Maserati uvádí další Levante s motorem V8. Nové GTS má 550 koní

Vrcholné Levante Trofeo s 3,8litrovým twin-turbo osmiválcem o výkonu 434 kW (590 koní) bylo uvedeno již letos v březnu. Tuto nejvýkonnější verzi italského SUV ovšem nyní doplňuje lehce podladěná a komfortněji zaměřená varianta GTS.

Nové Levante GTS používá stejný motor V8, jaký najdete v nejvýkonnějším Trofeu nebo vlajkové limuzíně Quattroporte GTS. Dvakrát přeplňovaná 3,8litrová jednotka je tedy opět stavěná u Ferrari v Maranellu.

GTS nabídne o trochu slabších 404 kW (550 koní) a 730 Nm točivého momentu. Zatímco tedy výkon vůči Trofeu klesl o 30 kW (40 koní), točivý moment zůstal na stejné hodnotě a nadále putuje přes osmistupňovou převodovku na všechna kola. Při běžné jízdě je ale stále upřednostňován pohon jen zadních kol.

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Maserati Levante dostalo V8 od Ferrari. Jmenuje se Trofeo a má 590 koní

Zrychlení SUV z nuly na 100 km/h je otázkou 4,2 sekundy, kdežto maximální rychlost činí 292 km/h. Jen pro srovnání, Trofeo se pyšní 3,9 sekundami a rovnými 300 km/h. Rozdíl v dynamických schopnostech obou variant je tedy docela zanedbatelný.

Maserati poté mluví o vyladění podvozku, který má v Levante GTS zajistit jízdní požitek rovný opravdovým vozům třídy „Gran Turismo“. Vzduchové odpružení má tedy nabídnout o trochu sportovnější charakter, nicméně bez ztráty komfortu.

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Nejlepší motory roku 2018: Velké objemy překvapivě sbírají vavříny!

Uvnitř najdete standardně polstrování prémiovou kůží, audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory, karbonové dekory na palubní desce a středovém tunelu nebo sportovní pedály. Zvenku si všimnete nižších nárazníků vpředu i vzadu a třeba nového designu 20palcových litých kol. Ve výbavě nechybí ani adaptivní LED Matrix světlomety.

Maserati Levante GTS se naživo představí na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Přesné datum uvedení na trh prozatím neznáme. Cenovky mají v zahraniční startovat na v přepočtu 2,7 milionech korun.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků