Marchionne: Automobilový průmysl se sám ničí velkými výdaji na vývoj

7 komentářů

chytrak
9. září • 18:09

marchionne chce nasdílet komponenty. Konečně pochopil, že nikdy nic pořádnýho vlastníma silama nevyvinou, tak by to rád nakoupil. Ještě líp by udělal kdyby nic nenakupoval, ale celý to zavřel.
Když vidím produkty, které se za jeho éry vyvinuly - fiat bravo, lancia delta, Alfa 159, Croma atd. - tak je jasné že jeho éra se dá popsat jedině typicky italsky - Maléry pana účetního. :-DKdyby to nebyl cifršpiona ale technik možná by italové nedělali takový s..čky, a dnes nemuseli řešit existenční problémy.

Driver
8. září • 16:43

Marchionne vidí největší problém současného automobilového průmyslu v obrovských nákladech na vývoj. Je rok 2015. Marchionne má pocit, že předchozích sto let žádné problémy a hospodářské krize nebyly?
Trochu historie:
Společnost Auto Union AG byla založena (z finančních důvodů) 29. června 1932 spojením firem Audi, DKW, Horch a Wanderer během hospodářské krize. Jejím znakem se staly čtyři spojené kruhy, symbolizující její členy. Automobilky však vyráběly vozy pod svými jmény a logo se objevovalo jen při závodech Grand Prix, kde vozy Auto Union Rennabteilung byly rovnocenným soupeřem Mercedesu.Logo Auto Union převzala v roce 1964 firma Audi (tehdy nesla název Audi NSU Auto Union AG), která ho používá dodnes a je součístí VW AG, která koupila ještě asi dalších 10 automobilek i s patenty a je jedním ze dvou největších autokoncernů na světě.
Fakta: Zatím co někdo se svou funkční automobilkou skoupí svou konkurenci které se daří v evropě, vytvoří koncern a zaujme větší podíl na trhu, aby mohl v evropě zvýšit svůj zisk, poté lze obsadit jiné trhy, Marchionne chce sloučit nefunkční italský s nyní funkčním, nedávno krachujícím US průmyslem? Amík nebude chtít dotovat vývoj malých fiatů a Ital vývoj velkých Cadillac atd znovu oživených dnes zkrachovalých značek. Tak jakou to má perspektivu?
Hisorie asi 10let zpět.
VW AG a Suzuki. To byl taky vzor, jak to nedělat. Sloučit se do aliance a ušetřit na vývoji. Ani jeden druhému nepřinesl nic z patentů nebo technologií, natož společných modelů které by zbouraly trh, a dneska je to už rozvázáno a spolupráce nebyla a nebude. Proč? Protože je to přes půl zeměkoule a protože jazyková bariéra a protože jiné trhy a jiné produkty a protože politika atd...
Pořád si někdo myslí, že Marchionne jde správným směrem?
Já ne, ale přeju mu, ať se mu daří. Když se chce, všechno jde :-P

Marty
9. září • 9:26

Nemaj peníze na vývoj, proč myslíš, že se tak urputně a zoufale snaží o spojení s GM?Už ho vyhodili dveřma, tak se snaží lézt oknem ale pořád na jeho nářky, výpočty a prosby nikdo nereaguje a posílaj ho dál do háje.No budou mít hoši problém

Kankunen
8. září • 10:35

Tak kolik sežral vývoj Giuliety 2,0 JTD???? Na tohle auto se v Evropě čeká už roky. Ostrá výstavní verze pokladničku nenaplní.

JardaK.
8. září • 10:55

Giulieta (správně Giulietta) 2,0 se vyrábí od roku 2009. Nemyslel jsi náhodou Guilii? PS. Stejně si ji nekoupíme, na QV nemáme dost peněz (alespoň já ne!)!

Antiautomat
8. září • 10:27

ale no, ved to take zle nie je. Skratime zivotnost este viac, do automatu o liter oleja menej a spravit to nerozoberatelne, nech sa to hned po zaruke ZARUCENE vysype. Dalej, este viac urychlit obmenu, aby sa nebodaj nemohlo prihodit, ze zakaznik zozenie ten isty diel a nebodaj bozechran bude moct svoj produkt uzivat dlhsie, ako mu bolo predpisane. A pridat ekokurvitka za povinnej medialnej masaze, nieco hodime bruselu nech nam schvali dalsie ekoteror kvoty. No a do fabrik nastahovat imigrantov za svrtinove platy a nasich pracovnikov pustit na ulicu. A je po probleme. S kapitalizmom do posledneho bezzemka a zobraka. Otazka je, ci onedlho bude mat KTO tie vase auta kupit.

řidič
8. září • 11:12

Ne, ne, ne, věškeré díly budou mít nerozebíraelné spoje, takže se budpou měnit celé skupiny-motor zásadně s převodovkou, tlumič nápravy zásadně s poloosou či ramenem a pružinou, žárovky budou samostatně nevyměnitelné, takže celá svítilna( první takový počin jsou LED) a tp. nakonec i ten pobouchaný blatník vyměníte jen s podběhem všetně nalepených plastových deklů.... jo, bude to prima :-/ ..tedy pro výrobce, protože ty auta mají tak levné :-))

Doporučujeme

Články odjinud