Martin Macík Jr. má nový stroj. Jmenuje se Karel, má 1100 koní a 4500 N.m!

Náš redakční pes se také jmenuje Karel. Na rozdíl od tohoto ale neváží osm a půl tuny.

Martin Macík Jr. a závodní tým Big Shock Racing se nyní mohou těšit z nového přírůstku. V sedlčanských dílnách nového parťáka vyvíjeli tři roky. Ono totiž postavit takový vůz rozhodně není jednoduché. „Většina součástek je náš vlastní vývoj, další objednáváme po celém světě,“ říká Martin Macík starší, manažer týmu. 

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Těmto se vyhněte: Deset nových aut, jejichž koupě řidiči nejvíce litují

Nový dakarský speciál stojí na základech náklaďáku Iveco, dostal jméno Karel a měl by se postavit na start Rallye Dakar 2020. Vystřídá tak Frantu, současný speciál, který stojí na základech vozu Liaz. Karla však čeká ještě dlouhá cesta. Martin Macík mladší s ním totiž musí najezdit 20.000 testovacích kilometrů. Na první zkoušku už spolu vyrazili.

Karel měří bez pěti centimetrů sedm metrů a váží osm a půl tuny. Je tvrdší a řídí se trochu jinak než Franta. Výkon? 1100 koní, k tomu všemu 4500 N.m točivého momentu. To vše putuje na kola přes manuální převodovku.

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Rallye Dakar se stěhuje do Saúdské Arábie. Podívejte se na trasu dalšího ročníku

Franta se ale bát nemusí. V týmu nadále zůstává a bude sloužit jako testovací vůz. Navíc pokud se Karel z nějakého důvodu vzepře a na Dakar 2020 nevyrazí, Franta jej s radostí zastoupí. S nejtěžší maratonskou soutěží světa má totiž bohaté zkušenosti!

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků