Maserati Ghibli obrazem: trojzubec z každého pohledu (100x foto)

Na horizontu se objevuje model, jenž má zvrátit vše, nač jsme dosud byli u značky Maserati zvyklí…
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie

Nové Maserati Ghibli, jež slavilo svoji výstavní premiéru již v dubnu v Šanghaji, má být menší, lehčí, hbitější, ale hlavně levnější variantou prestižnímu sportovnímu sedanu Maserati Quattroporte. Oproti němu je o 50 kg lehčí a 173 mm kratší a stojí na podlahové plošině menší o 291 mm. Sedan Ghibli oživuje legendární jméno, ale jeho technika má v budoucnosti posloužit za základ celé řadě dalších modelů aliance Fiat/Chrysler.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Maserati Ghibli v plné parádě...

O modelu Maserati Ghibli jsme psali již mnohokrát, takže jen připomeňme, že o pohon typu Ghibli se postará dvojice třílitrových šestiválců s přímým vstřikováním a přeplňováním, jeden vznětový a druhý zážehový, přičemž ten na benzín bude k mání ve dvou výkonech. Dostupnější zážehovou jednotkou je šestiválec naladěný na 330 koní a vrchol točivého momentu dosahující 500 Nm. Na stovku potřebuje 5,6 s, kombinovaná spotřeba by se měla pohybovat pod hranicí deseti litrů. Ghibli S pak má pod kapotou motor podobný, ovšem naladěný na 410 koní a 550 Nm. Stovka je u něj otázkou pěti vteřin a maximální rychlost činí 285 km/h.

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Maserati Ghibli: těšte se na diesel i pohon všech kol

Zřejmě nejzajímavější variantou je ale diesel. Jeho maximum činí 275 koní, točivý moment vrcholí na 600 Nm. Tyto parametry stačí k akceleraci z nuly na stovku za 6,3 s, přičemž Maserati slibuje průměrnou spotřebu šest litrů na 100 km a produkci emisí CO2 pod 160 g/km.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Maserati Ghibli obrazem
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků