Maserati Ghibli obrazem: trojzubec z každého pohledu (100x foto)

Na horizontu se objevuje model, jenž má zvrátit vše, nač jsme dosud byli u značky Maserati zvyklí…
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie

Nové Maserati Ghibli, jež slavilo svoji výstavní premiéru již v dubnu v Šanghaji, má být menší, lehčí, hbitější, ale hlavně levnější variantou prestižnímu sportovnímu sedanu Maserati Quattroporte. Oproti němu je o 50 kg lehčí a 173 mm kratší a stojí na podlahové plošině menší o 291 mm. Sedan Ghibli oživuje legendární jméno, ale jeho technika má v budoucnosti posloužit za základ celé řadě dalších modelů aliance Fiat/Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Maserati Ghibli v plné parádě...

O modelu Maserati Ghibli jsme psali již mnohokrát, takže jen připomeňme, že o pohon typu Ghibli se postará dvojice třílitrových šestiválců s přímým vstřikováním a přeplňováním, jeden vznětový a druhý zážehový, přičemž ten na benzín bude k mání ve dvou výkonech. Dostupnější zážehovou jednotkou je šestiválec naladěný na 330 koní a vrchol točivého momentu dosahující 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů. Ghibli S pak má pod kapotou motor podobný, ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je u něj otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h.

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Zřejmě nejzajímavější variantou je ale diesel. Jeho maximum činí 275 koní, točivý moment vrcholí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků