Italská značka oficiálně startuje svou elektrifikovanou éru, ve které se nejprve objevuje hybridní verze sportovního sedanu Ghibli.
První elektrifikované Maserati v historii značky je tady. Kdo by ovšem čekal s příjezdem Ghibli Hybrid zbrusu novou generaci sportovního sedanu, má smůlu. Stále tak v základu koukáme na model původem z roku 2013, který ovšem v rámci uvedení hybridního ústrojí do nabídky obdržel i jisté omlazení.
Hlavní novinkou je tedy mild-hybridní ústrojí ve formě dvoulitrového turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce, vyžívajícího 48V startér-generátor, malou baterii a takzvaný eBooster, který pomáhá motoru s točivým momentem v nižších otáčkách. Maserati uvádí, že v daném odvětví je toto řešení jedinečné a prvním z nové generace automobilových pohonů.
Nové ústrojí zajišťuje výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment 450 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Na 100 km/h akceleruje Ghibli Hybrid za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 255 km/h. Ve srovnání s naftovým Ghibli s motorem V6 je Hybrid také o zhruba 80 kg lehčí (1950 kg) a produkuje o 25 % méně emisí CO₂.
Na exteriéru zvýrazňují hybridní ústrojí pod kapotou modré detaily. Podtržení modrou najdete na otvorech za předními koly, na brzdových třmenech a také logu trojzubce na zadních sloupcích. Po stránce omlazení je pak lehce pozměněna mřížka chladiče nebo osvětlení vpředu i vzadu.
Uvnitř přináší Ghibli Hybrid aktualizovaný infotainment na základě systému Android Automotive, obrazovka vyrostla z 8,4 palce na 10,1 palce, nechybí plně digitální přístrojový štít a nakonec ani tady nelze přehlédnout modré detaily, například prošívání a loga trojzubců na sedačkách.
Cenovku pro český trh a datum uvedení zatím neznáme. Do elektrifikace skočí Maserati po hlavě už příští rok, kdy představí plně elektrické varianty modelů GranTurismo a GranCabrio. Očekávaný supersport MC20, který by mohl určitou formu elektrifikace nabídnout také, se přitom ukáže ještě letos v září.