Maserati uvádí další Levante s motorem V8. Nové GTS má 550 koní

Vrcholné Levante Trofeo s 3,8litrovým twin-turbo osmiválcem o výkonu 434 kW (590 koní) bylo uvedeno již letos v březnu. Tuto nejvýkonnější verzi italského SUV ovšem nyní doplňuje lehce podladěná a komfortněji zaměřená varianta GTS.

Nové Levante GTS používá stejný motor V8, jaký najdete v nejvýkonnějším Trofeu nebo vlajkové limuzíně Quattroporte GTS. Dvakrát přeplňovaná 3,8litrová jednotka je tedy opět stavěná u Ferrari v Maranellu.

GTS nabídne o trochu slabších 404 kW (550 koní) a 730 Nm točivého momentu. Zatímco tedy výkon vůči Trofeu klesl o 30 kW (40 koní), točivý moment zůstal na stejné hodnotě a nadále putuje přes osmistupňovou převodovku na všechna kola. Při běžné jízdě je ale stále upřednostňován pohon jen zadních kol.

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je otázkou 4,2 sekundy, kdežto maximální rychlost činí 292 km/h. Jen pro srovnání, Trofeo se pyšní 3,9 sekundami a rovnými 300 km/h. Rozdíl v dynamických schopnostech obou variant je tedy docela zanedbatelný.

Maserati poté mluví o vyladění podvozku, který má v Levante GTS zajistit jízdní požitek rovný opravdovým vozům třídy „Gran Turismo“. Vzduchové odpružení má tedy nabídnout o trochu sportovnější charakter, nicméně bez ztráty komfortu.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Uvnitř najdete standardně polstrování prémiovou kůží, audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory, karbonové dekory na palubní desce a středovém tunelu nebo sportovní pedály. Zvenku si všimnete nižších nárazníků vpředu i vzadu a třeba nového designu 20palcových litých kol. Ve výbavě nechybí ani adaptivní LED Matrix světlomety.

Maserati Levante GTS se naživo představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Přesné datum uvedení na trh prozatím neznáme. Cenovky mají v zahraniční startovat na v přepočtu 2,7 milionech korun.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků