru země zvolit Českou republiku... nicméně konfigurátor je stejně v angličtině), podle vyjádření automobilky musíte nejprve svůj vůz virtuálně sestavit a teprve potom se dozvíte, zda na něj máte, nebo nemáte. Dodávky vozů Maserati GranCabrio začnou před létem příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Maserati GranCabrio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků