Kapitoly článku:
Napsali o Biturbu
„Biturbo vystřelí z 0 na 100 km/h za 6,8 s a na 160 km/h zrychlí z klidu za pouhých 21,4 s, zatímco čtvrt míle urazí za 15,3 s při 147 km/h na výjezdu. ... Při zrychlování do 140 km/h drží krok s Ferrari 308 Quattrovalvovle, teprve zhruba ve 160 km/h mu Biturbo přestává stačit.“
„Oproti postupům běžným u většiny současných automobilů nacházíme v interiéru Biturba významný podíl ruční práce. Místo běžných levných plastů jsou v tomto voze ručně šité čalounění, využívající dřevěných a semišových prvků. (...) Jednotlivé díly nejsou sice sesazovány s vojenskou přesností jako třeba u Rollsů a dřevěné obklady nejsou vždy perfektně opracované, ale celek působí skutečně přepychově.“
Car and Driver, duben 1984
„Vůz typu 425 s automatickou převodovkou není do 50 km/h žádným drakem, ale jeho osobnost vynikne teprve na dálnici. Při jízdě vysoko nad rychlostními limity vám dává pocit nezranitelného Supermana. V hustém městském provozu se chová jako žralok, prokusující si cestu ve změnit malých rybiček.“
Car and Driver, květen 1986
„Zdá se, že drobné nedostatky Biturb z první série zapůsobily negativně na další život této modelové řady. Špatně nastavené plováky v karburátorech například vedly k „zakopávání“ motoru při ostrých průjezdech levotočivých zatáček, kabely v rozdělovači praskaly teplem, kolem hlav utíkala chladicí kapalina, olej prolínal pod motorem i převodovkou, tavily se pojistkové skříně a kontrolka přehřívání svítila často zbytečně. Brzy bylo třeba překonstruovat spojky, napínače rozvodových ozubených řemenů a vodní pumpy. (...) To bylo pro Maserati depresivní. Nicméně je až neuvěřitelné, jak dobrý automobil tato malá továrnička bez zkušeností se sériovou výrobou nakonec postavila. Závady těchto vozů jsou jistě mrzutými, ale nejedná se nikdy o nic zásadního. Přitom většina problematických součástí byla během času překonstruována. Důležitou skutečností je, že se odborníci na vozy Maserati bez výhrad shodli na tom, že základ motoru Biturbo (blok, písty a podobně) je takřka nezničitelný.“
Road & Track, srpen 1990
Používané motory
Série | Objem | Rozvody | Příprava směsi | Model |
AM 452 | 2000 cm3 | 18 ventilů | karburátor | Biturbo |
AM 453 | 2500 cm3 | 18 ventilů | Karburátor | Biturbo 2500 |
AM 471 | 2000 cm3 | 18 ventilů | vstřikování | 2.22S, 2.22SR, 4.18, 4.30, Spyder |
AM 472 | 2500 cm3 | 18 ventilů | Vstřikování | Biturbo 2500i |
AM 473 | 2800 cm3 | 18 ventilů | Vstřikování | 4.30, 222SR, Spyder, Karif |
AM 475 | 2000 cm3 | 24 ventilů | Vstřikování | 2.24, 4.24, Spyder |
AM 490 | 2000 cm3 | 24 ventilů | Vstřikování | Racing |
AM 495 | 2000 cm3 | 24 ventilů | Vstřikování | Ghibli II |
AM 496 | 2000 cm3 | 24 ventilů | Vstřikování | Ghibli Cup |
AM 477 | 2800 cm3 | 24 ventilů | Vstřikování | 2.22 4V, 4.30 4V, Ghibli II |
AM 501 | 2000 cm3 | 24 ventilů | vstřikování | Barchetta |