Maserati Ghibli Hybrid je tady: Čtyřválec má 330 koní a údajně i jedinečné řešení

Italská značka oficiálně startuje svou elektrifikovanou éru, ve které se nejprve objevuje hybridní verze sportovního sedanu Ghibli.

První elektrifikované Maserati v historii značky je tady. Kdo by ovšem čekal s příjezdem Ghibli Hybrid zbrusu novou generaci sportovního sedanu, má smůlu. Stále tak v základu koukáme na model původem z roku 2013, který ovšem v rámci uvedení hybridního ústrojí do nabídky obdržel i jisté omlazení.

Hlavní novinkou je tedy mild-hybridní ústrojí ve formě dvoulitrového turbodmychadlem přeplňovaného čtyřválce, vyžívajícího 48V startér-generátor, malou baterii a takzvaný eBooster, který pomáhá motoru s točivým momentem v nižších otáčkách. Maserati uvádí, že v daném odvětví je toto řešení jedinečné a prvním z nové generace automobilových pohonů.

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Maserati ukazuje motor supersportu MC20: V6, dvě turba, 630 koní a poznatky z F1

Nové ústrojí zajišťuje výkon 330 koní (243 kW) a točivý moment 450 N.m. Síla putuje na zadní kola skrze osmistupňovou automatickou převodovkou ZF. Na 100 km/h akceleruje Ghibli Hybrid za 5,7 vteřiny a maximálně dosáhne 255 km/h. Ve srovnání s naftovým Ghibli s motorem V6 je Hybrid také o zhruba 80 kg lehčí (1950 kg) a produkuje o 25 % méně emisí CO₂.

Na exteriéru zvýrazňují hybridní ústrojí pod kapotou modré detaily. Podtržení modrou najdete na otvorech za předními koly, na brzdových třmenech a také logu trojzubce na zadních sloupcích. Po stránce omlazení je pak lehce pozměněna mřížka chladiče nebo osvětlení vpředu i vzadu.

Maserati elektrifikuje. Prvními trojzubci do zásuvky budou GranTurismo a GranCabrio

Maserati elektrifikuje. Prvními trojzubci do zásuvky budou GranTurismo a GranCabrio

Uvnitř přináší Ghibli Hybrid aktualizovaný infotainment na základě systému Android Automotive, obrazovka vyrostla z 8,4 palce na 10,1 palce, nechybí plně digitální přístrojový štít a nakonec ani tady nelze přehlédnout modré detaily, například prošívání a loga trojzubců na sedačkách.

Cenovku pro český trh a datum uvedení zatím neznáme. Do elektrifikace skočí Maserati po hlavě už příští rok, kdy představí plně elektrické varianty modelů GranTurismo a GranCabrio. Očekávaný supersport MC20, který by mohl určitou formu elektrifikace nabídnout také, se přitom ukáže ještě letos v září.

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patří do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků