Marchionne už zase mluví o SUV Ferrari. Takto jej specifikoval

Nejvyšší představitel koncernu FCA, do něhož náleží také značka Ferrari, se na autosalonu v Detroitu vyjádřil i k citlivé otázce SUV značky se vzpínajícím se koněm ve znaku.

"Nebudeme ředit DNA značky," slíbil CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne fanouškům značky na autosalonu v Detroitu. Řekl to v souvislosti o úvahách o případném SUV značky Ferrari. "Pokud vznikne, musí také jezdit jako skutečné Ferrari," dodal k tomu ještě.

Ferrari příští rok vyrobí přes 9000 aut. Metu 10.000 zdolá i díky SUV

Ferrari příští rok vyrobí přes 9000 aut. Metu 10.000 zdolá i díky SUV

I když se to zřejmě nebude velké části příznivců Ferrari líbit, obchodní logika s vysokou pravděpodobností přiměje značku takový vůz skutečně začít vyrábět. Ještě v roce 2016 sice Marchionne tvrdil, že SUV Ferrari vznikne jen přes jeho mrtvolu, vloni v říjnu ovšem připustil, že se na takovém voze již začalo pracovat.

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Ferrari GTC4 Lusso po úpravě od Novitec Rosso zní jako starý monopost F1

Nyní se jen řeší, jaký objem produkce se připraví. Díky zájmu o SUV se totiž celkový roční odbyt značky nejspíše dostane přes hranici 10.000 kusů. V současnosti se Ferrari drží pod ní ze dvou důvodů. První souvisí s emisními předpisy, tím druhým je uchování jisté exkluzivity vozů této značky.

SUV by mělo být připraveno do výroby kolem roku 2021. Vedení značky předpokládá, že hlavním odbytištěm pro něho budou asijské trhy. V té době bude Ferrari poslední exkluzivní značkou, která takový vůz nabídne. I Lamborghini již má svůj Urus a v blízké budoucnosti se dokončí také Culinan od Rolls-Royce.

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika

Techniku vůz s velkou pravděpodobností bude sdílet s novou generací modelu GTC4Lusso. I současná generace disponuje pohonem všech kol, což se samozřejmě bude hodit také v případě nového SUV.

V současnosti již existuje řada grafických návrhů designu budoucího vozu, jsou to však všechno jen představy lidí mimo automobilky. Zdroje zevnitř však tvrdí, že SUV Ferrari sice bude mít na bocích dva páry dveří, ale ty zadní se budou otevírat protisměrně. To proto, aby se zachoval punc výjimečnosti a exkluzivity.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků