V sedmdesátých a osmdesátých letech jsme zažívali zlatou éru, kdy automobilky nechaly designérům prostor naplno projevit své kreativní umění. wheelsage.org

V sedmdesátých a osmdesátých letech jsme zažívali zlatou éru, kdy automobilky nechaly designérům prostor naplno projevit své kreativní umění. | wheelsage.org

Vznikla tak celá řada studií, jejichž obrazy si dodnes nadšenci hrdě věsí na zeď. wheelsage.org

Vznikla tak celá řada studií, jejichž obrazy si dodnes nadšenci hrdě věsí na zeď. | wheelsage.org

Maserati letos slaví padesáté výročí ikonického konceptu Boomerang, který vzniknul na rýsovacím prkně slavného Giorgetta Giugiara. wheelsage.org

Maserati letos slaví padesáté výročí ikonického konceptu Boomerang, který vzniknul na rýsovacím prkně slavného Giorgetta Giugiara. | wheelsage.org

Ve své době šlo o automobil snů s extrémním a naprosto strhujícím designem. wheelsage.org

Ve své době šlo o automobil snů s extrémním a naprosto strhujícím designem. | wheelsage.org

První a jediný prototyp se letmo ukázal už v roce 1971 na autosalonu v Turíně. wheelsage.org

První a jediný prototyp se letmo ukázal už v roce 1971 na autosalonu v Turíně. | wheelsage.org

O rok později se světu v plné kráse představil 9. března na výstavě v Ženevě. wheelsage.org

O rok později se světu v plné kráse představil 9. března na výstavě v Ženevě. | wheelsage.org

Automobilka jej prezentovala jako registrovaný a plně pojízdný vůz.   wheelsage.org

Automobilka jej prezentovala jako registrovaný a plně pojízdný vůz.   | wheelsage.org

Za zhotovením Boomerangu stála karosárna Italdesign, která použila základ a kompletní techniku z Maserati Bora.  wheelsage.org

Za zhotovením Boomerangu stála karosárna Italdesign, která použila základ a kompletní techniku z Maserati Bora.  | wheelsage.org

Uprostřed uložený osmiválec 4.8 litru s výkonem 310 koní přiblížil koncept k hranici 300 km/h.  wheelsage.org

Uprostřed uložený osmiválec 4.8 litru s výkonem 310 koní přiblížil koncept k hranici 300 km/h.  | wheelsage.org

Tradiční zůstala i koncepce pohonu zadních kol a pětistupňové převodovky. wheelsage.org

Tradiční zůstala i koncepce pohonu zadních kol a pětistupňové převodovky. | wheelsage.org

Boomerang se sice nedočkal sériové výroby, ale jeho odkaz se několikrát vrátil v Giugiarových pozdějších projektech.  wheelsage.org

Boomerang se sice nedočkal sériové výroby, ale jeho odkaz se několikrát vrátil v Giugiarových pozdějších projektech.  | wheelsage.org

Jeho existence tak ovlivnila sportovní vozy na další dekádu.  wheelsage.org

Jeho existence tak ovlivnila sportovní vozy na další dekádu.  | wheelsage.org

Nemusíme chodit daleko. Klínovitý tvar karoserie můžeme najít na Lotusu Esprit, BMW M1 nebo De Loreanu DMC-12. wheelsage.org

Nemusíme chodit daleko. Klínovitý tvar karoserie můžeme najít na Lotusu Esprit, BMW M1 nebo De Loreanu DMC-12. | wheelsage.org

Giugiaro ve svých návrzích často použil základní horizontální linii, kterou ve vrchní části doplňovala kabina s dlouhým a ostře zkoseným čelním sklem. wheelsage.org

Giugiaro ve svých návrzích často použil základní horizontální linii, kterou ve vrchní části doplňovala kabina s dlouhým a ostře zkoseným čelním sklem. | wheelsage.org

Dalším oblíbeným prvkem byly výklopné přední světlomety. wheelsage.org

Dalším oblíbeným prvkem byly výklopné přední světlomety. | wheelsage.org

Můžeme začít počítat, kolik sériových vozů se nechalo inspirovat klínovitým tvarem Boomerangu.  wheelsage.org

Můžeme začít počítat, kolik sériových vozů se nechalo inspirovat klínovitým tvarem Boomerangu.  | wheelsage.org

Giugiaro s oblibou vzadu používal jednoduché horizontální světlomety.  wheelsage.org

Giugiaro s oblibou vzadu používal jednoduché horizontální světlomety.  | wheelsage.org

Ve studiích si pohrával s mimořádně extravagantním pojetím interiéru. wheelsage.org

Ve studiích si pohrával s mimořádně extravagantním pojetím interiéru. | wheelsage.org

Například v Boomerangu použil koncept integrace přístrojového panelu se všemi budíky doprostřed volantu, který byl uchycen po obvodu. wheelsage.org

Například v Boomerangu použil koncept integrace přístrojového panelu se všemi budíky doprostřed volantu, který byl uchycen po obvodu. | wheelsage.org

To mu umožnilo velmi nízko umístit palubní desku i sedadla. wheelsage.org

To mu umožnilo velmi nízko umístit palubní desku i sedadla. | wheelsage.org

Jediný vytvořený Boomerang se během padesáti let objevil na mnoha mezinárodních výstavách.  wheelsage.org

Jediný vytvořený Boomerang se během padesáti let objevil na mnoha mezinárodních výstavách.  | wheelsage.org

Několikrát změnil majitele.  wheelsage.org

Několikrát změnil majitele.  | wheelsage.org

Setkat jste se s ním mohli na prestižních aukcích.  wheelsage.org

Setkat jste se s ním mohli na prestižních aukcích.  | wheelsage.org

Dokonce si zahrál i v reklamách.   wheelsage.org

Dokonce si zahrál i v reklamách.   | wheelsage.org

Vznikla tak celá řada studií, jejichž obrazy si dodnes nadšenci hrdě věsí na zeď. wheelsage.org
Maserati letos slaví padesáté výročí ikonického konceptu Boomerang, který vzniknul na rýsovacím prkně slavného Giorgetta Giugiara. wheelsage.org
Ve své době šlo o automobil snů s extrémním a naprosto strhujícím designem. wheelsage.org
První a jediný prototyp se letmo ukázal už v roce 1971 na autosalonu v Turíně. wheelsage.org
24
Fotogalerie

Maserati Boomerang slaví 50 let! Hrálo v reklamách, inspirovalo supersporty a několikrát změnilo majitele

Koncept Maserati Boomerang tehdy působil naprosto neskutečně, futuristicky a jeho výjimečný design ovlivnil řadu superaut let následujících. Zažil aukce, různé majitele a zahrál si i v reklamě.

V sedmdesátých a osmdesátých letech jsme zažívali zlatou éru, kdy automobilky nechaly designérům prostor naplno projevit své kreativní umění. Vznikla tak celá řada studií, jejichž obrazy si dodnes nadšenci hrdě věsí na zeď.

Maserati letos slaví padesáté výročí ikonického konceptu Boomerang, který vzniknul na rýsovacím prkně slavného Giorgetta Giugiara. Ve své době šlo o automobil snů s extrémním a naprosto strhujícím designem. První a jediný prototyp se letmo ukázal už v roce 1971 na autosalonu v Turíně. O rok později se světu v plné kráse představil 9. března na výstavě v Ženevě. Automobilka jej prezentovala jako registrovaný a plně pojízdný vůz.  

Za zhotovením Boomerangu stála karosárna Italdesign, která použila základ a kompletní techniku z Maserati Bora. Uprostřed uložený osmiválec 4.8 litru s výkonem 310 koní přiblížil koncept k hranici 300 km/h. Tradiční zůstala i koncepce pohonu zadních kol a pětistupňové převodovky.

Boomerang se sice nedočkal sériové výroby, ale jeho odkaz se vrátil v Giugiarových pozdějších projektech. Jeho existence tak ovlivnila sportovní vozy na další dekádu. Nemusíme chodit daleko. Klínovitý tvar karoserie můžeme najít na Lotusu Esprit, BMW M1 nebo De Loreanu DMC-12. Giugiaro ve svých návrzích často použil základní horizontální linii, kterou ve vrchní části doplňovala kabina s dlouhým a ostře zkoseným čelním sklem. Dalším oblíbeným prvkem byly výklopné přední světlomety.

Ve studiích si pohrával s mimořádně extravagantním pojetím interiéru. Například v Boomerangu použil koncept integrace přístrojového panelu se všemi budíky doprostřed volantu, který byl uchycen po obvodu. To mu umožnilo velmi nízko umístit palubní desku i sedadla.

Jediný vytvořený Boomerang se během padesáti let objevil na mnoha mezinárodních výstavách, několikrát změnil majitele, často prostřednictvím aukce, a dokonce si zahrál i v reklamách.  

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud