Maserati uvádí další Levante s motorem V8. Nové GTS má 550 koní

Vrcholné Levante Trofeo s 3,8litrovým twin-turbo osmiválcem o výkonu 434 kW (590 koní) bylo uvedeno již letos v březnu. Tuto nejvýkonnější verzi italského SUV ovšem nyní doplňuje lehce podladěná a komfortněji zaměřená varianta GTS.

Nové Levante GTS používá stejný motor V8, jaký najdete v nejvýkonnějším Trofeu nebo vlajkové limuzíně Quattroporte GTS. Dvakrát přeplňovaná 3,8litrová jednotka je tedy opět stavěná u Ferrari v Maranellu.

GTS nabídne o trochu slabších 404 kW (550 koní) a 730 Nm točivého momentu. Zatímco tedy výkon vůči Trofeu klesl o 30 kW (40 koní), točivý moment zůstal na stejné hodnotě a nadále putuje přes osmistupňovou převodovku na všechna kola. Při běžné jízdě je ale stále upřednostňován pohon jen zadních kol.

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je otázkou 4,2 sekundy, kdežto maximální rychlost činí 292 km/h. Jen pro srovnání, Trofeo se pyšní 3,9 sekundami a rovnými 300 km/h. Rozdíl v dynamických schopnostech obou variant je tedy docela zanedbatelný.

Maserati poté mluví o vyladění podvozku, který má v Levante GTS zajistit jízdní požitek rovný opravdovým vozům třídy „Gran Turismo“. Vzduchové odpružení má tedy nabídnout o trochu sportovnější charakter, nicméně bez ztráty komfortu.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Uvnitř najdete standardně polstrování prémiovou kůží, audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory, karbonové dekory na palubní desce a středovém tunelu nebo sportovní pedály. Zvenku si všimnete nižších nárazníků vpředu i vzadu a třeba nového designu 20palcových litých kol. Ve výbavě nechybí ani adaptivní LED Matrix světlomety.

Maserati Levante GTS se naživo představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Přesné datum uvedení na trh prozatím neznáme. Cenovky mají v zahraniční startovat na v přepočtu 2,7 milionech korun.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků