Maserati Alfieri vzdává hold zakladateli značky a je plně funkční

Značka Maserati se v Ženevě pochlubila prototypem sportovního kupé 2+2, jenž vychází ze sériového modelu GranTurismo MC Stradale.

(Aktualizováno 13:25: doplněny živé fotografie z Ženevy)

V dravě střiženém kabátě tohoto krasavce se odráží to, čím vozy s trojzubcem na masce už desítky let vábí pozornost milovníků rychlých aut na celém světě. Alfieri si vypůjčilo jméno jednoho z bratrů, kteří přesně před sto lety znaku Maserati založili. Toto kupé využívá mechanických skupin sériového modelu Maserati GranTurismo MC Stradale, a i když byl rozvor náprav zkrácen o plných 240 mm (2 700 mm), nabízí v zadní části interiéru dvojici sedadel.

Plně provozuschopný prototyp Maserati Alfieri je 4 590 mm dlouhý, 1 930 mm široký a 1 280 mm vysoký. Pod dlouhou přední kapotou skrývá maranellský vidlicový osmiválec s objemem 4,7 l, jenž dosahuje výkonu 466 koní (343 kW) při 7 000 ot./min. a točivého momentu až 520 Nm při 4 750 ot./min. Na kola zadní nápravy se přenáší skrze šestistupňovou převodovku MC Shift uloženou podle receptu transaxle v jednom bloku s rozvodovkou.

Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Maserati GranTurismo MC Stradale: nově jako čtyřmístný

Upravený výfuk má vozu zajišťovat „dechberoucí zvuk“, adekvátní zpomalení zajišťuje brzdová soustava s uhlíko-keramickými kotouči a třmeny Brembo. Zvenčí si všimneme nově koncipované, svisle dělené a bohatě tvarované masky chladiče, zadní svítilny mají červené části na vnějších okrajích a bílé uprostřed a kované ráfky mají průměr 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minimalisticky pojatý interiér

Interiér je, jak už to u prototypů bývá, vyroben výhradně ručně. Jednoduchá palubní deska je prý inspirována modelem Maserati 5000 GT, ale jejímu středu dominuje rozměrný monitor. Přístrojovému štítu dominují futuristicky zpracované kruhové stupnice otáčkoměru a tachometru, obklady a ovladače kombinují kůži, hliník a další ušlechtilé materiály.

 

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Maserati Quattroporte 4,2
Rok výroby: 2006
Stav: 164 786 km
Cena: 420 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků