u automatické klimy mi vadí, že po zapnutí jede větrák na plný výkon. větrák stáhnu na minimum a teplotu též a je klid
Jak kde. Např. u toho Golfa to tak pravděpodobně není. Dalo by se říci, že jede s ohledem na zdraví posádky. Ne naplno. Pro chod naplno je třeba sepnout tl. maxAC. Potom jde ledový vzduch a otáčky ventilátoru naplno. Z článku není jasné, kterou možnost použili. Jestli tl. maxAC nebo LO. Při maxAC jsou ot. vent. ještě vyšší a je přepnuto na vnitřní cirkulaci. Předpokládám, že je to stejné jako u Tiguana 2. U něj to tak funguje.
proud chladneho vzduchu se smeruje nahoru, tak aby ochlazoval nejteplejsi vzduch v kabine a zaroven pomalu padal dolu
Z pohledu vychlazení kabiny ano. Ze zdravotních důvodů to dělám spíše opačně, aby mi klima nefoukala do xichtu.:-)
pokojových 20-22°C? Mám okna na západ, v místnostech je cca 29°C
Předpokládám, že se tím myslí ideální teplota.
Chybí mi info, jestli měla Fábia v nedávné minulosti doplněnou klimu. Měřit teplotu na místě spolujezdce, na které nasměřuji veškeré ventilátory je podle mě mimo mísu...
dechberouci..........okurkova sezona ? co otestuje priste? jak rychle se daji ruzne pneumatiky nahustit na odpovidajici tlak pri ruznem poklesu tlaku pneumatik? nebo jak rychle pri desti stiraji ruzne typi steracu? a dovrsit byste to mohli testem vyhrivanych sedacek a to jak rychle dokazi vyhrat interier v ruznych vozech :-D
Něco jako když na Nově ve zprávách dali hrnec s vodou ven na mráz a stopovali za jak dlouho se udělá led :)
Test jako takový byl asi k ničemu. Různá velikost kabiny, umístění ventilátorů, různé typy klimatizace. Navíc, nikde jsem se nedočetl, kdy byl u klimatizací dělán servis.Aby to měla nějakou vypovídající hodnotu, museli by pánové vzít stejný model s různými druhy klimatizací, takhle je to test k ničemu.Chladit při +35°C na 20°C, to je opravdu rozumný :)
Nooo, rozumný... dvacet je fakt málo, ale když slyším ta moudrá doporučení o tom, jak má být rozdíl max. do 5 stupňů, musím se smát. Takže bych těď měl mít nastaveno na 31? :-D Já jezdím stabilně na 22 a když je jó přes třicet a jezdím krátké trasy, tak max. na 24. Jsem astmatik a problém s tím nemám.Ostatně 95% nachlazení z klimatizace má na svědomí nevyčištěný výparník a starý filtr. Rozdíl teplot sice může způsobit teplotní šok, ale ne nachlazení jako takové.
Tak to máš asi jinou zkušenost než já. Filtry v autě pravidelně měním a i dezinfikuju. Ale jednou jsem to přehnal s teplotou a rýma byla pěkná.Já taky v teplech nejezdím do rozdílu 5stupňů, jinde se zase říká 8stupňů ... ale mám 22,5 až 24,5 ... ale ne 20 a taky záleží, jestli mám větráky na sebe nebo ne. Stejně jsem víc spocenej na zádech, ještě bych využil odvětrávání sedaček, ale to se bohužel na látkový nedělá
To moc řešíš. Klasická letní okurka. Není o čem psát, tak si vymysleli tuhle klimatizační šaškárnu. Lidi to přečtou, poklábosí v diskusi, reklama se vzhlédne, ... . Úkol splněn.
No tak to ohledně teploty vlastně říkáš to samé, co já. Taky říkám, že 20 je fakt málo. Rozdíl v nastavení půl stupně (mých 22 vs. tvých 22,5) je zanedbatelný už proto, že to číslo na dispeji je jen jakési orientační šidítko. V jednom autě ze mě při 22 už lije a v druhém je mi při stejných 22 pořád kosa.Pokud jde o nachlazení. Trávím v autě hodně času a problém s tím nemám. Problém ovšem nastal, když jsem si na půl dne půjčil staršího Fusiona od rodičů a měl jsem na dva týdny vystaráno. Pak jsem se dozvěděl, že čištění klimy je něco, o čem nikdy neslyšeli...
To, ze s tak nízkou teplotou nemáš problem, neznamena, ze to je zdrave. Je dostatečně prokázané, ze rozdíl větší nez 5 stupňů neni pro lidské tělo zdravý. Každý se s tím vyporada jinak. A nemyslím si, ze by aut.klima umela řídit výkon kompresoru. Tk by sel kompresor brzo do kopru, protože jemu změna otacek nedělá dobre...
Netvrdím, že je rozdíl zdravý, ale sám o sobě většinou nachlazení nezpůsobí. To má povětšinou na svědomí svinstvo, které na tebe prská z nevyčištěného plesnivého výparníku a filtru kde hnije listí a pyl ještě z minulého léta. Paradoxně v tom okamžiku teplotní rozdíl ani nehraje nijak podstatnou roli.Samozřejmě, že automatická klima si řídí výkon kompresoru. Většinou se to řeší tzv. naklápěcí deskou, tedy plynulou změnou zdvihu. Stará se o to přímo ŘJ klimatizace. U většiny současných systémů je to dokonce tak, že kompresor jede na nejnišží výkonový stupeň, i když chlazení není třeba aby se promazával. Jinými slovy, kompresor nikdy úplně nevypíná.A změna otáček... kromě elektrických kompresorů u hybridů jsou otáčky kompresoru vždy přímo úměrné otáčkám motoru. Za jednu průměrnou jízdu po městě takový kompresor běžně prodělá stovky cyklů od volnoběhu nahoru a zpět. Něco si o tom načti a zapoj selský rozum.
Rozsah mechanické regulace výkonu kompresoru je omezený, takže další "regulaci" provádí klimatizace v autě tak, že mísící klapka začne do energeticky náročně ochlazeného vzduchu pouštět ohřátý vzduch z radiátoru topení, aby klimatizace v autě dávala požadovanou teplotu. Tento prasečí návrh regulace se objevuje jen v autech.
Ach jo, ale nachlazení neznamená, že to hned musí být bakteriální/virové onemocnění. To, že je nevyčištěný filtr průser, to je jasný, ale tady jde o šokovou změnu teploty. Nesuďte jen podle sebe, každý je jiný, každý reaguje trochu jinak. Vám to nevadí, buďte rád. Já jsem ztratil hlas z úplně nové klimatizace v práci - kombinace suchého vzduchu a nízké teploty, prostě to hlasivky neustály a tři dny jsem šeptal, astmatik nejsem, celý rok courám po venku, jakmile denní teploty stoupnou nad patnáct stupňů a neklesají večer pod osm, vytahuju kraťasy a nosím je od jara do podzimu, většinu času venku jen v tričku. Ale prostě jak je vedro a začne funět studený vzduch přímo na mne, odnesu to - hlasivky, zatuhlý krk, bolest hlavy... To nemá s filtry nic společného. U mne to je jen otázka toho, jak funí vzduch a abych neseděl přímo v proudu vzduchu. I v autě si výdechy nastavuju tak, aby to funělo kolem mne a teplotu snižuju postupně. Samotný rozdíl venku/uvnitř není podstatný, důležitý je, aby člověk necoural sem a tam, když je velký rozdíl teplot. Takže když jedu hodinu, dvě, tak postupně stáhnu teplotu na 22 i v tomhle počasí, hlavní proud vzduchu jde na čelní a boční skla a nemám problém. Když jedu jen ve městě, stahuju teplotu třeba jen o pět, sedm stupňů, protože vylézt z těch 22 do dnešních 38 je jak dostat horkým hadrem po tlamě a obráceně je to až nepříjemná lednice.
Pokud si redaktor nastaví u automatu teplotu low, vlastně jí v ten moment usadil na úroveň manuální klimatizace. Prostě jede na plno ať se děje co chce. Jediné, co pak testuje, je výkon kompresoru a schopnost dostat studený vzduch efektivně do interiéru.Kouzlo automatické klimatizace je právě v tom nastavit teplotu a o víc se nestarat. To je její hlavní výhoda a v tom, že na částečný výkon, v kterém pojede většinu času by měla mít výrazně nižší odběr výkonu motoru. V rychlosti schlazení interiéru po startu by žádný zvláštní rozdíl oproti správně nastavené manuální klimatizaci být neměl.
Přesně s tímhle jsem měl u manuální klimatizace vždy problém na jaře a na podzim. Ráno chladno, zapnu si topení, které pak samozřejmě zapomenu vypnout a odpoledne jsem v tom autě chcípal. Klima na plné kotel a stejně z toho foukal teplý vzduch.
Pane redaktore, než něco napíšete, měl byste si ověřit fakta. Například Fabia nemá manuální klimatizaci, ale poloautomatickou. U manuální klimatizace nelze nastavit teplotu, která se nemění při změně vnějších podmínek (třeba teploty). Míchá se ručně studený a teplý vzduch jen pomocí nastavení klapky. Kompresor běží mezi naplno a vypnuto. Avšak letitá Fabia udržovat nastavenou teplotu umí, pomocí servomotorů, do řídící jednotky( kterou manuální klima nemá) jdou signály z několika čidel teploty. Navíc se reguluje výkon kompresoru. Manuální klima je třeba v sociálních edicích Octavia III.A podle opotřebeného interiéru Fabie se dá usuzovat, zda měla tato klima pro test výkonu vůbec nějaký servis za ta léta.
Tak v O III social edition není manual klima nic zvláštního, to má v te třídě každý, ale manual klima je i v Mazde 6 za pomalu 600tis :-D
OII měla poloautomatickou, takže z tohoto pohledu je to krok zpět.
O II mela i manuální klimu, takže z tohoto pohledu jde u O III o krok zpatky dost těžko.
Ano, poslední dva ročníky OII dostaly "downgrade" na manuální.
Takže downgrade na úroveň konkurence...
Přesně tak, Fabia první generace má poloautomatickou klimatizaci. Manuálně se nastavuje jen rychlost ventilátoru a směr proudění. Udržování teploty, pohyb servomotoru mísící klapky a regulaci výkonu kompresoru má na starosti řídící jednotka.
Výsledkem testu je 3x neschopenka kvůli nachlazení B-]
Popravdě, zmínit byť jen v titulku,test účinnosti jednotlivých typů klimatizace, je v tomto případě hodně mimo.
Vysledkem vyčerpávajícího testu je zjištění, že klimatizace ve starém autě nechladí stejně jako v novém.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.