Marchionne: Fiat a Chrysler mohou brzy splynout v jedno

Během konzultací pořádaných agenturou J.D. Power uvedl stávající šéf automobilek Fiat a Chrysler Sergio Marchionne, že v blízké budoucnosti by se obě jeho značky mohly v dohledné době vměstnat do jediné firmy. Pokud by v tuto chvíli chtěli odboráři z továren Chrysleru začít stávkovat, možná je potěší, že italský koncern zvažuje založení nového koncernu v USA. Hlavním předpokladem k tomu, aby se věci daly do pohybu, prý bude splacení dluhu Chrysleru vůči vládě USA a emise veřejně dostupných akcií, přičemž Marchionne věří, že se jim vše podaří splnit již během letošního roku. „Kdo ví,“ zamyslel se Marchionne, „během dvou, tří let budeme moci myslet na společnou identitu. A založena by mohla být právě zde. Nejprve musíme naše společnosti propojit a pak budeme přemýšlet nad jednotným vládnutím“.

Od chvíle, kdy v červnu roku 2009 Fiat převzal kontrolu nad Chryslerem, byly na obou stranách pomyslné barikády představeny nové modely, přičemž jen v americké části stojí za zmínku modely Chrysler 200 a Chrysler 300. Hlavním motivem však zůstává sdílení společných platforem a nástup Italů do USA a naopak. Pravidelní čtenáři Autorevue.cz dobře vědí, o čem je řeč. Fiat Group je nyní největším akcionářem Chrysleru s podílem 25 %, který by měl během několika měsíců narůst na 35 %. 


 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků