Marussia: superauto z pera ruského designéra

Kreativita kvete i v zemi Velkého medvěda. Alespoň v počítačích. Igor Krasnov si tentokrát vyhrál s vizí malého supersportu.

Nadějný ruský designér Igor Krasnov působí nejen ve své zemi jako výjimečný zjev. Před několika měsíci většinu motoristické veřejnosti doslova šokoval svou studií čtyřdvéřového supersportovního vozu, jenž jasně aspiroval na jmenovku Ferrari (několik snímků tohoto stroje najdete níže v připojené galerii).

Jeho nejnovější projekt však naznačuje tvůrcovu představu o čistě výkonném supersportu. Nese milé slovansky znějící jméno Marussia. Jedná se o jakési propojení stíhacího letounu s moderním superautem a můžeme na něm sledovat škálu prvků, jež odkazují na produkty renomovaných světových stavitelů. Ty však Krasnov propojil do konzistentního, jednolitého návrhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Začněme odzadu. Hrozivě působící pozadí stroje hostí velké kruhové elementy, jež vypadají jako výstupní otvory proudových motorů na stíhacím letounu. Ačkoli potenciálnímu vozu mnoho praktického nepřinesou, po svém obvodu v půlkruzích nesou svetelné zdroje a celá záď díky tomu působí originálním dojmem. V křivkách karosérie sledujeme prvky klasických, robustních muscle cars kombinované s ostrými lomy typickými pro moderní superauta typu Lamborghini Reventon. Boční linie karosérie se pak od přední části dveří zvedá jak u někdejších Corvett, ale hranaté vstupy a výstupy vzduchu dávají celku aktuální a moderní švih.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Marussia

Příď Marussie pak nese křivky, na něž jsme zvyklí u současných vozů Ferrari a Lamborghini, zvláště pokud se jedná o šípovitě zaostřenou kapotu a zdvihající se blatníky, jež se vyznačují rozměrnými lichoběžníkovými otvory pro vstup vhduchu k chladičům. Design sdružených světel byl zjevně inspirován modely Ferrari F430 a 599 nebo možná typem Lamborghini Gallardo. Pravděpodobnost, že se tento vůz nakonec objeví byť jen v podobě prototypu, je srovnatelná s šancí, jakou máte ve sportce na výhru hlavní ceny. Na druhou stranu Marussia naznačuje, jakým směrem by se mohli konstruktéři supersportů zamýšlet, když přistoupí k rýsovacím prknům. A není pochyb o tom, že jejich praktickou aplikaci pak oklikou jitě brzy potkáme opět v působivých návrzích nadějných mladých designérů, mezi které Igor Krasnov bezpochyby patří.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Krasnovova vize čtyřdvéřového Ferrari
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků