Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními vozy, šestý nejbohatší člověk na světě a zakladatel Facebooku vás může docela zklamat. Jeho vkus je skoro bezvýhradně přehlídkou nudy.
Máte svou vlastní virtuální garáž? Sníte o tom, co byste si určitě pořídili, mít na bankovním účtu patřičnou vatu a statut rentiéra? Takových fantastů je mezi námi nepochybně spousta, a pokud se k dostatečně nadité kreditní kartě některý z nich dopracuje, výrobci luxusních aut či prodejci v jeho okolí mají obvykle zně. Není to ale pravidlem.
Kromě jiných známých lidí to dokazuje třeba i majitel pravděpodobně největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg. Jeho jmění se momentálně odhaduje na přibližně 70 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,56 bilionu korun a koupit by si tudíž mohl prakticky cokoliv.
A přesto jeho klimatizované garáže nepraskají ve švech pod náporem výjimečné sbírky aut, jako je tomu kupříkladu u bývalého moderátora televize NBC Jaye Lena. Přesněji řečeno – nejvyšší šéf Facebooku se o auta prakticky nezajímá, dokonce to vypadá, že jsou pro něj obyčejným spotřebním zbožím.
Dalo by se dokonce říci, že na to, co by Mark Zuckerberg mohl se svým obrovským rozpočtem vlastnit, jsou jeho auta naprosto nenápadná, až nudná a ve své podstatě nevybočují mimo obvyklý rámec mainstremu. Přesto jedna výjimka existuje.
V roce 2014 si americký miliardář objednal, složil zálohu a podle dostupných informací nakonec i převzal italský supersport Pagani Huayra s výkonem 730 koní a maximální rychlostí 383 kilometrů v hodině. Tou dobou se prodával za něco málo přes milion eur bez daně, což přepočtu dělalo 29 milionů korun.
Jestli se Zuckerberg ve stroji od Horacia Paganiho vůbec někdy svezl, vám potvrdit nemůžeme, za volantem ho nejspíše nikdo nepřichytil. S několika dalšími vozy ale spatřen byl, a pokud vás to zajímá, najdete je v galerii.