Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

Martin Macík Jr. a závodní tým Big Shock Racing se nyní mohou těšit z nového přírůstku. V sedlčanských dílnách nového parťáka vyvíjeli tři roky. Ono totiž postavit takový vůz rozhodně není jednoduché. „Většina součástek je náš vlastní vývoj, další objednáváme po celém světě,“ říká Martin Macík starší, manažer týmu. 

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nový dakarský speciál stojí na základech náklaďáku Iveco, dostal jméno Karel a měl by se postavit na start Rallye Dakar 2020. Vystřídá tak Frantu, současný speciál, který stojí na základech vozu Liaz. Karla však čeká ještě dlouhá cesta. Martin Macík mladší s ním totiž musí najezdit 20.000 testovacích kilometrů. Na první zkoušku už spolu vyrazili.

Karel měří bez pěti centimetrů sedm metrů a váží osm a půl tuny. Je tvrdší a řídí se trochu jinak než Franta. Výkon? 1100 koní, k tomu všemu 4500 N.m točivého momentu. To vše putuje na kola přes manuální převodovku.

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Franta se ale bát nemusí. V týmu nadále zůstává a bude sloužit jako testovací vůz. Navíc pokud se Karel z nějakého důvodu vzepře a na Dakar 2020 nevyrazí, Franta jej s radostí zastoupí. S nejtěžší maratonskou soutěží světa má totiž bohaté zkušenosti!

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

včera | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků