Koncept Maserati Boomerang tehdy působil naprosto neskutečně, futuristicky a jeho výjimečný design ovlivnil řadu superaut let následujících. Zažil aukce, různé majitele a zahrál si i v reklamě.
V sedmdesátých a osmdesátých letech jsme zažívali zlatou éru, kdy automobilky nechaly designérům prostor naplno projevit své kreativní umění. Vznikla tak celá řada studií, jejichž obrazy si dodnes nadšenci hrdě věsí na zeď.
Maserati letos slaví padesáté výročí ikonického konceptu Boomerang, který vzniknul na rýsovacím prkně slavného Giorgetta Giugiara. Ve své době šlo o automobil snů s extrémním a naprosto strhujícím designem. První a jediný prototyp se letmo ukázal už v roce 1971 na autosalonu v Turíně. O rok později se světu v plné kráse představil 9. března na výstavě v Ženevě. Automobilka jej prezentovala jako registrovaný a plně pojízdný vůz.
Za zhotovením Boomerangu stála karosárna Italdesign, která použila základ a kompletní techniku z Maserati Bora. Uprostřed uložený osmiválec 4.8 litru s výkonem 310 koní přiblížil koncept k hranici 300 km/h. Tradiční zůstala i koncepce pohonu zadních kol a pětistupňové převodovky.
Boomerang se sice nedočkal sériové výroby, ale jeho odkaz se vrátil v Giugiarových pozdějších projektech. Jeho existence tak ovlivnila sportovní vozy na další dekádu. Nemusíme chodit daleko. Klínovitý tvar karoserie můžeme najít na Lotusu Esprit, BMW M1 nebo De Loreanu DMC-12. Giugiaro ve svých návrzích často použil základní horizontální linii, kterou ve vrchní části doplňovala kabina s dlouhým a ostře zkoseným čelním sklem. Dalším oblíbeným prvkem byly výklopné přední světlomety.
Ve studiích si pohrával s mimořádně extravagantním pojetím interiéru. Například v Boomerangu použil koncept integrace přístrojového panelu se všemi budíky doprostřed volantu, který byl uchycen po obvodu. To mu umožnilo velmi nízko umístit palubní desku i sedadla.
Jediný vytvořený Boomerang se během padesáti let objevil na mnoha mezinárodních výstavách, několikrát změnil majitele, často prostřednictvím aukce, a dokonce si zahrál i v reklamách.