Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt

Výběr ojetého auta se v Čechách tradičně odehrává na linii neznalý kupující - soused automechanik - vyčůraný bazarník. Pokud nerozumíte autům, měli jste dlouhá léta vlastně jedinou takovou možnost, jak snížit pravděpodobnost, že při koupi ojetého vozu naletíte. Zjevnou díru na trhu před dvěma lety začala zaplňovat poradenská firma Autotým. Protože se dotazy na její důvěryhodnost množí, využili jsme toho, že jeden z našich kolegů kupuje ojeté auto a Autotým jsme za vás otestovali.

Náš kolega Jirka má konkrétní představu o autě, které chce kupovat. Vybral si Ford Kuga 1. série, která se vyráběla mezi lety 2008 a 2012. Chce dvoulitrový diesel, nájezd ideálně do 150 000 km a český původ kvůli snazší kontrole servisní historie. Limit si stanovil na částku kolem 300 000,- Kč. Když si projdete internetové databáze bazarů, zjistíte, že lepší kugy 1. série se prodávají spíše o padesát tisíc výš, pod tři sta se seženou jen kusy, které mají opravdu hodně najeto nebo nemají dohledatelnou  historii.

Objednávka

Všechny informace má Autotým na svém webu. Vybrat služby si můžete z několika balíčků, které jsou odstupňovány podle typu a samozřejmě ceny. V nejvyšším balíčku za 4000,- Kč (plus 1% z ceny kontrolovaného vozu) vám Autotým nabízí kontrolu historie auta přes Cebii, výběr vhodných aut na internetu, a když si jedno z nich zvolíte k důkladnější kontrole, tak ještě měření tloušťky laku, kontrolu v servisu, projetí vozu a vypracování zprávy o jeho stavu.

SUV | Premiéry | Ford | Ženeva 2016

Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Po online registraci jsme měli hned další pracovní den dva telefonáty. V prvním nás z Autotýmu kontaktoval koordinátor. Ptal se na auto, o které máme zájem. Protože jsme měli celkem jasné představy, byl telefonát poměrně krátký. Ve druhém hovoru s technickým pracovníkem už šlo jen o formality.

Klepněte pro větší obrázek

První výběr

Autotým má na svém webu napsáno, že v rámci nejdražšího balíčku 2x vyhledává auto. Mysleli jsme si, že nám najdou dvě auta na internetu, a tím to skončí. Byli jsme však příjemně překvapeni, protože dvojitým vyhledáním se myslí dvě várky, přičemž v jedné je až deset vozů. Koordinátor nám telefonicky slíbil, že se nám za pár dní ozve s první nabídkou, kterou nám uloží na dropboxu. Po menších technických problémech jsme se na dropbox skutečně dostali. Zde však nastala první drobná komplikace. Kdybychom sami ručně nekontrolovali dropboxové úložiště, o první várce nalezených aut bychom se ani nedozvěděl, přestože nám slíbili zaslání upozornění e- mailem.

Výběr dostanete ve formě tabulky v excelu, ve které nechybí základní údaje o vozidle (cena, nájezd, rok výroby, atd.), jeho fotografie a odkaz na inzerát na internetu.

Zklamáni jsme však byli z výběru aut. Jejich počet sice výrazně překračoval naše očekávání, ale z deseti pouze jedno až dvě splňovala naše požadavky. Část měla vyšší cenu, dokonce výrazně, některá měla zase vyšší nájezd, další jinou než požadovanou motorizaci.

Všimli jsme si zjevné preference aut, která prodávají autorizovaní dealeři. Nemusí to být zrovna dealeři značky, kterou kupujeme, ale pokud vůz nabízí velký značkový prodejce, zjevně na něj v Autotýmu sází. Ve výběru pak zcela chyběly největší tuzemské autobazary a geograficky jsme se dostali u některých vozů nejen mimo střední Čechy, ale dokonce až na druhý konec republiky. Přitom jsme právě na středních Čechách při prvním rozhovoru trvali. Požádali jsme tedy o druhou várku vozů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků