Maserati Ghibli obrazem: trojzubec z každého pohledu (100x foto)

Na horizontu se objevuje model, jenž má zvrátit vše, nač jsme dosud byli u značky Maserati zvyklí…
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie

Nové Maserati Ghibli, jež slavilo svoji výstavní premiéru již v dubnu v Šanghaji, má být menší, lehčí, hbitější, ale hlavně levnější variantou prestižnímu sportovnímu sedanu Maserati Quattroporte. Oproti němu je o 50 kg lehčí a 173 mm kratší a stojí na podlahové plošině menší o 291 mm. Sedan Ghibli oživuje legendární jméno, ale jeho technika má v budoucnosti posloužit za základ celé řadě dalších modelů aliance Fiat/Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Maserati Ghibli v plné parádě...

O modelu Maserati Ghibli jsme psali již mnohokrát, takže jen připomeňme, že o pohon typu Ghibli se postará dvojice třílitrových šestiválců s přímým vstřikováním a přeplňováním, jeden vznětový a druhý zážehový, přičemž ten na benzín bude k mání ve dvou výkonech. Dostupnější zážehovou jednotkou je šestiválec naladěný na 330 koní a vrchol točivého momentu dosahující 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů. Ghibli S pak má pod kapotou motor podobný, ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je u něj otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h.

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Zřejmě nejzajímavější variantou je ale diesel. Jeho maximum činí 275 koní, točivý moment vrcholí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků