Manželé chtějí zdolat jižní pól. V autě na solární pohon vytištěným v 3D tiskárně

aaa  |  14. 10. 2018 12:34

kde je video?

Odpovědět  |   | 
Q  |  14. 10. 2018 18:26

Na youtube

Odpovědět  |   | 
Já i on  |  14. 10. 2018 14:21

Moja škodofka oktáfka v dechtu by to dala taky.

Odpovědět  |   | 

a proč nejedeš, vždyt ani nevíš jestli tam máš ohřev na filtru. Keci a nedojedeš ani sám na stk.

Odpovědět  |   | 
bob  |  16. 10. 2018 09:39

Já s oktávkou poletím do vesmíru, tak proč by týpek nemohl je na pól. Je to nejlepší kára v naší galaxii, tak o co jde? I ufoni sem lítaj jenom proto, aby jí okopírovali...

Odpovědět  |   | 
Marex  |  14. 10. 2018 18:07

První a poslední článek a tomhle nesmyslu. Hlavně, ať mají sebou pořádné komunikační zařízení, aby je mohli pak letecky zachránit

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 10. 2018 09:03

Pozeram, ze si odbornik na polarne expedicie aj solarny pohon.

Uplne rovnaky princip vyuzivaju rovery na Marse (s vynimkou Curiosity, kde je energia ziskavana z rozpadu radioaktivneho izotopu oxidu plutonia).

Podmienky na Marse (pocas dna) su teplotne priblizne zhodne s Antarktidou, a intenzita slnecneho ziarenia je tam o 50% nizsia. Amundsen mal na vacsine cesty skvele pocasie, takze slnka je tam viac nez dost. Na rozdiel od roverov nie je problem ocistit solarne panely od snehu. Ze sa solarna energia da pouzit na pohon automobilov, vieme.

Z Antarktidy uz zachranovali kde koho, ak tento podnik nevyjde, tough luck, shit happens, ale vzhladom na podporu, ktoru projekt ma, je jasne, ze sa na to asi dost dobre pripravili.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  15. 10. 2018 10:18

já odborník nejsem ale srovnávat rover na mars za cca 500M usd který navrhlo a otestovalo hafo odborníků a krám vytištěný na 3d tiskárně se mi zdá přitažené za vlasy

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  15. 10. 2018 11:57

Ja som porovnaval koncept pohonu a ziskavania energie vseobecne a schopnost takeho vozidla fungovat v extremnych podmienkach.

Nicmenej, v dobe, ked sa 3D-printed suciastky pouzivaju pomerne bezne aj v seriovej vyrobe, mi nepride, ze by toto vcelku jednoduche vozidlo nemohlo obstat. Asi to netlacili na 5000 korunovej tlaciarni z alzy.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  16. 10. 2018 08:59

když jsem viděl jeden díl topgearu,tak jeli na pól v toyotách,sněžilo a byla mlha taková že skoro neviděli zadní mlhové světla předchozího auta. To Fv opravdu bude vyrábět hodně elektřiny!!!!

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  15. 10. 2018 13:04

Podlemňe sou tam tak krátkí dni a dlouhí noce, že jym to nebude fungovad abudou ežťe ráďy, kdyš vnocy nesmrznou. Ten Anumsem mňel akorád žťezťý, že mňel žťezťý. Te druhej ušale vo pár dňí posdějš takoví žťezťý nemňel!

Odpovědět  |   | 
Ota  |  15. 10. 2018 13:35

jako vzdalenost za jakpou casovou jednotku pri jaky vaze popojede ten marsovsky vozik a co musi zvladnout ten pozmesky.. myslim, ze uz jenom odpor vzduchu - vetry budou uplne jinde.

Odpovědět  |   | 
JohnST  |  14. 10. 2018 21:10

Blbost ludi a tuzba po senzacii je nekonecna. Ako tu uz niekto pisal potom budu skucat ked niekde uviaznu a budu ich musiet nakladne zachranovat.

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  15. 10. 2018 10:14

nevím jestli je má povinost nějaká služba zachránit,asi bych jim jen do vysílačky popřál tak hezké umrznutí,nebo pro vás přiletíme za 200k usd

Odpovědět  |   | 
zmrzley  |  15. 10. 2018 14:21

Bože to je zase hovadina. Prej bez emisí. A jak to asi dopraví z toho Islandu, kde to testujou, na Antarktidu? Budou pádlovat na nafukovacím člunu? Nebo to celý znova vytisknout na Antarktidě? A jak tam dopraví ten materiál na tisk? A ty elektromotory tam taky asi nebudou montovat z ničeho. Klasickej rádobyekologickej marketing pro rádobyekology typu Al Gore.

Odpovědět  |   | 
E15  |  15. 10. 2018 16:00

tak je fakt, že daleko nejekologičtější je sedět doma na prdeli a jen vegetovat (teda ještě ekologičtější je se rovnou zabít, ale to už je trochu extrém )

Odpovědět  |   | 
zmrzley  |  16. 10. 2018 08:22

Tak jsem to nemyslel, ať lidi objevujou, zkouší, ale ať to nebalej do těch dementních ekokeců.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  15. 10. 2018 23:46

"Solar Voyager, jak mu říkají, má hodně částí vytištěnou z 3D tiskárny. "
Taky dobrej češtin.
Jinak jsem zvědavý, jak se plast z 3D tiskárny osvědčí v polárních podmínkách. Ještě si z dětských let pamatuju, jak dopadaly v silném mrazu plastové boby

Odpovědět  |   | 
tomáš  |  16. 10. 2018 09:01

tak ono často v mrazu plast praská

Odpovědět  |   | 
úvaha  |  16. 10. 2018 10:08

Když je tedy ukládání odpadu a starých vozidel v Antarktidě zakázáno, tak jak by to asi mohli dostat odtamtud pryč, pokud by se to třeba porouchalo? Táhnout nebo tlačit ručně takové "auto" stovky kilometrů v takových podmínách v daném počtu osob asi nedokážou. Mohli by tam při poruše sami zůstat coby zmrzlý bioodpad?

Odpovědět  |   | 
Pave69  |  16. 10. 2018 10:51

Tak na tom videu je jasně vidět, že testování probíhá tak, že to v mlze vezou na zádech nějakého petroloveho offroudu. Tak to by mohli takhle v Antartidě snad i uspět

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A