Manželé chtějí zdolat jižní pól. V autě na solární pohon vytištěným v 3D tiskárně

aaa  |  14. 10. 2018 12:34

kde je video?

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 10. 2018 18:26

Na youtube

Odpovědět  |   | 
Já i on  |  14. 10. 2018 14:21

Moja škodofka oktáfka v dechtu by to dala taky.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  14. 10. 2018 15:56

a proč nejedeš, vždyt ani nevíš jestli tam máš ohřev na filtru. Keci a nedojedeš ani sám na stk.

Odpovědět  |   | 
bob  |  16. 10. 2018 09:39

Já s oktávkou poletím do vesmíru, tak proč by týpek nemohl je na pól. Je to nejlepší kára v naší galaxii, tak o co jde? I ufoni sem lítaj jenom proto, aby jí okopírovali...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  14. 10. 2018 18:07

První a poslední článek a tomhle nesmyslu. Hlavně, ať mají sebou pořádné komunikační zařízení, aby je mohli pak letecky zachránit

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 10. 2018 09:03

Pozeram, ze si odbornik na polarne expedicie aj solarny pohon.

Uplne rovnaky princip vyuzivaju rovery na Marse (s vynimkou Curiosity, kde je energia ziskavana z rozpadu radioaktivneho izotopu oxidu plutonia).

Podmienky na Marse (pocas dna) su teplotne priblizne zhodne s Antarktidou, a intenzita slnecneho ziarenia je tam o 50% nizsia. Amundsen mal na vacsine cesty skvele pocasie, takze slnka je tam viac nez dost. Na rozdiel od roverov nie je problem ocistit solarne panely od snehu. Ze sa solarna energia da pouzit na pohon automobilov, vieme.

Z Antarktidy uz zachranovali kde koho, ak tento podnik nevyjde, tough luck, shit happens, ale vzhladom na podporu, ktoru projekt ma, je jasne, ze sa na to asi dost dobre pripravili.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  15. 10. 2018 10:18

já odborník nejsem ale srovnávat rover na mars za cca 500M usd který navrhlo a otestovalo hafo odborníků a krám vytištěný na 3d tiskárně se mi zdá přitažené za vlasy

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 10. 2018 11:57

Ja som porovnaval koncept pohonu a ziskavania energie vseobecne a schopnost takeho vozidla fungovat v extremnych podmienkach.

Nicmenej, v dobe, ked sa 3D-printed suciastky pouzivaju pomerne bezne aj v seriovej vyrobe, mi nepride, ze by toto vcelku jednoduche vozidlo nemohlo obstat. Asi to netlacili na 5000 korunovej tlaciarni z alzy.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  16. 10. 2018 08:59

když jsem viděl jeden díl topgearu,tak jeli na pól v toyotách,sněžilo a byla mlha taková že skoro neviděli zadní mlhové světla předchozího auta. To Fv opravdu bude vyrábět hodně elektřiny!!!!

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 13:04

Podlemňe sou tam tak krátkí dni a dlouhí noce, že jym to nebude fungovad abudou ežťe ráďy, kdyš vnocy nesmrznou. Ten Anumsem mňel akorád žťezťý, že mňel žťezťý. Te druhej ušale vo pár dňí posdějš takoví žťezťý nemňel!

Odpovědět  |   | 
Ota  |  15. 10. 2018 13:35

jako vzdalenost za jakpou casovou jednotku pri jaky vaze popojede ten marsovsky vozik a co musi zvladnout ten pozmesky.. myslim, ze uz jenom odpor vzduchu - vetry budou uplne jinde.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  14. 10. 2018 21:10

Blbost ludi a tuzba po senzacii je nekonecna. Ako tu uz niekto pisal potom budu skucat ked niekde uviaznu a budu ich musiet nakladne zachranovat.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  15. 10. 2018 10:14

nevím jestli je má povinost nějaká služba zachránit,asi bych jim jen do vysílačky popřál tak hezké umrznutí,nebo pro vás přiletíme za 200k usd

Odpovědět  |   | 
zmrzley  |  15. 10. 2018 14:21

Bože to je zase hovadina. Prej bez emisí. A jak to asi dopraví z toho Islandu, kde to testujou, na Antarktidu? Budou pádlovat na nafukovacím člunu? Nebo to celý znova vytisknout na Antarktidě? A jak tam dopraví ten materiál na tisk? A ty elektromotory tam taky asi nebudou montovat z ničeho. Klasickej rádobyekologickej marketing pro rádobyekology typu Al Gore.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 16:00

tak je fakt, že daleko nejekologičtější je sedět doma na prdeli a jen vegetovat (teda ještě ekologičtější je se rovnou zabít, ale to už je trochu extrém )

Odpovědět  |   | 
zmrzley  |  16. 10. 2018 08:22

Tak jsem to nemyslel, ať lidi objevujou, zkouší, ale ať to nebalej do těch dementních ekokeců.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  15. 10. 2018 23:46

"Solar Voyager, jak mu říkají, má hodně částí vytištěnou z 3D tiskárny. "
Taky dobrej češtin.
Jinak jsem zvědavý, jak se plast z 3D tiskárny osvědčí v polárních podmínkách. Ještě si z dětských let pamatuju, jak dopadaly v silném mrazu plastové boby

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  16. 10. 2018 09:01

tak ono často v mrazu plast praská

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  16. 10. 2018 10:08

Když je tedy ukládání odpadu a starých vozidel v Antarktidě zakázáno, tak jak by to asi mohli dostat odtamtud pryč, pokud by se to třeba porouchalo? Táhnout nebo tlačit ručně takové "auto" stovky kilometrů v takových podmínách v daném počtu osob asi nedokážou. Mohli by tam při poruše sami zůstat coby zmrzlý bioodpad?

Odpovědět  |   | 
Pave69  |  16. 10. 2018 10:51

Tak na tom videu je jasně vidět, že testování probíhá tak, že to v mlze vezou na zádech nějakého petroloveho offroudu. Tak to by mohli takhle v Antartidě snad i uspět

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 25 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků

Nejčtenější články

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 102 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terénu však stálo mimo zákony

Škoda Buggy mířila do výroby. Erko do terén…

Umíte si představit, že by se v 70. letech dostala do výroby vedle klasického sedanu a kupé také bugina bez dveří a klasické střechy? Vývojové oddělení AZNP tomu věřilo, tehdejší podmínky však jejich odvaze vůbec nenahrávaly.

20.  4.  2019 | | 13 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 190 N/A