Maserati uvádí další Levante s motorem V8. Nové GTS má 550 koní

Vrcholné Levante Trofeo s 3,8litrovým twin-turbo osmiválcem o výkonu 434 kW (590 koní) bylo uvedeno již letos v březnu. Tuto nejvýkonnější verzi italského SUV ovšem nyní doplňuje lehce podladěná a komfortněji zaměřená varianta GTS.

Nové Levante GTS používá stejný motor V8, jaký najdete v nejvýkonnějším Trofeu nebo vlajkové limuzíně Quattroporte GTS. Dvakrát přeplňovaná 3,8litrová jednotka je tedy opět stavěná u Ferrari v Maranellu.

GTS nabídne o trochu slabších 404 kW (550 koní) a 730 Nm točivého momentu. Zatímco tedy výkon vůči Trofeu klesl o 30 kW (40 koní), točivý moment zůstal na stejné hodnotě a nadále putuje přes osmistupňovou převodovku na všechna kola. Při běžné jízdě je ale stále upřednostňován pohon jen zadních kol.

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je otázkou 4,2 sekundy, kdežto maximální rychlost činí 292 km/h. Jen pro srovnání, Trofeo se pyšní 3,9 sekundami a rovnými 300 km/h. Rozdíl v dynamických schopnostech obou variant je tedy docela zanedbatelný.

Maserati poté mluví o vyladění podvozku, který má v Levante GTS zajistit jízdní požitek rovný opravdovým vozům třídy „Gran Turismo“. Vzduchové odpružení má tedy nabídnout o trochu sportovnější charakter, nicméně bez ztráty komfortu.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Uvnitř najdete standardně polstrování prémiovou kůží, audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory, karbonové dekory na palubní desce a středovém tunelu nebo sportovní pedály. Zvenku si všimnete nižších nárazníků vpředu i vzadu a třeba nového designu 20palcových litých kol. Ve výbavě nechybí ani adaptivní LED Matrix světlomety.

Maserati Levante GTS se naživo představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Přesné datum uvedení na trh prozatím neznáme. Cenovky mají v zahraniční startovat na v přepočtu 2,7 milionech korun.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

25.  6.  2019 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků