Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Silniční síť hlavního města je protkaná sítí úsekových i stacionárních zařízení na měření rychlosti. Většina se jich přitom nachází na víceproudých komunikacích.
Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Pokutu za rychlost můžete samozřemě dostat prakticky kdekoliv. Státní i městská policie disponují přenosnými radary, ať už na trojnožkách, nebo zabudovanými v autech. Hlavní objem „práce“ však policisté přenechávají na automatických zařízeních. V Praze jsou takových desítky. Víte ale, kde všude na ně můžete narazit? 

Aktuální seznam radarů sdílel na Twitteru internetový podnikatel a investor Michal Blaha. „Nedokážete to někdo hodit do mapy?“ vyzval své followery.

 

Inu, to je to nejmenší. Výsledek vidíte zde: 

(A ještě odkaz na mapu)

Radary jsou rozdělené do dvou vrstev: na úsekové a stacionární. Ty první se už většina řidičů naučila poznávat podle charakteristických kamer na sloupech u silnice a příčných bílých čar na vozovce, které označují začátek a konec měřeného úseku. Stacionární radary mohou mít různou podobu a jak vidíte na mapě, často se nacházejí u škol.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

V případech některých velmi dlouhých ulic jsme si nebyli jisti, kde přesně jsou radary umístěné. V takovém případě jsme označili celé ulice nebo jejich části (modrými čarami). A samozřejmě je možné, že jsme na nějaký radar zapomněli nebo že v tabulce nebyl. Pokud najdete chybu nebo můžete polohu radaru upřesnit, napište nám prosím do komentářů. 

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Zatím jsme do mapy nezahrnuli úseková měření v jednotlivých tunelech komplexu Blanka. Jak jistě vědí všichni, kteří vývoj okolo této dopravní stavby sledují alespoň zběžně, v tomto případě (bohužel) není kam spěchat. Otevření Blanky je stále v nedohlednu.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 22 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků