Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Silniční síť hlavního města je protkaná sítí úsekových i stacionárních zařízení na měření rychlosti. Většina se jich přitom nachází na víceproudých komunikacích.
Mapa: Podívejte se, kde měří v Praze rychlost automatické radary

Pokutu za rychlost můžete samozřemě dostat prakticky kdekoliv. Státní i městská policie disponují přenosnými radary, ať už na trojnožkách, nebo zabudovanými v autech. Hlavní objem „práce“ však policisté přenechávají na automatických zařízeních. V Praze jsou takových desítky. Víte ale, kde všude na ně můžete narazit? 

Aktuální seznam radarů sdílel na Twitteru internetový podnikatel a investor Michal Blaha. „Nedokážete to někdo hodit do mapy?“ vyzval své followery.

 

Inu, to je to nejmenší. Výsledek vidíte zde: 

(A ještě odkaz na mapu)

Radary jsou rozdělené do dvou vrstev: na úsekové a stacionární. Ty první se už většina řidičů naučila poznávat podle charakteristických kamer na sloupech u silnice a příčných bílých čar na vozovce, které označují začátek a konec měřeného úseku. Stacionární radary mohou mít různou podobu a jak vidíte na mapě, často se nacházejí u škol.

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

Policejní statistika: Rychlost NENÍ nejčastější příčinou nehody

V případech některých velmi dlouhých ulic jsme si nebyli jisti, kde přesně jsou radary umístěné. V takovém případě jsme označili celé ulice nebo jejich části (modrými čarami). A samozřejmě je možné, že jsme na nějaký radar zapomněli nebo že v tabulce nebyl. Pokud najdete chybu nebo můžete polohu radaru upřesnit, napište nám prosím do komentářů. 

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Na policejní velikonoční akce rovnou naváže týden měření rychlosti

Zatím jsme do mapy nezahrnuli úseková měření v jednotlivých tunelech komplexu Blanka. Jak jistě vědí všichni, kteří vývoj okolo této dopravní stavby sledují alespoň zběžně, v tomto případě (bohužel) není kam spěchat. Otevření Blanky je stále v nedohlednu.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků