Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Akrobatický pilot v kategorii Unlimited a člen reprezentace Marek Hyka si v pátek 11.3. vyzkoušel jaké to je za volantem závodního BMW Radicalteamu. A potvrdil, že když už člověk umí něco dobře řídit, tak je jedno, jestli to létá, jezdí nebo plave.

Jako řada dalších jezdců si na závodním okruhu v Mostě měl možnost vyzkoušet závodní BMW 325i Radicalteamu, které i v letošním roce pojede sérii vytrvalostních závodů Le Brno a Le Most. Kromě dalších tří aut, které tento tým nasadí do série „LE“ bude právě ve zmíněném BMW jedinečná možnost vyzkoušet si závodění na vlastní kůži i pro naprosté začátečníky. Bez licence a drahé výbavy bude mít cca 20 zájemců v letošním roce příležitost zapojit se do vytrvalostního závodu. Jakožto neziskový projekt a také díky podpoře partnerů APM a Nejlevnějšípneu.cz je motorsport konečně přístupný komukoli. A vzhledem k tomu, že na sedadle spolujezdce bude sedět zkušený závodník, který pomůže pohlídat závodní situace, se nemusí ani nováček ve světě motorsportu obávat usednou za volant tohoto závodního speciálu.

Což ostatně dokázal i páteční trénink, kdy možnost otestovat si BMW mimo rámec závodů využilo 14 jezdců.

Kromě laminátového BMW, se kterým pojedou nováčci se na dráze ukázalo i BMW pro zkušenější jezdce, které si i díky kompletní karbonové karoserii poradí i s řadou silnějších vozů.

Jako novinku představil Radicalteam poprvé i Nissan 350Z. Původně kopcový speciál, doposud bojující na tratích vrchařského mistrovství ČR a Evropy, prodělal přes zimu řadu úprav a je nyní připraven k nasazení do vytrvalostní série, kde si odbyde svou premiéru už 26.3.2016 v Brně.

A nesmíme samozřejmě zapomenout na speciál Radical SR4. Absolutního vítěze posledního závodu v Brně, který je po zimní přestávce připraven pokračovat v bojích o přední pozice. Sice to v otevřeném kokpitu Radicalu v jarních měsících trochu fouká, ale za volantem se jezdec pořádně zapotí.

Doplňující informace:

- Radicalteam v loňském roce nasadil v seriálu „LE“ tři vozidla. Dvě BMW a jeden Radical. V jednotlivých závodech se sedmkrát umístil na stupních vítězů a celkově získal dvě druhá a jedno třetí místo (BMW a Radical jedou v odlišných divizích).

- V letošním roce pojede Radicaltem se čtyřmi vozy:
BMW 325i B-tým – určené pro nováčky s čitelnějším nastavením podvozku. Vybavené druhou sedačkou a intercomem umožňuje koučing i v průběhu závodu.
BMW 325i A-tým – jezdci, co už absolvovali závod a zvládají samostatnou jízdu mohou usednout do karbonového speciálu s ostřejším nastavením podvozku.
Nissan 350Z – přebytek výkonu tohoto speciálu už vyžaduje řadu závodních návyků. Naše zkušenost je, že obvykle stačí necelá sezóna v BMW, aby mohl závodník naplnit své abmice i za volantem Nissanu.
Radical SR4 – závodní „placka“ generující výrazný aerodynamický přítlak. Při hmotnosti 460kg je právě zvládnutí práce s přítlakem základem úspěchu.

Poznámky pro editory:

- O.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců.

- Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce. První závod se jede 26.3.2016 na okruhu v Brně.

- Závody se jezdí na pneumatikách schválených pro běžný provoz. Nicméně existuje několik semi-slick pneumatik, které podávají výkony téměř jako závodní speciály. V našem případě se jedná o pneumatiky Nankang NS2R. 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 794 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 8 249 km
Cena: 510 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 5 895 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 871 km
Cena: 275 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 14 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků