Marchionne: Fiat a Chrysler mohou brzy splynout v jedno

Během konzultací pořádaných agenturou J.D. Power uvedl stávající šéf automobilek Fiat a Chrysler Sergio Marchionne, že v blízké budoucnosti by se obě jeho značky mohly v dohledné době vměstnat do jediné firmy. Pokud by v tuto chvíli chtěli odboráři z továren Chrysleru začít stávkovat, možná je potěší, že italský koncern zvažuje založení nového koncernu v USA. Hlavním předpokladem k tomu, aby se věci daly do pohybu, prý bude splacení dluhu Chrysleru vůči vládě USA a emise veřejně dostupných akcií, přičemž Marchionne věří, že se jim vše podaří splnit již během letošního roku. „Kdo ví,“ zamyslel se Marchionne, „během dvou, tří let budeme moci myslet na společnou identitu. A založena by mohla být právě zde. Nejprve musíme naše společnosti propojit a pak budeme přemýšlet nad jednotným vládnutím“.

Od chvíle, kdy v červnu roku 2009 Fiat převzal kontrolu nad Chryslerem, byly na obou stranách pomyslné barikády představeny nové modely, přičemž jen v americké části stojí za zmínku modely Chrysler 200 a Chrysler 300. Hlavním motivem však zůstává sdílení společných platforem a nástup Italů do USA a naopak. Pravidelní čtenáři Autorevue.cz dobře vědí, o čem je řeč. Fiat Group je nyní největším akcionářem Chrysleru s podílem 25 %, který by měl během několika měsíců narůst na 35 %. 


 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 76 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků