Musím pochválit autora za perfektní článek, již dlouho sem na Autorevue nečetl článek, u kterého bych si popis dojmů z auta takto vychutnal. Jen víc a víc takovýchto článků!:-)
Více takových článků s autentickými a tedy emocionálními zážitky a postřehy. Jinak tu lanciu 8.32 Vašek nikdy neměl. Bylo jich jen pár set v obou seriích a autorizaci na jejich servis mělo jen pár míst. U nás nikdo. Zaznamenal jsem dva pokusy a jeden dopadl katastrofou, hlavně pro jednu švýcarskou pojišťovnu.
Jedna je v jedné české garáži.
Já myslím,že jich tu může být i víc.Super motor,ale běžný podvozek.a to moc k sobě nešlo.Ale za pokus to stálo.A další takové auto byla Alfa Romeo Giulietta 2,0 TURBODELTA ne Turbo Diesel!!!!!Nezaměňovat.
Super článek, pouze přidávám jednu zajímavost. Od verze 222 se do motorů montovaly hliníkové vložky válců s povrchovou úpravou NIGUSIL, která se dnes dává pouze do špičkových závodních motorů motokár,vozů DTM a F1. Neznám jiný sériově vyráběný automobil, který používá tuto technologii.Tom evo
NIKASIL - NIGUSIL používá hodně jiných výrobců lepších aut. Vím minimálně o jaguáru, dále se dělali nikasilové motory T613i v silnější variantě 4,38 l (standart 3,5l).... Jeho pŘedností je kromě tvrdosti a otěruvzodrnosti také daleko lepší vedení a distribuce tepla.
Pravda, doplňuji ještě Porsche a některé modely BMW.
Výkon jeho dvoulitrového motoru narostl až na 285 koní při 2 250 ot./min. a točivý moment vrcholil 372 N.m při 4 250 ot./minZde je rozhodně chyba, přesné hodnoty sice neznám, ale maximální točivý moment nemůže být nikdy ve vyšších otáčkách než maximální výkon ;-)
Máš recht - krouťák sedí, ale ten max. výkon bude vejš, kolem 6tis.
než si vlezeš nad chladiš takového klenotu ;-) Ta šlápota se tam moc nevyjímá a majitel musel mít pevné nervy a důvěru v itaskou ocel :-)Jinak nádhera, Italy designově můžu... ač je jim nějaký ten pátek...
super kara s totalne akcnym vzhladom aj technikou ,toto zeriem aj ten design !
díky za velmi dobrý článek článek a vaše dojmy. většinou mi při čtení testů naskakuje husí kůže když člověk čte nesmyslné výplody některých novinářů, ale u tohoto textu se mohu s některými pasážemi opravdu ztotožnit. sám vlastním 4.24v tak snad alespoň trochu vím o čem píšete :-). chybí mi asi jen jedna drobnost - informace, že původní třiventilová verze měla měkký materiál vaček a je proto lepší vyhledávat 24V verze. P.S. jak zmiňujete tu Themu - článek bude o 8.32, že? ;-)
Chtěl bych znát názor na Biturbo 222 SE 165kw 1990, najeto 80tisíc. Wikipedie píše že bylo vyrobeno 210 kusů. Stav vozu je ted slušný a originální. Jakou by mohlo mít hodnotu na evropském trhu? Děkuji
Čoveče, to tady nemůžete takhle prozrazovat ;-) Teď už to nebude překvapení... A stěmi vačkami máte pravdu, děkuji za doplnění!
No konečně zajímavá auta. 8.32 měl myslím i Havel... Havel patřil mezi lidi co uměli ocenit dobré auto.... Jenže pak přišla Dášeňka... a musel přejít na německý konzum.... :-D
Jo jo, Havel měl jako první soukromé auto Renaulta 21 sedan, což byl dar od portugalského prezidenta a ze začátku se používal i jako oficiální prezidentské auto. Pak jako soukromý vůz následovala Thema, ale měl jsem dojem, že jen "obyčejné" dvoulitrové turbo. Další na řadě byla Kappa (to už určitě bylo turbo), je na okamžik vidět i ve filmu Občan Havel. A pak už přišla doba Mercedesů, protože Thesis už se u nás oficiálně neprodává... Jinak Biturbo je nádhera, sám jsem o něm jistou dobu uvažoval, ale netroufl jsem si kvůli přetáčivosti v extémních situacích...
pěkný článek, nádherné auto B-] a to že Vašek přešel na MB, je spíše příčinou lidí v okolí, ale jako prezident si měl vydobýt nějakou libůstku, a ne standard, který má každý tunelář...;-)
Uvedl sem to proto, že sem někde četl článek, rozhovor, či co s Havlem... (A enbyl to P.R článek), kdy Havel něco říkal o Lancii. A mluvil o ni s láskou. to, že teď má MB a jezdí MB je orpavdu vliv okolí. YMslím, že havel sám o sobě by raději tu Thesis. Ta Thema byla opravdu myslím 8.32, ale jistě to nevím. Kappa byla turbo, to vím, dokonce ji i kdysi prodávali an Tipcars.
Dobrý den, pokud vím, tak pan prezident Havel dostal od prezidenta italského při jeho první návštěvě porevolučního Československa Themu 2,0i 16v Turbo. Když vyjela Kappa, kopil si jako soukromé auto provedení 2,0i Turbo LS, ještě čtyřválec. Pokud jste viděli film Občan Havel, je tam záběr, jak s ní letí zahradou v Lánech a vystupuje před zámkem zpoza volantu a má úsměv od ucha k uchu. A na podzim toto auto stálo v AAA AUTO v Praze, za oknem byly kopie velkého techničáku, kde byl pan prezident skutečně zapsán jako první a zatím jediný majitel tohoto vozu. Cenovka tam byla 159 000 Kč, ale zároveň tam byl i nápis Rezervováno... Tomu říkám "auto s historií"! Příjemný den!
...Havel jezdil medvedem uz i do pivovaru valet sudy v 70tejch letech, takze R21 nebylo jeho prvni soukromy auto...
Přesně tak. Jako nádeník v pivovaru měl lepší auto jako později první prezidentské.
CyberVic: Jo, to jsem napsal blbě, myslel jsem první v době jeho prezidentování.
Jj 8.32 jsem si osobne jen:-( prohlizel a i bez prekvapeni se na to tesim, kdyz si vzpomenu na zvuk motoru... Clanek o Biturbu se moc povedl:-)
http://cz.iq-test.eu/?d=8744
Romiku, ty zloději, už jsem ti říkal, že ti jednou někdo nakope řiť B-] Strč si ten spam do té pr..le, ze které pocházíš
Mne zaujal ten "SRAB" z 90. let a "najetych" 99 tisic (opotrebovanost interieru vypada na minimalne 3x tolik). Jinak zvenku to jeste jde (ac to pripomina trochu Fiaty te doby), ale ten interier je na pohled fakt tragicky a tim nemyslim jeho opotrebovanost...
Dobrý den, "srab" je opraven, pravděpodobně se jedná o žertík některého ze zlomyslných kolegů :-) Jelikož zkoušený vůz patří do soukromé sbírky a majitel jej rozhodně nemá v úmyslu prodávat, stav tachometru bych neřešil, ačkoli si také myslím, že má najeto víc. Co se týče vzhledu interiéru, je třeba si uvědomit, že tomu autu táhne na třicítku! Přesto jde mslím o zajímavý příklad toho, co Italové tehdy dokázali vyrábět.
Jiri, nebyl to nahodou jen zertik "ala automaticke opravy" MS-Word? Nedivil bych se, kdyby tomu tak bylo...
Pekny auti, skvela recenze, taky bych se svezl.Ale taky vam ty zadni svetla pripominaj BMW E30? A predek Themu,Cromu? Maj tyhle auta neco spolecnyho krom toho, ze jsou vsechny z Italie a ze, jak je napsano v clanku, Fiat prevzal maserati?
Dobrý den, jakous takous podobnost s E30 bych považoval spíše za náhodnou, jelikož, pokud se nepletu, BMW E30 bylo představeno teprve rok po Biturbu. Se slavnou čtyřkou Croma/Thema/164/9000, jež je ještě o něco mladší, máte trochu pravu, jedná se o vozy celkem utilitárního, prostého tvarování. A když už jsme u Themy, na některé další víkendové svezení pro čtenáře Autorevue.cz připravuji opravdovou lahůdku...
tak předpokládám, že tou lahůdkou bude 8.32, ale aby jste nebyl zklamán, ono to zas tak nejede, Turbo je větší pila
Taky jsme odzkoušeli... http://www.autorevue.cz/vikendova-jizda-lancia-th... ...
No, ja nemyslel, ze by u maserati kopirovali BMW(proc by to nemohlo byt obracene), jen jsem na ne tak koukal a neco mi pripominala. A kdyz jsem si nasel obrazek e30 tak ta svetla si sjou velmi podobna. Asi nahoda. A ta lahudka? Ze by Thema 8.32 s motorem Ferrari?(ikdyz jsem nekde cetl, ze ten motor ma byt puvodem prave maserati, tak nevim)
přesně ten design, kterej mám rád. A ta technika v podobě množstcí budíků a kontrolek...jako pilotní kabina. Krásnej stroj...moc ěkný..závidím svezení v tomto stroji :-)
Jezisi, co to je za prorezivelou plechovku? Jake dojmy, do srotu s tim...jinak nas tyhle krabice budou na silnicich ohrozovat porad..
Ty blbe, tohle je auto z doby, kdy bylo radost auto řídit, ale neuměl to každý. A na silnici tě neohrožují zrezivělé plechovky, ale debilové za volantem. Zpravidla v hodně nových autech. A často proto, že si myslí, že pro nové auto nacpané elektronikou neplatí fyzikální zákony.
Souhlas! Řek si to dobře... Jinak autorovi děkuju za článek, "masáky" mam rád...
jo jo, není nad tvýho Logana, co? :-D
ale ta cestina B-]
ale ta tvoje take - precti co pises a jak to pises
len tak dalej redakcia. Clanky o motoiristickej historii nota bene tak dobre spracovane ako tento su vzdy vitane.predsa len som u z prejedeny 'novinkami' ...
nadherny auto
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.