Manuál motoristy – škoda do 20 000 Kč

Už se vám to také stalo? Po příchodu na parkoviště na vás čekalo nepříjemné překvapení - váš vůz byl poškozen!
Manuál motoristy – škoda do 20 000 Kč
Totéž se přihodilo nedávno i mně. Po rychlém nákupu v hypermarketu jsem se vrátila ke svému autu a zjistila jsem, že těsně (velmi těsně - asi 30 cm) vedle mne parkuje auto. Nebylo možné, aby řidič z něho normáně vystoupil (ani na druhou stranu), což u mne vzbudilo podezření, a to se bohužel potvrdilo - dveře u spolujezdce byly promáčklé, barva v okolí odřená.

Po použití několika nepublikovatelných slov (vyřčených v duchu, samozřejmě!), jsem začala přemýšlet, co budu dělat, až se majitel vrátí. A zjistila jsem, že vlastně nemám představu. Nakonec jsem si poradila a poradím i vám.

Pokud škodu odhadujete na méně než 20 000 Kč nemusíte volat policii. POZOR! - - nemusíte, ale můžete. Policii volejte vždy, když si nejste jistí výší škody nebo pokud není řidič vozu zároveň jeho majitelem či spolumajitelem, tedy i je-li vůz firemní.

Jestliže se rozhodnete policii nevolat, je třeba dohodnout se s majitelem vozu, který škodu způsobil. Vůbec nejlepší je to udělat písemnou formou. Na jakýkoliv papír, který máte k dispozici napište text přibližně v tomto znění:

Dne xx. xx. xx jsem svým vozem SPZ XXX xx xx způsobil škodu na voze SPZ XXX xx xx před hypermaketem Xxxxxx. Zavazuji se, že škodu neprodleně nahlásím své pojišťovně. Jsem pojištěn u .................. (případně číslo pojistky).

Datum xx xx xxxx

podpis viníka
(číslo OP nebo RČ také není na škodu)

telefon viníka


Podepsaný text si pečlivě uschovejte pro případ nedodržení závazků ze strany viníka. Pokud vám viník text nechce podepsat, neprodleně volejte policii. Postavte celou věc tak, že nepodepíše-li, budete celou věc řešit s pomocí policie.

I když vám viník škodu podepíše, je dobré mít nějakého svědka události. Ale není to nezbytně nutné.

Viníkovi na oplátku dejte svoje telefonní číslo , aby se s vámi mohl spojit. Obtížnější situace nastane, neznáte-li viníka škody. Potom vám může být oprava uhrazena z vašeho havarijního pojištění, ale škoda musí být vyšší než vaše spoluúčast.

Doufám, že i u nás brzy nastane doba, kdy se podobné konflikty budou řešit podobným způsobem jaký jsem viděla v Londýně: pánové po kolizi vystoupili z vozu, obhlédli situaci, vyměnili si vizitky, podali si ruce a odjeli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků