Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními vozy, šestý nejbohatší člověk na světě a zakladatel Facebooku vás může docela zklamat. Jeho vkus je skoro bezvýhradně přehlídkou nudy.

Máte svou vlastní virtuální garáž? Sníte o tom, co byste si určitě pořídili, mít na bankovním účtu patřičnou vatu a statut rentiéra? Takových fantastů je mezi námi nepochybně spousta, a pokud se k dostatečně nadité kreditní kartě některý z nich dopracuje, výrobci luxusních aut či prodejci v jeho okolí mají obvykle zně. Není to ale pravidlem.

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Kromě jiných známých lidí to dokazuje třeba i majitel pravděpodobně největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg. Jeho jmění se momentálně odhaduje na přibližně 70 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,56 bilionu korun a koupit by si tudíž mohl prakticky cokoliv.

A přesto jeho klimatizované garáže nepraskají ve švech pod náporem výjimečné sbírky aut, jako je tomu kupříkladu u bývalého moderátora televize NBC Jaye Lena. Přesněji řečeno – nejvyšší šéf Facebooku se o auta prakticky nezajímá, dokonce to vypadá, že jsou pro něj obyčejným spotřebním zbožím.

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

Dalo by se dokonce říci, že na to, co by Mark Zuckerberg mohl se svým obrovským rozpočtem vlastnit, jsou jeho auta naprosto nenápadná, až nudná a ve své podstatě nevybočují mimo obvyklý rámec mainstremu. Přesto jedna výjimka existuje.

V roce 2014 si americký miliardář objednal, složil zálohu a podle dostupných informací nakonec i převzal italský supersport Pagani Huayra s výkonem 730 koní a maximální rychlostí 383 kilometrů v hodině. Tou dobou se prodával za něco málo přes milion eur bez daně, což přepočtu dělalo 29 milionů korun.

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Jestli se Zuckerberg ve stroji od Horacia Paganiho vůbec někdy svezl, vám potvrdit nemůžeme, za volantem ho nejspíše nikdo nepřichytil. S několika dalšími vozy ale spatřen byl, a pokud vás to zajímá, najdete je v galerii.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků