Manželé – držitelé mnoha rekordů – se s Shellem pokusí o nový rekord v úspoře paliva

V úterý 17. ledna zahájili John a Helen Taylorovi jízdu kolem světa ve voze, který pojede na palivo společnosti Shell. Tímto se pokusí o první historický světový rekord a zápis do Guinnessovy knihy rekordů za nejmenší spotřebu paliva. Jízda je naplánovaná na přibližně 28 970 kilometrů přes území 25 zemí, které manželé ujedou přibližně za 70 dnů, a to vše maximálně s padesáti nádržemi paliva.

Na cestu se vydali 17. ledna v 10 hodin od Waterloo Place v Londýně a projeli kolem Reformního klubu, kde legendární Phileas Fogg zahájil svoji fiktivní „Cestu kolem světa za 80 dní“. Manželé Taylorovi ujedou denně přibližně tisíc kilometrů.

Denní statistiky ujetých vzdáleností a spotřeby paliva na trase Taylorových najdete na webové adrese http://www.fuelchallenge.com/ společně s nejčerstvějšími informacemi, osobními deníky Taylorových a jejich týmu, fotografiemi, nejzajímavějšími momenty z cesty a radami, jak zlepšit úsporu paliva.

John a Helen jsou bezpochyby nejúsporněji jezdící řidiči na světě a zároveň držitelé již třiceti čtyř obdivuhodných výkonů v úspoře pohonných hmot (více než jakýkoliv jiný pár na světě) a jejich světové dobrodružství bude zatím jejich nejnáročnější výzvou. Než zakončí svoji cestu opět v Londýně na konci března, procestují Evropu, Asii, Austrálii a Ameriku. Poté, co otestovali několik běžně prodávaných paliv, si Taylorovi pro svůj pokus o rekord vybrali Shell jako svého výhradního dodavatele paliva. Aby společnost Shell dokázala, že svůj slib pomáhat lidem na celém světě dosahovat nižší spotřeby paliva myslí vážně, otestuje  ve snaze o rekord svou novou recepturu úsporného benzínu. Tu hodlá v budoucnu uvést na trh. Cesta manželů Taylorových poskytne vývojářům společnosti Shell jedinečnou příležitost otestovat výkon a efektivitu této nové receptury a zároveň jim umožní vyvinout další úsporné jízdní tipy vhodné pro velmi různorodé silniční podmínky. Tyto poznatky hodlá Shell zakomponovat do svého programu „Tankujte chytře“ – souboru praktických rad pomáhajících řidičům na celém světě šetřit palivo.

„Pro mne a Helen je to něco, co jsme chtěli celý život dokázat. Bude to náš nejnáročnější pokus o minimální spotřebu a vzhledem k různorodosti terénu na naší trase je to zároveň i nejtěžší zkouška našich schopností jet úsporně,“ říká John. „Helen i já věříme, že s pomocí jednoduchých technik pro úspornou jízdu a nejmodernějšího paliva Shell budeme v našem pokusu o rekord úspěšní.“
John a Helen pojedou vozem Volkswagen Golf FSI 1.6. Je to standardní model Golf – typický zástupce aut, která nejčastěji vídáme na dnešních silnicích. Vůz Taylorových bude doprovázet tým ve dvou Volkswagen Passat kombi. V týmu bude oficiální pozorovatel Guinnessových světových rekordů, kameraman, který bude cestu natáčet, spisovatel-kronikář dobrodružné výpravy Taylorových a dva technici Volkswagenu. Aby bylo možné pokus zapsat jako oficiální Guinnessův rekord, John a Helen musí cestovat pouze jedním směrem a ujet vzdálenost minimálně 28 970 kilometrů, avšak ne delší než je délka rovníkové rovnoběžky. Vůz musí být standardní sériový model. Osmnáct dalších přísných pravidel a předpisů upravuje protilehlé body, souřadnice východ/západ, nezávislé posuzování, deník jízd, svědky, konstrukční kontroly před cestou a dobu věnovanou jízdě.

Taylorovi a jejich tým budou na silnici trávit až čtrnáct hodin denně, v noci i ve dne, a zároveň musí vyhovět přísným pravidlům v oblasti zdraví a bezpečnosti. Budou muset dodržovat přísnou dietu a stravovat se v režimu minimalizujícím riziko onemocnění, které by mohlo ohrozit rekord. Zasloužený odpočinek si pár užije v polovině cesty, kdy se zastaví doma v australském Melbourne na svatbě své dcery.

Helen říká: „Poté, co jsme vychovali tři děti, je pro nás tento pokus o rekord šancí trochu si na cestě odpočinout a konečně být chvíli jen spolu.“

„Toto je pro manžele Taylorovy velmi vzrušující a dynamický krok a společnost Shell je hrdá na to, že u toho může být,“ uvádí Bruce Rosengarten, viceprezident divize globálního marketingu společnosti Shell. „Je to šance ukázat lidem na celém světě, jak jezdit úsporněji a zároveň otestovat novou recepturu úsporného benzínu v těch nejnáročnějších silničních podmínkách. Jsme pevně rozhodnuti podělit se co nejdříve s našimi zákazníky o všechny zkušenosti o úsporné jízdě a také o novou úspornou recepturu benzínu,“ dodal Rosengarten.

„Nás tato výzva velmi zajímá, protože představuje nejambicióznější pokus o světový rekord v oblasti úspory paliva,“ říká Craig Glenday z Guinness World Records. „Je to příkladný doklad toho, co vlastně znamená pokusit se o Guinnessův světový rekord – posunout hranice lidského a technologického úspěchu a zároveň ukázat běžnému řidiči, jak může ušetřit peníze na palivu.“

Nečekejte tedy, že manželé Taylorovi opustí Londýn za svým dobrodružstvím v oblaku kouře spálené gumy. Jejich jemná jízda kolem světa s lehkou nohou na plynu zajistí pohodlnou rychlost tak, aby si Taylorovi splnili svůj sen – vždyť i malá nehoda či porušení pravidel silničního provozu může zneplatnit celý pokus o rekord.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků