Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Marek Hyka zůstal vyjímečně koly na zemi!

Akrobatický pilot v kategorii Unlimited a člen reprezentace Marek Hyka si v pátek 11.3. vyzkoušel jaké to je za volantem závodního BMW Radicalteamu. A potvrdil, že když už člověk umí něco dobře řídit, tak je jedno, jestli to létá, jezdí nebo plave.

Jako řada dalších jezdců si na závodním okruhu v Mostě měl možnost vyzkoušet závodní BMW 325i Radicalteamu, které i v letošním roce pojede sérii vytrvalostních závodů Le Brno a Le Most. Kromě dalších tří aut, které tento tým nasadí do série „LE“ bude právě ve zmíněném BMW jedinečná možnost vyzkoušet si závodění na vlastní kůži i pro naprosté začátečníky. Bez licence a drahé výbavy bude mít cca 20 zájemců v letošním roce příležitost zapojit se do vytrvalostního závodu. Jakožto neziskový projekt a také díky podpoře partnerů APM a Nejlevnějšípneu.cz je motorsport konečně přístupný komukoli. A vzhledem k tomu, že na sedadle spolujezdce bude sedět zkušený závodník, který pomůže pohlídat závodní situace, se nemusí ani nováček ve světě motorsportu obávat usednou za volant tohoto závodního speciálu.

Což ostatně dokázal i páteční trénink, kdy možnost otestovat si BMW mimo rámec závodů využilo 14 jezdců.

Kromě laminátového BMW, se kterým pojedou nováčci se na dráze ukázalo i BMW pro zkušenější jezdce, které si i díky kompletní karbonové karoserii poradí i s řadou silnějších vozů.

Jako novinku představil Radicalteam poprvé i Nissan 350Z. Původně kopcový speciál, doposud bojující na tratích vrchařského mistrovství ČR a Evropy, prodělal přes zimu řadu úprav a je nyní připraven k nasazení do vytrvalostní série, kde si odbyde svou premiéru už 26.3.2016 v Brně.

A nesmíme samozřejmě zapomenout na speciál Radical SR4. Absolutního vítěze posledního závodu v Brně, který je po zimní přestávce připraven pokračovat v bojích o přední pozice. Sice to v otevřeném kokpitu Radicalu v jarních měsících trochu fouká, ale za volantem se jezdec pořádně zapotí.

Doplňující informace:

- Radicalteam v loňském roce nasadil v seriálu „LE“ tři vozidla. Dvě BMW a jeden Radical. V jednotlivých závodech se sedmkrát umístil na stupních vítězů a celkově získal dvě druhá a jedno třetí místo (BMW a Radical jedou v odlišných divizích).

- V letošním roce pojede Radicaltem se čtyřmi vozy:
BMW 325i B-tým – určené pro nováčky s čitelnějším nastavením podvozku. Vybavené druhou sedačkou a intercomem umožňuje koučing i v průběhu závodu.
BMW 325i A-tým – jezdci, co už absolvovali závod a zvládají samostatnou jízdu mohou usednout do karbonového speciálu s ostřejším nastavením podvozku.
Nissan 350Z – přebytek výkonu tohoto speciálu už vyžaduje řadu závodních návyků. Naše zkušenost je, že obvykle stačí necelá sezóna v BMW, aby mohl závodník naplnit své abmice i za volantem Nissanu.
Radical SR4 – závodní „placka“ generující výrazný aerodynamický přítlak. Při hmotnosti 460kg je právě zvládnutí práce s přítlakem základem úspěchu.

Poznámky pro editory:

- O.s. Motorsport si od svého založení v r. 2011 klade za cíl popularizovat motorsport a zpřístupnit jej co nejširšímu počtu zájemců.

- Vytrvalostní seriál „LE“ se jezdí na českých okruzích Most a Brno. Jedná se o amatérskou obdobu vytrvalostních závodů ve stylu Le Mans. 6, 8, 12 nebo 24 hodin představuje výzvu nejen pro techniku, ale i pro jezdce. Seriálu se účastní upravené cestovní vozy a závodní speciály. Výhodou oproti profesionálním sériím jsou především výrazně nižší náklady a v neposlední řadě i přístupnost pro nelicencované jezdce. První závod se jede 26.3.2016 na okruhu v Brně.

- Závody se jezdí na pneumatikách schválených pro běžný provoz. Nicméně existuje několik semi-slick pneumatik, které podávají výkony téměř jako závodní speciály. V našem případě se jedná o pneumatiky Nankang NS2R. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků