Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Italská značka oficiálně startuje svou elektrifikovanou éru, ve které se nejprve objevuje hybridní verze sportovního sedanu Ghibli.

První elektrifikované Maserati v historii značky je tady. Kdo by ovšem čekal s příjezdem Ghibli Hybrid zbrusu novou generaci sportovního sedanu, má smůlu. Stále tak v základu koukáme na model původem z roku 2013, který ovšem v rámci uvedení hybridního ústrojí do nabídky obdržel i jisté omlazení.

Hlavní novinkou je tedy mild-hybridní ústrojí ve formě dvoulitrového turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce, vyžívajícího 48V startér-generátor, malou baterii a takzvaný eBooster, který pomáhá motoru s točivým momentem v nižších otáčkách. Maserati uvádí, že v daném odvětví je toto řešení jedinečné a prvním z nové generace automobilových pohonů.

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Nové ústrojí zajišťuje výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment 450 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Na 100 km/h akceleruje Ghibli Hybrid za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 255 km/h. Ve srovnání s naftovým Ghibli s motorem V6 je Hybrid také o zhruba 80 kg lehčí (1950 kg) a produkuje o 25 % méně emisí CO₂.

Na exteriéru zvýrazňují hybridní ústrojí pod kapotou modré detaily. Podtržení modrou najdete na otvorech za předními koly, na brzdových třmenech a také logu trojzubce na zadních sloupcích. Po stránce omlazení je pak lehce pozměněna mřížka chladiče nebo osvětlení vpředu i vzadu.

Maserati elektrifikuje. Prvními trojzubci do zásuvky budou GranTurismo a GranCabrio

Maserati elektrifikuje. Prvními trojzubci do zásuvky budou GranTurismo a GranCabrio

Uvnitř přináší Ghibli Hybrid aktualizovaný infotainment na základě systému Android Automotive, obrazovka vyrostla z 8,4 palce na 10,1 palce, nechybí plně digitální přístrojový štít a nakonec ani tady nelze přehlédnout modré detaily, například prošívání a loga trojzubců na sedačkách.

Cenovku pro český trh a datum uvedení zatím neznáme. Do elektrifikace skočí Maserati po hlavě už příští rok, kdy představí plně elektrické varianty modelů GranTurismo a GranCabrio. Očekávaný supersport MC20, který by mohl určitou formu elektrifikace nabídnout také, se přitom ukáže ještě letos v září.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků