Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Vloni v květnu jsme měli možnost zúčastnit se jízdy s motocykly Harley-Davidson napříč Moravou. I přes zdánlivou odtažitost tohoto tématu od běžné náplně našeho magazínu se reportáž z tohoto podniku, který se konal v rámci programu Demotruck Experience Harley-Davidson 2012, setkala se značným zájmem.
Martin Heřmanský: Každý zákazník Harley-Davidson je pro nás VIP

Proto jsme položili několik otázek Martinu Heřmanskému, šéfovi zastoupení motocyklů Harley-Davidson pro střední a východní Evropu.

AR: V roce 2012 zaznamenala značka Harley-Davidson v České republice 334 registrací. Jak na tento výsledek pohlížíte?

Prodeje našich motocyklů v ČR si již od roku 2009 drží rostoucí úroveň a ani rok 2012 nebyl výjimkou. Stále dominujeme tržnímu segmentu motocyklů nad 800ccm. 

AR: Co považujete vy osobně za největší úspěch značky v Česku?

Dovolil bych si zmínil dvě zásadní věci. Zaprvé - vysoké povědomí veřejnosti o H-D coby prémiové, ikonické značce, která kromě unikátního produktu poskytuje lidem vysokou přidanou hodnotu v podobě jedinečného životního stylu. Zadruhé - naše dealerská síť je stabilní, velmi dobře zavedená. A co je nejdůležitější, poskytuje zákazníkům služby splňující ta nejvyšší kritéria v automotive průmyslu. Řada z nich z hlediska kvality patří k evropské špičce. 

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

Harley-Davidson: jízda napříč Moravou aneb Automobilista za řidítky

AR: Pocítili jste dopady ekonomické krize?

Obecně platí, že prémiové značky bývají postiženy krizí méně nežli značky ostatní. A ani my nejsme výjimkou. Máme to štěstí, že pro drtivou většinu našich zákazníků je jízda na H-D srdeční záležitostí, určitým vyjádřením sebe sama. Tudíž krizi příliš neřeší, případně obětují něco jiného. Na úrovni regionu CEE naše prodeje již několik let pravidelně zaznamenávají dvouciferný růst.  

AR: Který z modelů si čeští zákazníci oblíbili nejvíce?

Obliba našich modelových řad je již několik let poměrně stabilní a rovnoměrná. Každopádně vzhledem k tomu, že svět H-D objevuje stále více mladších zákazníků, je momentálně nejoblíbenější řadou z hlediska počtu prodaných motocyklů řada Sportster.
 
AR: Máte představu o vašem typickém zákazníkovi?

Věřím, že doba, kdy byl typický zákazník H-D vnímán jako někdo v kožené bundě, kalhotách, tetováním po celém těle a s vousy až na zem, je dávno pryč. H-D je skutečně značka pro každého, kdo chce ukázat světu svůj postoj, individualitu a kdo se chce lišit od davu ostatních lidí. Každý z našich zákazníků je pro nás VIP.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Řada Sportster patřila vloni mezi českými zákazníky Harley-Davidson k nejoblíbenějším 
 

AR: Kolik poboček vaše zastoupení v České republice zásobuje?

V současné době máme v ČR 5 oficiálních dealerů značky, jsou rovnoměrně rozmístěni po celé zemi. Jedná se o Prahu, Brno, Ostravu, Hradec Králové a Plzeň. Nejvyšší standardy splňují samozřejmě všichni.

AR: Značka Harley-Davidson oslaví 110. výročí svého založení. Připravujete k této příležitosti nějaké zajímavé programy?

Můžete mi věřit, že rok 2013 bude rokem naší značky. Konkrétní akce nebo program si ovšem dovolím v tuto chvíli neprozradit. Snad jen to, že s oslavami začínáme na oficiální národní výstavě Motosalon v březnu 2013 v Letňanech.

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

Harley-Davidson představil nový úzký Sportster 72

AR: Od roku 1928 v Praze, od dob slavného závodníka Bohumila Turka, funguje vůbec nejstarší klub příznivců motocyklů Harley-Davidson na světě. Spolupracujete s ním? 

HDCP udělal pro značku H-D v České republice tolik, že se to nedá v rozumně krátké době popsat. Velice si vážím lidí, kteří zůstali značce věrni i v dobách nejhlubší totality a šířili dále její slávu. Mají můj hluboký dík a věřím, že se časem naše spolupráce bude prohlubovat.

AR: A co vy? Jaký motocykl v současnosti sedláte? 

V současné době sedlám dva modely, jedním je Road King Classic z roku 2009, tím druhým je Street Glide z letošní speciální limitované série CVO.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků