Marchionne: Ferrari nesoupeří s Porsche a Bentley

Marchionne: Ferrari nesoupeří s Porsche a Bentley

Šéf Fiatu Sergio Marchionne slaví úspěchy. Jeho značka roste a stejně tak i automobilka Chrysler, ve které majoritní podíl vlastní italský Fiat. Chrysler se ve třetím čtvrtletí díky vyššímu prodeji a růstu cen vrátil k zisku a zlepšil výhled na celý letošní rok. Čistý zisk činil 212 milionů USD (3,7 miliardy Kč) ve srovnání se ztrátou 84 milionů USD ve stejném období loni. 

I pod vlivem těchto výsledků se Marchionne rozhovořil velmi optimisticky a nezvykle otevřeně o budoucnosti značek Ferarri a Maserati, které patří vedle Alfy Romeo a Lancie do konglomerátu Fiat.   

Ferrari nemá soupeře

„Ferrari nebude nikdy soupeřit  s takovými značkami, jakými jsou Porsche nebo Bentley,“ řekl Sergio Marchionne, nejvyšší šéf Fiatu, který vlastní značku Ferrari. "Ferrari nehraje se značkami Bentley a Porsche. Ne, Ferrari hraje vlastní ligu," řekl Marchionne v interview pro Automotive News Europe.

Klepněte pro větší obrázek
„Kdyby Ferrari prodávalo ročně 15 000 aut, bylo by to pro něj ´nebezpečné´. Prioritou je zachovat integritu této značky, řekl Marchionne. "Musí zůstat unikátní.“
 

Podle jeho slov dvě zmiňované značky vyzve na souboj Maserati, další značka z portfolia Fiatu. Představí nové modely a bude mnohem silnější. V luxusním segmentu se prý výrazně prosadí již brzy.

Marchionne vyloučil, že by Ferrari vyvíjelo luxusní SUV. Nechystá nic proti vysoce úspěšnému modelu Porsche Cayenne a připravovanému SUV od Bentleye.

Růst Ferrari bude limitovaný, ve střednědobém výhledu to bude tak, že se bude prodávat ročně pouze 10 000 vozů z Maranella. Už letos očekávají rekordní prodeje na úrovni 7000 vozů. Loni Ferrari prodalo 6573 aut.

Dále Marchionne komentoval to, že se do křížku s Bentley a Porsche pustí Maserati. "Investovali jsme opravdu hodně do Maserati. Dnes má tahle značka všechny předpoklady, aby v tom zápase obstála.“

Šéf Fiatu chce, aby se roční prodeje Maserati zdesateronásobily na 55-60 000 vozů. Loni si nové Maserati zakoupilo pouze 5675 motoristů.

Maserati chce zákazníky přitáhnout nejen novým SUV, které představil v září na autosalonu ve Frankfurtu, ale také dvěma novými sportovními čtyřdveřovými sedany. Ty  představí během příštích dvou let. Jeden bude větší než současná vlajková loď značky Quattroporte, a druhý menší.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků