Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Vloni v květnu jsme měli možnost zúčastnit se jízdy s motocykly Harley-Davidson napříč Moravou. I přes zdánlivou odtažitost tohoto tématu od běžné náplně našeho magazínu se reportáž z tohoto podniku, který se konal v rámci programu Demotruck Experience Harley-Davidson 2012, setkala se značným zájmem.
Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Proto jsme položili několik otázek Martinu Heřmanskému, šéfovi zastoupení motocyklů Harley-Davidson pro střední a východní Evropu.

AR: V roce 2012 zaznamenala značka Harley-Davidson v České republice 334 registrací. Jak na tento výsledek pohlížíte?

Prodeje našich motocyklů v ČR si již od roku 2009 drží rostoucí úroveň a ani rok 2012 nebyl výjimkou. Stále dominujeme tržnímu segmentu motocyklů nad 800ccm. 

AR: Co považujete vy osobně za největší úspěch značky v Česku?

Dovolil bych si zmínil dvě zásadní věci. Zaprvé - vysoké povědomí veřejnosti o H-D coby prémiové, ikonické značce, která kromě unikátního produktu poskytuje lidem vysokou přidanou hodnotu v podobě jedinečného životního stylu. Zadruhé - naše dealerská síť je stabilní, velmi dobře zavedená. A co je nejdůležitější, poskytuje zákazníkům služby splňující ta nejvyšší kritéria v automotive průmyslu. Řada z nich z hlediska kvality patří k evropské špičce. 

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

AR: Pocítili jste dopady ekonomické krize?

Obecně platí, že prémiové značky bývají postiženy krizí méně nežli značky ostatní. A ani my nejsme výjimkou. Máme to štěstí, že pro drtivou většinu našich zákazníků je jízda na H-D srdeční záležitostí, určitým vyjádřením sebe sama. Tudíž krizi příliš neřeší, případně obětují něco jiného. Na úrovni regionu CEE naše prodeje již několik let pravidelně zaznamenávají dvouciferný růst.  

AR: Který z modelů si čeští zákazníci oblíbili nejvíce?

Obliba našich modelových řad je již několik let poměrně stabilní a rovnoměrná. Každopádně vzhledem k tomu, že svět H-D objevuje stále více mladších zákazníků, je momentálně nejoblíbenější řadou z hlediska počtu prodaných motocyklů řada Sportster.
 
AR: Máte představu o vašem typickém zákazníkovi?

Věřím, že doba, kdy byl typický zákazník H-D vnímán jako někdo v kožené bundě, kalhotách, tetováním po celém těle a s vousy až na zem, je dávno pryč. H-D je skutečně značka pro každého, kdo chce ukázat světu svůj postoj, individualitu a kdo se chce lišit od davu ostatních lidí. Každý z našich zákazníků je pro nás VIP.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Sportster patřila vloni mezi českými zákazníky Harley-Davidson k nejoblíbenějším 
 

AR: Kolik poboček vaše zastoupení v České republice zásobuje?

V současné době máme v ČR 5 oficiálních dealerů značky, jsou rovnoměrně rozmístěni po celé zemi. Jedná se o Prahu, Brno, Ostravu, Hradec Králové a Plzeň. Nejvyšší standardy splňují samozřejmě všichni.

AR: Značka Harley-Davidson oslaví 110. výročí svého založení. Připravujete k této příležitosti nějaké zajímavé programy?

Můžete mi věřit, že rok 2013 bude rokem naší značky. Konkrétní akce nebo program si ovšem dovolím v tuto chvíli neprozradit. Snad jen to, že s oslavami začínáme na oficiální národní výstavě Motosalon v březnu 2013 v Letňanech.

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

AR: Od roku 1928 v Praze, od dob slavného závodníka Bohumila Turka, funguje vůbec nejstarší klub příznivců motocyklů Harley-Davidson na světě. Spolupracujete s ním? 

HDCP udělal pro značku H-D v České republice tolik, že se to nedá v rozumně krátké době popsat. Velice si vážím lidí, kteří zůstali značce věrni i v dobách nejhlubší totality a šířili dále její slávu. Mají můj hluboký dík a věřím, že se časem naše spolupráce bude prohlubovat.

AR: A co vy? Jaký motocykl v současnosti sedláte? 

V současné době sedlám dva modely, jedním je Road King Classic z roku 2009, tím druhým je Street Glide z letošní speciální limitované série CVO.
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků