Manželé Taylorovi triumfálně slaví nový Guinnessův světový rekord za úspornou jízdu

Dne 4. dubna 2006 dorazili John a Helen Taylorovi do Londýna a po 78 intenzivních dnech tak zakončili svou cestu, která měla za cíl pokořit světový rekord s palivovou recepturou Shell Fuel Economy. Taylorovi a Shell si po náročném pokusu připsali mezi své úspěchy Guinnessův světový rekord za cestu kolem světa ve standardním továrním modelu osobního vozu a pouze s 24 nádržemi benzínu Shell – konkrétně nové palivové receptury Fuel Economy.

Taylorovi se vydali na cestu 17. ledna, podařilo se jim zdolat 28 970 kilometrů a projet 25 zemí. V autě strávili náročných 78 dnů. Nejdůležitější je však to, že vše dokázali pouze s 1 303 litry paliva. To znamená, že s jedním litrem paliva ujeli neuvěřitelných 22,2 kilometrů, což je fenomenální úspěch. Přitom automobilka VW udává pro typ vozu VW Golf FSI 1.6, který si pro svou cestu Taylorovi zvolili, kombinovanou spotřebu 7 litrů na 100 km, tedy 14,3 km/l.

A protože se opravdu jednalo o cestu kolem světa, zažili různé extrémní teploty, podnebí a terén – minus 15°C v Makedonii, plus 46°C v australské poušti, krupobití, tropické bouře, cyklóny, průtrže mračen, sníh, led i povodně, prudké větry, pláně, hory a dlouhé a dlouhé kilometry nerovných cest. I přes tyto náročné podmínky se jim podařilo kombinací inovované palivové receptury Shell Fuel Economy a úsporné jízdy (dle principů programu Tankujte chytře) dosáhnout světového rekordu.

Vítali je ministři i velbloudi v poušti, potkali rappery i maorské válečníky. V Indii se setkali s opicemi, v Bangkoku čelili řidičům motorových rikš, ale všude byli středem pozornosti a kamer. Shlédli také různé přírodní krásy a památky – jezero Lucerne ve Švýcarsku a zasněžené hory v České republice, operu v australském Sydney a most Golden Gate Bridge v San Franciscu v USA.

John Taylor ke své cestě kolem světa říká: „Tato cesta znamená pro mě i mou ženu splnění velkého snu. Byla to naše životní cesta, a na takovou se nedá zapomenout. Šlo o skutečnou zkoušku jak pro mě a Helen, tak pro palivo a vytrvalost celého týmu. Jsem opravdu pyšný na to, že jsme spolu se společností Shell dokázali pokořit rekord.“ John a Helen se při jízdě kolem světa střídali za volantem a odnášejí si celou řadu zážitků, nicméně jsou rádi zpět ve Velké Británii s Guinnessovým světovým rekordem v kapse. Helen Taylorová dodává: „Je skutečně fajn být po tak dlouhé cestě s tak malou spotřebou paliva zase doma. Za úspěchem však stojí společná práce celého našeho týmu.“

„Naším cílem je nabízet světu stále lepší paliva a již dlouho se snažíme vyvinout takové pohonné hmoty, které naplní očekávání řidičů, co se týče nižší spotřeby. Chceme přinášet taková paliva, která jim umožní ujet při stejném množství více kilometrů,“ vysvětluje Roger Cracknell, odborník společnosti Shell na palivovou úspornost. „Tento projekt představoval perfektní možnost pro otestování výsledků naší laboratorní práce v reálném silničním prostředí. Tak malé množství spotřebovaného paliva dokazuje kvality nové receptury Shell Fuel Economy a pravdivost principů úsporné jízdy (dle programu Tankujte chytře), které společnost Shell s pomocí Taylorových ještě zdokonalila. Jsme velmi hrdi, že i díky našemu nejnovějšímu palivu dosáhli Taylorovi takového úspěchu.“

Zároveň se se zakončením této cesty ukazuje, že společnost Shell myslí na své zákazníky – okamžitě po dojezdu Taylorových uvádí Shell na trh v celé řadě zemí právě novou palivovou recepturu Fuel Economy. Nick Allen, celosvětový ředitel Shell pro paliva a čerpací stanice, komentuje: „V duchu úspěchu Taylorových chceme umožnit také ostatním řidičům po celém světě jezdit s menší spotřebou – bez ohledu na to, kde žijí a jakým autem jezdí. Každý tak může začít pokořovat své vlastní osobní rekordy.“
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků