Manuál motoristy – škoda do 20 000 Kč

Už se vám to také stalo? Po příchodu na parkoviště na vás čekalo nepříjemné překvapení - váš vůz byl poškozen!
Manuál motoristy – škoda do 20 000 Kč
Totéž se přihodilo nedávno i mně. Po rychlém nákupu v hypermarketu jsem se vrátila ke svému autu a zjistila jsem, že těsně (velmi těsně - asi 30 cm) vedle mne parkuje auto. Nebylo možné, aby řidič z něho normáně vystoupil (ani na druhou stranu), což u mne vzbudilo podezření, a to se bohužel potvrdilo - dveře u spolujezdce byly promáčklé, barva v okolí odřená.

Po použití několika nepublikovatelných slov (vyřčených v duchu, samozřejmě!), jsem začala přemýšlet, co budu dělat, až se majitel vrátí. A zjistila jsem, že vlastně nemám představu. Nakonec jsem si poradila a poradím i vám.

Pokud škodu odhadujete na méně než 20 000 Kč nemusíte volat policii. POZOR! - - nemusíte, ale můžete. Policii volejte vždy, když si nejste jistí výší škody nebo pokud není řidič vozu zároveň jeho majitelem či spolumajitelem, tedy i je-li vůz firemní.

Jestliže se rozhodnete policii nevolat, je třeba dohodnout se s majitelem vozu, který škodu způsobil. Vůbec nejlepší je to udělat písemnou formou. Na jakýkoliv papír, který máte k dispozici napište text přibližně v tomto znění:

Dne xx. xx. xx jsem svým vozem SPZ XXX xx xx způsobil škodu na voze SPZ XXX xx xx před hypermaketem Xxxxxx. Zavazuji se, že škodu neprodleně nahlásím své pojišťovně. Jsem pojištěn u .................. (případně číslo pojistky).

Datum xx xx xxxx

podpis viníka
(číslo OP nebo RČ také není na škodu)

telefon viníka


Podepsaný text si pečlivě uschovejte pro případ nedodržení závazků ze strany viníka. Pokud vám viník text nechce podepsat, neprodleně volejte policii. Postavte celou věc tak, že nepodepíše-li, budete celou věc řešit s pomocí policie.

I když vám viník škodu podepíše, je dobré mít nějakého svědka události. Ale není to nezbytně nutné.

Viníkovi na oplátku dejte svoje telefonní číslo , aby se s vámi mohl spojit. Obtížnější situace nastane, neznáte-li viníka škody. Potom vám může být oprava uhrazena z vašeho havarijního pojištění, ale škoda musí být vyšší než vaše spoluúčast.

Doufám, že i u nás brzy nastane doba, kdy se podobné konflikty budou řešit podobným způsobem jaký jsem viděla v Londýně: pánové po kolizi vystoupili z vozu, obhlédli situaci, vyměnili si vizitky, podali si ruce a odjeli.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků