Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

Martin Macík Jr. a závodní tým Big Shock Racing se nyní mohou těšit z nového přírůstku. V sedlčanských dílnách nového parťáka vyvíjeli tři roky. Ono totiž postavit takový vůz rozhodně není jednoduché. „Většina součástek je náš vlastní vývoj, další objednáváme po celém světě,“ říká Martin Macík starší, manažer týmu. 

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nový dakarský speciál stojí na základech náklaďáku Iveco, dostal jméno Karel a měl by se postavit na start Rallye Dakar 2020. Vystřídá tak Frantu, současný speciál, který stojí na základech vozu Liaz. Karla však čeká ještě dlouhá cesta. Martin Macík mladší s ním totiž musí najezdit 20.000 testovacích kilometrů. Na první zkoušku už spolu vyrazili.

Karel měří bez pěti centimetrů sedm metrů a váží osm a půl tuny. Je tvrdší a řídí se trochu jinak než Franta. Výkon? 1100 koní, k tomu všemu 4500 N.m točivého momentu. To vše putuje na kola přes manuální převodovku.

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Franta se ale bát nemusí. V týmu nadále zůstává a bude sloužit jako testovací vůz. Navíc pokud se Karel z nějakého důvodu vzepře a na Dakar 2020 nevyrazí, Franta jej s radostí zastoupí. S nejtěžší maratonskou soutěží světa má totiž bohaté zkušenosti!

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků