Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními vozy, šestý nejbohatší člověk na světě a zakladatel Facebooku vás může docela zklamat. Jeho vkus je skoro bezvýhradně přehlídkou nudy.

Máte svou vlastní virtuální garáž? Sníte o tom, co byste si určitě pořídili, mít na bankovním účtu patřičnou vatu a statut rentiéra? Takových fantastů je mezi námi nepochybně spousta, a pokud se k dostatečně nadité kreditní kartě některý z nich dopracuje, výrobci luxusních aut či prodejci v jeho okolí mají obvykle zně. Není to ale pravidlem.

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Mustang je nejoblíbenější auto na Facebooku. Také se vloni skvěle prodával

Kromě jiných známých lidí to dokazuje třeba i majitel pravděpodobně největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg. Jeho jmění se momentálně odhaduje na přibližně 70 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,56 bilionu korun a koupit by si tudíž mohl prakticky cokoliv.

A přesto jeho klimatizované garáže nepraskají ve švech pod náporem výjimečné sbírky aut, jako je tomu kupříkladu u bývalého moderátora televize NBC Jaye Lena. Přesněji řečeno – nejvyšší šéf Facebooku se o auta prakticky nezajímá, dokonce to vypadá, že jsou pro něj obyčejným spotřebním zbožím.

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

Dalo by se dokonce říci, že na to, co by Mark Zuckerberg mohl se svým obrovským rozpočtem vlastnit, jsou jeho auta naprosto nenápadná, až nudná a ve své podstatě nevybočují mimo obvyklý rámec mainstremu. Přesto jedna výjimka existuje.

V roce 2014 si americký miliardář objednal, složil zálohu a podle dostupných informací nakonec i převzal italský supersport Pagani Huayra s výkonem 730 koní a maximální rychlostí 383 kilometrů v hodině. Tou dobou se prodával za něco málo přes milion eur bez daně, což přepočtu dělalo 29 milionů korun.

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Škoda těsně před BMW: Souboj automobilových značek na Facebooku

Jestli se Zuckerberg ve stroji od Horacia Paganiho vůbec někdy svezl, vám potvrdit nemůžeme, za volantem ho nejspíše nikdo nepřichytil. S několika dalšími vozy ale spatřen byl, a pokud vás to zajímá, najdete je v galerii.

 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků