Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt

Výběr ojetého auta se v Čechách tradičně odehrává na linii neznalý kupující - soused automechanik - vyčůraný bazarník. Pokud nerozumíte autům, měli jste dlouhá léta vlastně jedinou takovou možnost, jak snížit pravděpodobnost, že při koupi ojetého vozu naletíte. Zjevnou díru na trhu před dvěma lety začala zaplňovat poradenská firma Autotým. Protože se dotazy na její důvěryhodnost množí, využili jsme toho, že jeden z našich kolegů kupuje ojeté auto a Autotým jsme za vás otestovali.

Náš kolega Jirka má konkrétní představu o autě, které chce kupovat. Vybral si Ford Kuga 1. série, která se vyráběla mezi lety 2008 a 2012. Chce dvoulitrový diesel, nájezd ideálně do 150 000 km a český původ kvůli snazší kontrole servisní historie. Limit si stanovil na částku kolem 300 000,- Kč. Když si projdete internetové databáze bazarů, zjistíte, že lepší kugy 1. série se prodávají spíše o padesát tisíc výš, pod tři sta se seženou jen kusy, které mají opravdu hodně najeto nebo nemají dohledatelnou  historii.

Objednávka

Všechny informace má Autotým na svém webu. Vybrat služby si můžete z několika balíčků, které jsou odstupňovány podle typu a samozřejmě ceny. V nejvyšším balíčku za 4000,- Kč (plus 1% z ceny kontrolovaného vozu) vám Autotým nabízí kontrolu historie auta přes Cebii, výběr vhodných aut na internetu, a když si jedno z nich zvolíte k důkladnější kontrole, tak ještě měření tloušťky laku, kontrolu v servisu, projetí vozu a vypracování zprávy o jeho stavu.

Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Ford Kuga se dočkal faceliftu. Dostal diesel 1.5 TDCI

Po online registraci jsme měli hned další pracovní den dva telefonáty. V prvním nás z Autotýmu kontaktoval koordinátor. Ptal se na auto, o které máme zájem. Protože jsme měli celkem jasné představy, byl telefonát poměrně krátký. Ve druhém hovoru s technickým pracovníkem už šlo jen o formality.

Klepněte pro větší obrázek

První výběr

Autotým má na svém webu napsáno, že v rámci nejdražšího balíčku 2x vyhledává auto. Mysleli jsme si, že nám najdou dvě auta na internetu, a tím to skončí. Byli jsme však příjemně překvapeni, protože dvojitým vyhledáním se myslí dvě várky, přičemž v jedné je až deset vozů. Koordinátor nám telefonicky slíbil, že se nám za pár dní ozve s první nabídkou, kterou nám uloží na dropboxu. Po menších technických problémech jsme se na dropbox skutečně dostali. Zde však nastala první drobná komplikace. Kdybychom sami ručně nekontrolovali dropboxové úložiště, o první várce nalezených aut bychom se ani nedozvěděl, přestože nám slíbili zaslání upozornění e- mailem.

Výběr dostanete ve formě tabulky v excelu, ve které nechybí základní údaje o vozidle (cena, nájezd, rok výroby, atd.), jeho fotografie a odkaz na inzerát na internetu.

Zklamáni jsme však byli z výběru aut. Jejich počet sice výrazně překračoval naše očekávání, ale z deseti pouze jedno až dvě splňovala naše požadavky. Část měla vyšší cenu, dokonce výrazně, některá měla zase vyšší nájezd, další jinou než požadovanou motorizaci.

Všimli jsme si zjevné preference aut, která prodávají autorizovaní dealeři. Nemusí to být zrovna dealeři značky, kterou kupujeme, ale pokud vůz nabízí velký značkový prodejce, zjevně na něj v Autotýmu sází. Ve výběru pak zcela chyběly největší tuzemské autobazary a geograficky jsme se dostali u některých vozů nejen mimo střední Čechy, ale dokonce až na druhý konec republiky. Přitom jsme právě na středních Čechách při prvním rozhovoru trvali. Požádali jsme tedy o druhou várku vozů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Objednávka a první výběr
  2. Zrušit spolupráci nebo pokračovat?
  3. Kontrola v autoservisu a finální verdikt

bazar

Ford Focus 1,8
Rok výroby: 2003
Stav: 166 988 km
Cena: 46 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2005
Stav: 199 650 km
Cena: 80 000 Kč
Ford Focus C-Max 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 169 643 km
Cena: 133 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 176 285 km
Cena: 190 000 Kč
Ford Fusion 1,4
Rok výroby: 2004
Stav: 170 601 km
Cena: 70 000 Kč
Ford Ka+ 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 139 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků