Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

Martin Macík Jr. a závodní tým Big Shock Racing se nyní mohou těšit z nového přírůstku. V sedlčanských dílnách nového parťáka vyvíjeli tři roky. Ono totiž postavit takový vůz rozhodně není jednoduché. „Většina součástek je náš vlastní vývoj, další objednáváme po celém světě,“ říká Martin Macík starší, manažer týmu. 

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nový dakarský speciál stojí na základech náklaďáku Iveco, dostal jméno Karel a měl by se postavit na start Rallye Dakar 2020. Vystřídá tak Frantu, současný speciál, který stojí na základech vozu Liaz. Karla však čeká ještě dlouhá cesta. Martin Macík mladší s ním totiž musí najezdit 20.000 testovacích kilometrů. Na první zkoušku už spolu vyrazili.

Karel měří bez pěti centimetrů sedm metrů a váží osm a půl tuny. Je tvrdší a řídí se trochu jinak než Franta. Výkon? 1100 koní, k tomu všemu 4500 N.m točivého momentu. To vše putuje na kola přes manuální převodovku.

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Franta se ale bát nemusí. V týmu nadále zůstává a bude sloužit jako testovací vůz. Navíc pokud se Karel z nějakého důvodu vzepře a na Dakar 2020 nevyrazí, Franta jej s radostí zastoupí. S nejtěžší maratonskou soutěží světa má totiž bohaté zkušenosti!

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků