Marchionne už zase mluví o SUV Ferrari. Takto jej specifikoval

Nejvyšší představitel koncernu FCA, do něhož náleží také značka Ferrari, se na autosalonu v Detroitu vyjádřil i k citlivé otázce SUV značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

"Nebudeme ředit DNA značky," slíbil CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne fanouškům značky na autosalonu v Detroitu. Řekl to v souvislosti o úvahách o případném SUV značky Ferrari. "Pokud vznikne, musí také jezdit jako skutečné Ferrari," dodal k tomu ještě.

Ferrari příští rok vyrobí přes 9000 aut. Metu 10.000 zdolá i díky SUV

Ferrari příští rok vyrobí přes 9000 aut. Metu 10.000 zdolá i díky SUV

I když se to zřejmě nebude velké části příznivců Ferrari líbit, obchodní logika s vysokou pravděpodobností přiměje značku takový vůz skutečně začít vyrábět. Ještě v roce 2016 sice Marchionne tvrdil, že SUV Ferrari vznikne jen přes jeho mrtvolu, vloni v říjnu ovšem připustil, že se na takovém voze již začalo pracovat.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Nyní se jen řeší, jaký objem produkce se připraví. Díky zájmu o SUV se totiž celkový roční odbyt značky nejspíše dostane přes hranici 10.000 kusů. V současnosti se Ferrari drží pod ní ze dvou důvodů. První souvisí s emisními předpisy, tím druhým je uchování jisté exkluzivity vozů této značky.

SUV by mělo být připraveno do výroby kolem roku 2021. Vedení značky předpokládá, že hlavním odbytištěm pro něho budou asijské trhy. V té době bude Ferrari poslední exkluzivní značkou, která takový vůz nabídne. I Lamborghini již má svůj Urus a v blízké budoucnosti se dokončí také Culinan od Rolls-Royce.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Techniku vůz s velkou pravděpodobností bude sdílet s novou generací modelu GTC4Lusso. I současná generace disponuje pohonem všech kol, což se samozřejmě bude hodit také v případě nového SUV.

V současnosti již existuje řada grafických návrhů designu budoucího vozu, jsou to však všechno jen představy lidí mimo automobilky. Zdroje zevnitř však tvrdí, že SUV Ferrari sice bude mít na bocích dva páry dveří, ale ty zadní se budou otevírat protisměrně. To proto, aby se zachoval punc výjimečnosti a exkluzivity.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků