Martin Jahn končí v čínském podniku Volkswagenu. Do čela Škody ale zřejmě nezamíří

O nástupci Bernharda Maiera, nyní již bývalého šéfa Škody Auto, zatím není oficiálně rozhodnuto. Šanci má i český manažer Martin Jahn, do čela společnosti však zřejmě nakonec nezamíří.

Po čtyřech letech odchází český manažer Martin Jahn z postu výkonného viceprezidenta společnosti FAW-Volkswagen, která je společným podnikem německého koncernu a čínské automobilové skupiny FAW. O Jahnovi se spekuluje jako o budoucím šéfovi tuzemské Škody Auto. Ta by jméno nástupce Bernharda Maiera měla oznámit během tohoto měsíce.

Náhlý odchod šéfa Škodovky nemá jasný důvod. Prohrál Maier boj s vedením VW?

Náhlý odchod šéfa Škodovky nemá jasný důvod. Prohrál Maier boj s vedením VW?

„Mé překrásné čtyři roky ve FAW-VW jsou dnes oficiálně u konce. Viděl jsem mnohé, mnoho se naučil a poznal spoustu skvělých lidí,“ napsal Jahn v pátek na sociální síti LinkedIn.

O tom, že Jahn by mohl usednout na post předsedy představenstva Škody Auto, se spekuluje už několik týdnů. Sám Jahn to na začátku července na dotaz E15 odmítl komentovat.

Česká Škodovka má nového šéfa. Luboš Vlček končí, z automobilky ale neodchází

Česká Škodovka má nového šéfa. Luboš Vlček končí, z automobilky ale neodchází

Podle českých sázkových kanceláří přitom není Jahn zcela bez šance, sázet na jeho jmenování je možné s kurzem 10:1. Favoritem podle bookmakerů je ale Thomas Schäfer, který dosud řídil aktivity mateřského Volkswagenu v subsaharské Africe a Jihoafrické republice. Jemu přidělili kurz 1,2:1. Vedle Schäfera má podle sázkových kanceláří relativně velkou šanci na úspěch například Michael Oeljeklaus (kurz 5,5:1), člen představenstva Škody pro výrobu a logistiku, nebo Christian Strube (kurz 6:1), který má v Mladé Boleslavi na starost vývoj.

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Bývalý místopředseda vlády pro ekonomiku Jahn už ve Škodě Auto působil. V roce 2006 nastoupil na post člena představenstva odpovědného za personalistiku a vztahy s veřejnými institucemi. O dva roky později se stal ředitelem VW v Rusku, působil také v německé centrále automobilového koncernu.

Podle zástupce šéfredaktora časopisu Svět motorů Davida Šprincla by případný Jahnův nástup do čela Škody Auto byl vybočením ze zaběhnutých postupů v koncernu Volkswagen. „Ve Volkswagenu to tak funguje, lidé rostou hierarchicky v koncernu a pak dostanou funkci. Nepřicházejí lidé zvenčí,“ řekl v dřívějším rozhovoru pro E15.

O novém předsedovi představenstva automobilky Škoda by mělo být rozhodnuto dnes. Podle portálu Automobilwoche by měl do čela společnosti zamířit Thomas Schäfer.

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

24.  1.  2021 | Richard Herbich | 94 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků