Marussia: superauto z pera ruského designéra

Kreativita kvete i v zemi Velkého medvěda. Alespoň v počítačích. Igor Krasnov si tentokrát vyhrál s vizí malého supersportu.

Nadějný ruský designér Igor Krasnov působí nejen ve své zemi jako výjimečný zjev. Před několika měsíci většinu motoristické veřejnosti doslova šokoval svou studií čtyřdvéřového supersportovního vozu, jenž jasně aspiroval na jmenovku Ferrari (několik snímků tohoto stroje najdete níže v připojené galerii).

Jeho nejnovější projekt však naznačuje tvůrcovu představu o čistě výkonném supersportu. Nese milé slovansky znějící jméno Marussia. Jedná se o jakési propojení stíhacího letounu s moderním superautem a můžeme na něm sledovat škálu prvků, jež odkazují na produkty renomovaných světových stavitelů. Ty však Krasnov propojil do konzistentního, jednolitého návrhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Začněme odzadu. Hrozivě působící pozadí stroje hostí velké kruhové elementy, jež vypadají jako výstupní otvory proudových motorů na stíhacím letounu. Ačkoli potenciálnímu vozu mnoho praktického nepřinesou, po svém obvodu v půlkruzích nesou svetelné zdroje a celá záď díky tomu působí originálním dojmem. V křivkách karosérie sledujeme prvky klasických, robustních muscle cars kombinované s ostrými lomy typickými pro moderní superauta typu Lamborghini Reventon. Boční linie karosérie se pak od přední části dveří zvedá jak u někdejších Corvett, ale hranaté vstupy a výstupy vzduchu dávají celku aktuální a moderní švih.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Marussia

Příď Marussie pak nese křivky, na něž jsme zvyklí u současných vozů Ferrari a Lamborghini, zvláště pokud se jedná o šípovitě zaostřenou kapotu a zdvihající se blatníky, jež se vyznačují rozměrnými lichoběžníkovými otvory pro vstup vhduchu k chladičům. Design sdružených světel byl zjevně inspirován modely Ferrari F430 a 599 nebo možná typem Lamborghini Gallardo. Pravděpodobnost, že se tento vůz nakonec objeví byť jen v podobě prototypu, je srovnatelná s šancí, jakou máte ve sportce na výhru hlavní ceny. Na druhou stranu Marussia naznačuje, jakým směrem by se mohli konstruktéři supersportů zamýšlet, když přistoupí k rýsovacím prknům. A není pochyb o tom, že jejich praktickou aplikaci pak oklikou jitě brzy potkáme opět v působivých návrzích nadějných mladých designérů, mezi které Igor Krasnov bezpochyby patří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Krasnovova vize čtyřdvéřového Ferrari
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků