Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními vozy, šestý nejbohatší člověk na světě a zakladatel Facebooku vás může docela zklamat. Jeho vkus je skoro bezvýhradně přehlídkou nudy.

Máte svou vlastní virtuální garáž? Sníte o tom, co byste si určitě pořídili, mít na bankovním účtu patřičnou vatu a statut rentiéra? Takových fantastů je mezi námi nepochybně spousta, a pokud se k dostatečně nadité kreditní kartě některý z nich dopracuje, výrobci luxusních aut či prodejci v jeho okolí mají obvykle zně. Není to ale pravidlem.

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Kromě jiných známých lidí to dokazuje třeba i majitel pravděpodobně největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg. Jeho jmění se momentálně odhaduje na přibližně 70 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,56 bilionu korun a koupit by si tudíž mohl prakticky cokoliv.

A přesto jeho klimatizované garáže nepraskají ve švech pod náporem výjimečné sbírky aut, jako je tomu kupříkladu u bývalého moderátora televize NBC Jaye Lena. Přesněji řečeno – nejvyšší šéf Facebooku se o auta prakticky nezajímá, dokonce to vypadá, že jsou pro něj obyčejným spotřebním zbožím.

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

Dalo by se dokonce říci, že na to, co by Mark Zuckerberg mohl se svým obrovským rozpočtem vlastnit, jsou jeho auta naprosto nenápadná, až nudná a ve své podstatě nevybočují mimo obvyklý rámec mainstremu. Přesto jedna výjimka existuje.

V roce 2014 si americký miliardář objednal, složil zálohu a podle dostupných informací nakonec i převzal italský supersport Pagani Huayra s výkonem 730 koní a maximální rychlostí 383 kilometrů v hodině. Tou dobou se prodával za něco málo přes milion eur bez daně, což přepočtu dělalo 29 milionů korun.

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Jestli se Zuckerberg ve stroji od Horacia Paganiho vůbec někdy svezl, vám potvrdit nemůžeme, za volantem ho nejspíše nikdo nepřichytil. S několika dalšími vozy ale spatřen byl, a pokud vás to zajímá, najdete je v galerii.

 

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků