Martina Kociánová ráda jezdí sama (hvězdy za volantem)

Redaktorce, moderátorce a zpěvačce Martině Kociánové jsme položili během uplynulého týdne několik otázek, na které ani chvilku neváhala odpovědět. Dozvíte se jaká je řidička a jak trávila loňskou dovolenou na střeše terénního vozu. Také vás čeká několik fotografií z jejího archívu, které nám poskytla.
Martina Kociánová ráda jezdí sama (hvězdy za volantem)

Jakým vozem v současné době jezdíte?

Mé první auto bylo Citroen a nějak jsme si od té doby padli do oka...


Jaké vozy jste vystřídala, popř. jaký byl váš nejoblíbenější?

Můj muž mě získal pro opravdové off-roady. Minulou dovolenou jsme prožili tak, že jsme Land Roverem Defender odjeli do Řecka. Vše potřebné jsme měli v autě a spali jsme na jeho střeše. Bylo to dost spartánské, ale asi nejkrásnější dovolená. Jen mi chvíli trvalo zvyknout si na pocit, že padne soumrak a vy nejedete do hotelu a není vana, ale je moře, spacák na střeše, samota a prostor.


Dodržujete rychlostní limity? Jak se Vám jezdí po českých komunikacích?

Přece vám neodpovím, že ne. Ale  musím říci, že se čím dál více snažím „sekat dobrotu“, asi jako většina lidí, kteří jsou pořád na cestách a vidí, že jde příliš  často o život. A české silnice? K rodičům jezdím po D1 a to je čistá hrůza. Dát některým řidičům papíry na kamion, je horší než  dát jim zbrojní pas na samopal. A bude hůř, protože místo toho, aby se  přeprava co nejvíce  směřovala  na železnici, tak se budou rušit i ona víkendová omezení pro kamiony. To hlavou nevymyslíte... A další zkušenosti? Jezdívám za bráchou do Jeseníků a to je oblast, kde vám kvalita silnice neumožní nikdy zařadit pětku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Jak se ohodnotíte jako řidič, kolik km najezdíte ročně?

Najezdím asi 30 000km ročně a myslím si, že už jsem docela zkušený řidič. Na druhou stranu jsem zvyklá na široké městské silnice a dálnici, jakmile jedu po okreskách, tak mi chvíli trvá, než mi přestanou být úzké.


Berete stopaře, popř. stopovala jste někdy?

Na střední škole jsem o prázdninách stopovala docela dost, ale už dlouho to nepěstuji. A historie se opakuje, svým dětem bych to rezolutně zakázala. Přiznávám, že stopaře prakticky neberu, ani ne proto, že bych se bála, ale jsem v autě ukrutně ráda sama. Moc si užívám, když jedu třeba na koncert, pustím si v autě Cimrmany a jen se směji a řídím a užívám si, že nemusím s nikým komunikovat. 


Dovedete poskytnout první pomoc?

Doufám, že ano. Ve škole jsem byla docela slušný „mladý zdravotník“ (smích). Jisté, ale je, že opravdu se to pozná až když přijde na věc a já jsem strašně vděčná za to, že jsem se ještě nemusela otestovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek


Co říkáte bezpečnostním akcím typu „Kryštof“ a jaké máte zkušenosti s Policií ČR, platíte často pokuty?

Myslím, že Kryštof jsou nutné akce, protože český řidič nemá k policii a zákonům přirozený respekt. Druhá věc je, že je těžké mít k policistům respekt. I já je znám v 99ti procentech případů jen jako represivní složku a ne jako někoho, kdo je tady pro mé bezpečí. Řeknu vám příklad. Vykradli mi auto a u toho mi zničili jedny dveře, než přišly nové zámky, tak mi auto vykradli znovu a zničili druhé dveře a tak jsem musela do auta nastupovat kufrem a to není vždy dost důstojné, proto jsem parkovala v zapadlých uličkách, jenomže ty jsou zase většinou označeny modře. A tak jsem jednou přišla k autu a viděla jsem policistu, jak mi dává pokutu za stěrač. Říkám mu, kde jste, když mi jednou v měsíci vykrádají  před domem auto a on zesinal a říká: „Jé, ono je vypáčené a dokonce všechny dveře.“ Chápete to, on přijde k vykradenému autu, nemůže vědět, zda  jsou dveře vypáčené hodinu nebo měsíc a jediné co udělá je, že tam dá pokutu. Platit takovém policistovi výplatu z mých peněz, je opravdu masochismus. 


Jak se díváte na motorkáře?

Motorky mě neberou. Když mi bylo šestnáct, tak se na motorce zabila moje kamarádka a já jsem se  přes to trauma dodnes nepřenesla. Kdykoliv si sednu na motorku, tak na ni myslím...

bazar

Land Rover Freelander 2
Rok výroby: 2003
Stav: 225 537 km
Cena: 100 000 Kč
Land Rover Discovery 2,5
Rok výroby: 2003
Stav: 224 824 km
Cena: 170 000 Kč
Land Rover Freelander 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 194 970 km
Cena: 200 000 Kč
Land Rover Range Rover 3
Rok výroby: 2002
Stav: 185 337 km
Cena: 220 000 Kč
Land Rover Range Rover Evoque 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 35 747 km
Cena: 750 000 Kč
Land Rover Discovery 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 215 968 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků