Maserati Alfieri vzdává hold zakladateli značky a je plně funkční

Značka Maserati se v Ženevě pochlubila prototypem sportovního kupé 2+2, jenž vychází ze sériového modelu GranTurismo MC Stradale.

(Aktualizováno 13:25: doplněny živé fotografie z Ženevy)

V dravě střiženém kabátě tohoto krasavce se odráží to, čím vozy s trojzubcem na masce už desítky let vábí pozornost milovníků rychlých aut na celém světě. Alfieri si vypůjčilo jméno jednoho z bratrů, kteří přesně před sto lety znaku Maserati založili. Toto kupé využívá mechanických skupin sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a i když byl rozvor náprav zkrácen o plných 240 mm (2 700 mm), nabízí v zadní části interiéru dvojici sedadel.

Plně provozuschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm dlouhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlouhou přední kapotou skrývá maranellský vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 466 koní (343 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu až 520 Nm při 4 750 ot./min. Na kola zadní nápravy se přenáší skrze šestistupňovou převodovku MC Shift uloženou podle receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Upravený výfuk má vozu zajišťovat „dechberoucí zvuk“, adekvátní zpomalení zajišťuje brzdová soustava s uhlíko-keramickými kotouči a třmeny Brembo. Zvenčí si všimneme nově koncipované, svisle dělené a bohatě tvarované masky chladiče, zadní svítilny mají červené části na vnějších okrajích a bílé uprostřed a kované ráfky mají průměr 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minimalisticky pojatý interiér

Interiér je, jak už to u prototypů bývá, vyroben výhradně ručně. Jednoduchá palubní deska je prý inspirována modelem Maserati 5000 GT, ale jejímu středu dominuje rozměrný monitor. Přístrojovému štítu dominují futuristicky zpracované kruhové stupnice otáčkoměru a tachometru, obklady a ovladače kombinují kůži, hliník a další ušlechtilé materiály.

 

Předchozí KAPITOLY Následující
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 14 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 20 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků