Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Kapitoly článku:


Kontrola v autoservisu

Kontrola v autoservisu je domluvena předem a zákazník se nemusí o nic starat. Jde po všech stránkách o nejdůležitější část celého procesu poradenství, protože právě při této kontrole se přijde na největší počet problémů.

My jsme hned na začátku nechali zdvihnout na zvedák. Radíme si za tuto záležitost připlatit, často se totiž o kupovaném voze právě v této fázi dozvíte nejvíce. Hodně také prozradí napojení na diagnostiku.

Obhlídka spodní strany vozu probíhá spolupráci s technikem autoservisu. Kontrolují se podběhy, výfukový systém, snímá se kolo kvůli kontrole brzd. Pokud si připlatíte (a servis to umožňuje), můžete si nechat zkontrolovat i tlumiče a udělat geometrii. V našem případě to nebylo nutné, protože fakt, že auto nebudeme kupovat, nám byl zřejmý hned při prvním pohledu na rezavou zadní nápravu.

Během celého procesu kontroly auta v servisu technik zapisuje všechny zjištěné vady, dokonce i úroveň zrezlých šroubů. Důvodem je vyčíslení nutných oprav.

f vysvědčení report.jpgg servis.jpg

Vůz je důkladně prověřen a zákazník získá informaci, kolik budou stát nutné opravy

Ve chvíli, kdy je kontrola v servisu hotová a auto sjede ze zvedáku zpět na kola, zkonzultuje technik se zaměstnanci servisu cenu potřebných náhradních dílů, a práci, která by oprava zřejmě vyžadovala. Celkovou částkou pak můžete argumentovat při jednání s prodejcem, pokud budete mít zájem smlouvat o ceně.

Verdikt

Protože jsme si zaplatili nejdražší balíček, absolvovali jsme všechny úkony, které Autotým nabízí při nákupu ojetého auta - vyhledání vozů, ověření jejich historie, kontrolu technikem, testovací jízdu i prověření auta v servisu.

Musíme přiznat, že naše pocity jsou ambivalentní. Jako první negativum služby musíme upozornit jistou nepřehlednost v cenové politice. O tom, že si Autotým účtuje 1% z ceny vozu, jsme samozřejmě věděli už od začátku. Avšak až na konci celého procesu jsme se dozvěděli, že nejde o procento z ceny koupeného vozu, ale vozu, který vám Autotým zkontroluje. Čili, i když jsme náš Ford nekoupili, znamenalo to, že jsme se z původních  4000,- Kč dostali prakticky na dvojnásobek. Přitom nejde ani tak o samotnou cenu, ale o to, jak se o finální částce dozvídáte. Informace o tom, že jde procento z ceny kontrolovaného auta na webových stránkách Autotýmu sice je, ovšem je poměrně dobře skrytá. Cenová politika kvůli tomu působí přinejlepším rozporuplně.

Vadila nám i jistá administrativní těžkopádnost, a někdy jsme byli mírně rozpačití z organizace služby. Chápeme, že Autotým má stovky zákazníků, a že se přesto snaží o osobní přístup ke každému z nich. A byť musíme uznat, že se to většinou daří, organizace tu a tam zaskřípe.

Vozů Autotým vyhledal víc než jsme čekali, ovšem naše požadavky splnila jen malá část.

Dalším problémem využití služeb Autotýmu je důvěra, která je už z podstaty největší slabinou veškerých poradenských služeb. Když jsme do testu šli, věděli jsme, že největší výhrou pro Autotým bude, když jednoznačně rozptýlí naše obavy z objektivity vůči autobazarům samotným. Bezezbytku však rozptýleny nebyly.

Velmi vysoko naproti tomu hodnotíme práci technika během fyzické kontroly vozu. Ta splnila, a spíše překonala naše očekávání. V našem konkrétním případě přišel technik zřejmě na drtivou většinu vad, které lze při kontrole tohoto typu objevit. Z bazaru jsme odcházeli s přesvědčením, že jeho rady by nám při rozhodování o nákupu opravdu pomohly.

Je však nutné přiznat, že pokud máte v okolí někoho, kdo autům rozumí, podobné služby jako ty Autotýmu získáte za hodinu surfování na internetu a během dvou či tří telefonátů. V takovém případě vám také odpadá řada dalších organizačních starostí, a zřejmě ušetříte i dost času.

Kdybychom tak měli hodnotit poradenské služby Autotýmu komplexně, bez výhrad bychom je doporučit nemohli.

Zbývá dodat jen jedno: Auto ve vyhovující specifikaci i stavu jsme nakonec dovezli z Německa.

Doporučujeme

Články odjinud