Manuál budoucnosti sníží spotřebu o 8 % a nebude mít spojkový pedál

XYZ  |  20. 06. 2016 10:22

vzkaz výrobcům, mě si škrtněte, spojka u manuálu není jen na změnu rychlostního stupně!
když nechci řadit, koupím si normální automat.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  20. 06. 2016 10:31

Takže v podstatě vynalezli Hycomat který měl Trabant už před padesáti lety

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  20. 06. 2016 10:42

Tak nějak.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  20. 06. 2016 14:39

A volnoběžku k tomu. Taky u Trabantů a Wartburgů už před šedesáti lety. Byla to geniální věc, ve spojení s dodělaným ručním startstopem se dala v městském provozu půlka ujeté vzdálenosti proplachtit setrvačností s vypnutým motorem.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  20. 06. 2016 10:53

Toto jsem viděl v Top Gearu v nějakém Saabu a teda nic moc...

Odpovědět  |   | 
Irkorbk  |  20. 06. 2016 19:13

Tiptronic! Bylo to lepsi než se zdá a než o tom tenkrat mluvili,ale predbehlo to svoji dobu az moc a to se lec komu nehodilo. Mít něco o 18 let dříve než veliký hráči se neopouští...

Odpovědět  |   | 
alfa  |  20. 06. 2016 12:01

Obrázek řadičky z giulietty, chválím

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  20. 06. 2016 13:35

Hlavně ta funkce volnoběhu po sundání nohy z plynu je super. Mezi prvními zákazníky bude i pan Akihito Kamikaze z Kóbe.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 06. 2016 13:47

'umožní po sundání nohy z pedálu plynu odpojit rychle převodovku a vypnout úplně motor'

...si snad niekto robi srandu...

Odpovědět  |   | 
brk77  |  20. 06. 2016 19:40

Jo, přesně tohle mě napadlo. Tenhle fail jsem udělal o víkendu, když jsem na horách chtěl popojet o kousek níž z mírného kopečka spíše šnečí "kochácí" rychlostí. Na motor jsem se vykašlal a jen odbrzdil. Když se to dalo do pohybu, tak řídit to bez posilovače řízení celkem v pohodě šlo a když jsem zkoušel přibrzdit, tak taky. Hodně jsem se divil a rychle startoval, když jsem po pár set metrech potřeboval přibrzdit znovu a už na ostro.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 06. 2016 07:28

Nuz, klasika, posilovac, prve/druhe brzdenie este v pohode, ale potom uz e-e. Takto sa u nas pod chatou vysypal sused, je tam taky salas, lavotociva a potom klesanie. Je to pod lesom, zaparkoval do malin, chvalabohu este pred tym ako sa to zmeni na nieco podobne zeleznicnemu nasypu. Felda ho potom sla vytahovat

Ja som ale narazil aj na nieco uplne ine. Ked dam nohu z plynu dole, to sa ma akoze vypnut motor? Tvrdia to tak aspon. Cize predtym, ako sa budem povedzme chciet zaradit medzi auta, ktore idu rychlejsie /kde potrebujem okamzite vykon/, to budem cakat kym to naskoci? No a okrem toho, po meste sa mi ten motor takto nezohreje ani do aleluja. Kazdopadne vidno, ze v nejakych psychotickych viziach je xyz startov /stale/ studeneho motora tym pravym receptom na *eko*. No a to co tu uz zaznelo, zasa naopak skvelym prispevkom k bezpecnosti. Vidim to tak, ze je to pouzitelne pre dalsi nezmysel zvany hybrid.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 06. 2016 13:48

Takisto ako u start stop, zaujima ma len jedna vec: kde sa to da vypnut.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  20. 06. 2016 14:08

Já na neutrál vyřazuju i s "manuály minulosti", takže "manuál budoucnosti" od Schaeffleru mi snížení spotřeby paliva nepřinese.
Jen bych si trochu rýpnul do označování převodovek. Tzv. dvouspojkové převodovky jsou ve skutečnosti jen podmnožinou robotizovaných převodovek. Kupříkladu koncern VW označoval svou první převodovku DSG jako "robotizovanou manuální převodovku" a nijak netajil, že základem konstrukce je běžná tříhřídelová manuální převodovka. Dnes však koncernový marketing označuje DSG v cenících jako "automatickou převodovku".
Co se týče CVT, tak je zajímavé, že článek do této skupiny asi počítá jak variátor s nekonečným počtem převodů (např. Subaru), tak i planetovou převodovku s jedním převodem (hybridy Toyota). Řekl bych, že dvě rozdílnější převodovky snad ani neexistují.

Odpovědět  |   | 
Vana666  |  20. 06. 2016 14:23

Tak rozhoduje asi jak se převodovka projevuje navenek, vnitřní uspořádání není pro rozlišení automatu a dsg nebo cvt podstatné

Mimochodem, základem dsg není tříhřídelová, ale jen dvouhřídelová převodovka. Je to dost zásadní rozdíl ne v počtu hřídelí, ale v uspořádání vstupní a výstupní hřídele.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  20. 06. 2016 14:42

Hlavně ať se do konstrukce nesere nikdo od VW, nebo se to zase po 150 000 vysype......

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  20. 06. 2016 15:48

Co jsem četl technické informace od VW, tak se vyšlo z tříhřídelové a pak se to překopávalo na té vstupní straně.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  20. 06. 2016 16:44

...vyraba ju BorgWarner pre VW. Inak ta posledna, hlavne ta so zosilnenou skrinou /380Nm max/ je uz celkom podarena (ako vzdy az po x rokoch testovania na zakaznikoch) a nebal by som sa do toho ist.

Vyhodou je aj jednoducha vymena oleja (na filter sa dostanes zvrchu potom co vytiahnes ladeluftrohr a kraviny okolo toho). Ta prevodovka je navrhnuta pekne. O 'suchej' verzii /250Nm max/ sa nema vyznam bavit, to uz naopak horsie spravit ani neslo.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  21. 06. 2016 09:32

Pokud je mi známo, tak všechny DSGéčka si koncern VW vyrábí sám, má na to licenci od BorgWarneru. Při konstrukci DSG úzce spolupracovali, BorgWarner měl na starosti systém dvou spojek a mechatroniku, koncern VW dodal skříň převodovky.
Já osobně bych do automatu či automatizované převodovky určitě nešel. Uvidíme, jak na tom bude ten manuál s automatizovanou spojkou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 06. 2016 09:58

Pardon, ano, licencia. Dik za opravu.

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 06. 2016 00:54

Vana: no to by ses divil, jak někteří tvrdí, že automatické řazení není postačující podmínkou pro označení automatická převodovka. Asi jako když spalovací motor je pouze ten pístový zážehový a žádný jiný....

Odpovědět  |   | 
Míra  |  20. 06. 2016 17:09

Tycoon: Je potřeba rozlišovat řidiče. Vyřadit a plachtit dnes umí málokdo, což pro zdejší nadšence do aut asi bude znít dost nepochopitelně, ale je to tak. Například většina řidiček dělá to, že podřažují a naprosto zbytečně cpou nižší rychlosti už dávno před křižovatkou, a pedály používají stylem "pořád na něco šlapu, buď na plyn, nebo na brzdu". Tenhle systém je tedy určený právě pro takovéto řidiče.
Já se docela divím, že něco takového nevzniklo už dávno. Podle mě je plachtění mnohem ekonomičtější, než brzdění motorem.

Odpovědět  |   | 
USA  |  20. 06. 2016 18:21

ano.
když potrebujes zpomalovat před křižovatkou, nebo brzdit napr. s kopce dolu, tak je prinosnejsi brzdit motorem, jinak je urcite prinosnejsi plachteni a to přes to, ze motor na volnobeh si bere cca 1 litr / hodinu. o tom se muze presvedcit každý, když stejnou trasu zajede tak, ze po rovinkach nebo z mirneho kopce bude davat neutral a plachtit.

potiz u vetsiny dnesnich aut je ten, ze není moc rozumny vypnout motor, protože po nejakym case prestane fungovat posilovac brzd i rizeni... a nektery auta za jizdy motor vypnout vůbec neumoznuji. když budou posilovace fungovat na elektriku a motor se při plachteni bude vypínat, pokles spotreby o 0.5-1.0 litru je realna ..

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 06. 2016 01:18

Tak jestli daná kategorie běžných osobních aut žere na volnoběh po zahřátí 1 L/h, tak to by si musel na těch 100 km, na kterých se spotřeba udává, plachtit tu půl až hodinu s vypnutým motorem, aby si dosáhl tebou odhadované reálné úspory 0,5 a 1 L díky vypínání motoru. Což je velice, ale velice nereálné v reálném provozu... Nesmyslné požadavky na CO2 vedou k vymýšlení stále větších kravin, až se ty elektromobily jednou stanou vysvobozením....

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 06. 2016 08:08

Mam pocit ze dnes sa uz vytracaju navyky a zrucnosti, ktore by mali byt krucinal bezne.

Ked vidim v dialke cervenu, tak kopnem N a dogulam sa tam (samozrejme sa predomna vzdy niekto nas.rie a zadupne to do zeme pretoze tu cervenu prehliadol nakolko mal nagelovany debilek plne ruky prace s radiom, dotykacom a telefonom). Pojem o rychlosti sa mu v tuc-tuc rytmickom mlateni do palice z repraka stava vzdialenym.

Ked je cervena blizsie, nechavam tam rychlost (specialne pre nagelovaneho debilka vysvetlenie ze motor nepochopitelnym a zazracnym sposobom vie auto brzdit) a predtym nez to padne na volnobeh, vyradim to (s nejakou tou rezervou, pretoze zotrvacnik....).

Takisto z kopca si mozem (s medziplynom presne do otacok, co je pre nagelovaneho debilka vec z oboru sci-fi) podradit a do serpentiny a esicka len jemne pribrzdit.

Priemerne zrucny vodic by mal na kazdu BEZNU situaciu v pripade potreby vediet bez problemov auto zastavit len pomocou motora a pripadne rucnej.

Ked som na krizovatke s cervenou na pol minuty cakania, motor nevypinam, ale na zeleznicnom priecesti urcite ano.

Naozaj je takym strasnym problemom sa naucit tieto veci? To uz sa stavaju z ludi naozaj uplne osprostene EU slepice - rano pustit von, nasypat zrno, odobrat vajca a vecer zase naspat?

Obcas naozaj nevychadzam z uzasu...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  21. 06. 2016 09:06

To je bohužel realita. S tím, jak se dnes technika stala dostupná úplně každému, automaticky klesla i schopnost tuto techniku aktivně ovládat. A protože průměrné IQ je kolem 100, tak i průměrné IQ uživatele čehokoliv (tedy i řidiče) je 100. Takový uživatel ví že má něco stisknout, ale neví proč a nemá potřebu o tom přemýšlet.
Tohle prostředí ale zároveň působí silně demotivačně až destruktivně na jedince aktivní a nadprůměrné, kteří mají chuť a potřebu se snažit a zlepšovat, ale uvězněni v moři průměrných uživatelů nemohou a jsou nuceni přizpůsobit svoje chování onomu okolnímu průměru.
Řešení ke zlepšení neexistuje, protože lidí už je tolik, že není v našich silách situaci nějak zlepšit. Spíš se děje opak - výrobci se úrovni uživatelů přizpůsobují a vyrábějí výrobky stále nenáročnější a uživatelsky jednodušší, čímž se stávají dostupné i jedincům ještě nižší úrovně...

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  21. 06. 2016 10:46

"A protože průměrné IQ je kolem 100, tak i průměrné IQ uživatele čehokoliv (tedy i řidiče) je 100."
Nikoliv. Protoze lide s velmi nizkym IQ jsou bud v ustavu, maji omezenou svepravnost, nebo proste neudelaji testy v autoskole. Jestli polozime hodnotu prumerneho IQ v populaci na 100, pak musi byt logicky prumerne IQ mezi ridici vyssi, nez 100.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  21. 06. 2016 12:47

Stejně tak můžeš vyloučit ty nejinteligentnější, kteří se běžného silničního provozu také pravděpodobně neúčastní (mají své řidiče, či vůbec nejezdí a pod.).

Odpovědět  |   | 
Karol Luspai  |  21. 06. 2016 17:31

To ako že tí najinteligentnejší nemajú právo šoférovať sami ? Akosi mi unikla podstata. To, či má človek svojho šoféra predsa nesúvisí s IQ, ale s viacerými podmienkami, ktoré musia platiť súčasne (AND) v prvom rade s tým či chce alebo nechce jazdiť, či vie alebo nevie jazdiť, či je zdravotne a psychicky spôsobilý jazdiť, či má na vlastného šoféra resp. mu ho niekto platí, či má na čom jazdiť. Len keď sú splnené všetky tieto kritériá, nemusí sám šoférovať. IQ s tým asi fakt nesúvisí.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  21. 06. 2016 18:42

Nejste holka? Ty často dělají to co vy - něco řeknete a ony si to vysvětlí úplně jinak a dají tomu naprosto nepravděpodobný význam

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  22. 06. 2016 16:58

Napsal jsem to trochu nesikovne. Melo tam byt "prumerne IQ lidi, kteri jsou zpusobili k rizeni je > 100".
Oproti tem tvym par hypotetickym superinteligentum s ridicem muzu zase postavit tisice hlupaku, kterym auto sebral exekutor.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  21. 06. 2016 11:31

Výrobci to opravdu nedělají kvůli přizpůsobení se té méně inteligentní části populace...
Jinak se divím, že takoví nadlidé jako ty a Antiautomat se vůbec snížíte k diskusi s tím zbytkem světa...

Odpovědět  |   | 
Míra  |  21. 06. 2016 12:43

Ale ano, potřebují totiž zákazníky a kupující. A čím jednodušší obsluha, tím širší zákaznická základna a tím víc lidí si výrobek pořídí.
Pro nás je to relaxace. Rádi chodíme pozorovat ty dole. Vy chodíte do ZOO...

Odpovědět  |   | 
fuk  |  21. 06. 2016 12:22

Nejlepší je ovšem plachtit před červenou v dopravní špičce. To určitě ty "plachtiči", co mají před sebou kilometr volného místa, úžasně přispívají k plynulosti a propustnosti dopravy zejména tam, kde je víc křižovatek za sebou.
Nemluvě o bezpečnosti ovládání vozidla, kdy posilovače brzd případně řízení a další podpůrné a elektrické systémy přímo závisí na chodu motoru, co se asi stane, když dojde při jízdě z kopce (nedejbože v zatáčce) k zastavení motoru, máte vyřazeno na neutrál a nezaregistrujete to okamžitě? U trabanta to šlo, ale ten nevážil přes tunu jako většina aut.

Odpovědět  |   | 
Míra  |  21. 06. 2016 13:00

To přece nikdo nedělá. Nebo kdy naposledy ti chcípnul motor na volnoběh?
Nesmíš obecné úvahy aplikovat na schválně krajní nebo nepravděpodobné situace.

Odpovědět  |   | 
x  |  21. 06. 2016 17:12

Kdyby měl kilometr volného místa, tak mu tam někdo brzo vjede, nicméně dojíždět volně k semaforu a nemuset zastavit úplně plynulé je.

Co ovšem plynulé není ani trochu, je obvyklý scénář na semaforech - stojí fronta, blikne oranžová, zelená, nic, první spí nebo čumí do telefonu, druhý nervózně zatroubí, první se probere, podívá se, co se děje, ukáže sprosté gesto, najde šaltpáku, zařadí, vyrazí, druhý je mu v patách s vytočeným motorem a uraženým sebevědomím, třetí to pobaveně sleduje, ale teprve po odjezdu těch dvou ho napadne zařadit a rozjet se, čtvrtý zjistí, že se auto před ním naprosto nečekaně pohnulo, tak také zařadí a rozjede se, pátý tuhle situaci naprosto nečekal, dopije tedy kafe, dojí bagetu a volným tempem se rozjede, aby zjistil, že už tam má červenou a na poslední chvíli to zadupne. A může začít nové kolo.

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  21. 06. 2016 10:06

Máš špatné počty.
Ukážu konkrétní příklad. Moje auto má na volnoběh při zahřátém motoru spotřebu dle palubního počítače 0,7 l/h. Když jedu po dálnici bez kopců rychlostí 145 km/h dle tacho, ukazuje palubní počítač spotřebu 8 až 8,5 l/100 km. Na velmi kopcovité dálnici, například D1 na Vysočině, jsem vysledoval následující data: Z kopců můžu při 145 km/h plachtit na volnoběh, aniž by rychlost klesala, a aktuální spotřeba dle palubního počítače je 0,5 l/100 km, zatímco při zařazeném nejvyšším převodu a zapnutém tempomatu je spotřeba dle palubního počítače kolem 4 l/100 km. Naopak do kopců při 145 km/h na nejvyšší převod při zapnutém tempomatu byla spotřeba dle palubního počítače 12 až 13 l/100 km. Když se tedy budou střídat kopce nahoru a dolů, dosáhnu průměru 6,5 při vyřazování na neutrál a 8,2 při stále zařazeném nejvyšším převodu. Dost velký rozdíl a to bez vypínání motoru. Samozřejmě, reálný provoz neposkytuje tolik možnosti k ideálnímu plachtění, ale myslím si, že úspory 0,5 l/100 km lze u větších zážehových motorů dosáhnout.

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 06. 2016 14:02

Nemám špatné počty, to jen nepozorně čteš: "...reálné úspory 0,5 až 1 L DÍKY VYPÍNÁNÍ MOTORU." Předchozí příspěvek je totiž nesmysl, že by motor na trati o délce 100 km neběžel půl hodiny a déle, jak vyplývá z uvedených čísel. Co se týká tvé metody klouzání po kopcích, ano, to je pravda, že se tak šetří palivo - přerušením mechanické vazby mezi motorem a koly se na sledované trase sníží počet proběhlých otáček motoru. Ale jak píšeš, v reálu opravdu jen někde. Mám odzkoušeno, že stačí jezdit plynule, předvídat a když chci šetřit, trošku snížím rychlost. Někdy je zajímavé si spočítat, kolik minut ztratí řidič na dané trase, když zpomalí, přitom jede úsporněji, plynuleji a mnohdy i pohodlněji...

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 06. 2016 01:04

Mnozí řidiči ovládají spojku naprosto amatérsky a srovnání otáček při podřazování jim nic neříká. Je velice "příjemné" nechat se jimi svézt za soustavného hrkání.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  21. 06. 2016 08:16

...ako ten minuskar Ale on jazdi sportovo, necha to padnut na volnobeh a capne tam nasilim cez skuciaci synchron dva tri kvalty dolu, pusti tu nebohu spojku hned to zatoci o 90 na parkplac a kedze to nepoprve netrafi a nechce sa este viac zhovadit, necha to krizom cez tri parkovacie miesta.

No, takemu niecomu uz len otocku o 180 a kopnut do riti az sa mu rozmum so sr.ckou domiesa.

Odpovědět  |   | 
Karol Luspai  |  21. 06. 2016 17:22

Tak ich to je treba naucit pouzivat nohu, sluch a hlavu. Preco by sa mal ten zbytok vodicov co to ovladaju prisposobovat a prist o spojkovy pedal a nepomerne mnozstvo veci co sa s nim da robit. To je jak prist o ruku.

Odpovědět  |   | 
John Doe  |  21. 06. 2016 14:47

Manual je mrtvy.

Neexistuje clovek, ktory by dokazal radit rychlejsie ako moderne automaty ci Sky automat z Mazdy.

(Pozn. DSG od VAG nepokladam ani za moderny ani za funkcny automat. Ak nemate skusenosti s modernymi dvojspojkami, drzte zobaky.)

Odpovědět  |   | 
honza  |  21. 06. 2016 15:20

Patrně sis popletl běžný provoz se závodní drahou, na níž jde o každou setinku...

Odpovědět  |   | 
Tycoon  |  21. 06. 2016 16:05

Ano, většina automatů řadí rychleji než člověk. To máte pravdu. Ale rychlost řazení je pouze jeden z parametrů řazení. Jsou i další parametry řazení, například optimální okamžik přeřazení nebo volba optimálního převodového stupně z hlediska dopravní situace. V tom vítězí člověk, protože vidí a myslí.
Hlavní důvod, proč manuály na trhu zůstanou, jsou samozřejmě peníze. Nižší pořizovací cena, levnější údržba, nižší spotřeba. Automat stojí zhruba o 0,2 až 0,5 Kč/km víc.

Odpovědět  |   | 
Karol Luspai  |  21. 06. 2016 17:44

Kontrolni otazka :

Co uděláte s polo/automatem bez spojkového pedálu, když vám blafne turbo, za vámi dým a motor jede na olej tryskajici přes prasklé gufero, nejde zastavit klasicky, jelikož nejede na naftu nýbrž na olej a dokud je v motoru olej a dokud běží olejové čerpadlo (zpravidla s pevnou mechanickou vazbou na motor) tak motor jede, dymí a točí do vysokých otáček. Jediným zpúsobem jak to zastavit je to udusit - zacpat sání (chtěl bych vidět odvážlivce přiblíživšího se k přetočenému motoru kde hrozí mechanická destrukce tělesa motoru) nebo druhý způsob je to udusit přes kvalt. Pokud tam máte automat, jak začnete brzdit, ten elektronický blbec na rozdíl od vás neví která bije a začne podrazovat, čímž ztěží udušení motoru brzdami. Mnohem snadněji se to udusí přes nejvyšší kvalt.

Pak řidič zastaví, vyleze ven, bezdradně se dívá jak jeho motoru pomalu dochází olej a blíží se zadření, nebo skočí rozvod a motor se mu potká. je to představa naprosté bezradnosti, člověk si musí připadat jak idiot, nebo že z něj ten výrobce dělá idiota.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  30. 10. 2016 12:12

a k čemu mi to ryhlejše o setinky nebo destinky vteřiny je?

mě nevadí pohodlnější řazení za které považuji pádla pod volantem nebo řazení, kde si mohu vybrat zda ručně nebo automaticky, ale ty kecy o výhodách za astro ceny.
Navíc jízda již dávno není jen o práci, ale také se občas chci i pobavit a rozhodnout si sám co udělám, pak jsou také situace, kdy manuální zakvedlání naprosto žádný systém nepřekoná, jen je pak o stres a zmatek navíc. A běda když se něco jen málo vysere.

Chceli někdo skutečnou automatiku, kup si lístek na autobus.

Odpovědět  |   | 
kingusak  |  21. 06. 2016 16:21

jeliokož to bude zase ojeté auta a automat je riziko

Odpovědět  |   | 
Karol Luspai  |  21. 06. 2016 17:19

Vymyslaju somariny. Obycajny 8-kvaltovy manual s manualnou spojkou, bud dvojite H-cko alebo splitovany 4-kvalt by osobnemu autu bohate stacil k lepsej spotrebe. Je nekorektne porovnavat spotrebu 7 alebo 8-kvaltoveho polo/automatu so 5/6-kvaltovym manualom. To je neporovnatelne a automat ma potom lepsiu spotrebu vdaka viacerym stupnom. Ked chcu vyuzit motor pocas plachtenia, tak ho treba zatazit a s energiou do kondenzatorov, ktora sa moze vyuzit pri miernom kopci pripadne pri rozjazde u hybridov. Spojkovy pedal je sakramensky dolezity pre plnohodnotne pouzitvanie a bezne servisovanie auta.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  22. 06. 2016 08:02

Vyhodu moznosti SPOLAHLIVEHO a PLNE KONTROLOVANEHO odpojenia / pripojenia motora k prevodovke (KEDYKOLVEK) vyuzivam kazdy den.

Hlavne by som este dodal, ze nove XX stupnove automaty sa akosi nekombinuju s autami spred troch dekad, co sa v celej tej lzivej dnesnej propagande taktne nespomina. Potom je o to zaujimavejsie zistenie, ked dobre zabehnuta vykopavka ide na dialnici s tou istou spotrebou ako fukana malorazka.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  22. 08. 2018 12:08

Ka­rol Luspai
A CVT neboli variátorové převodovky by podle tebe měli mít jakou spotřebu když je tam jen jedna rychlost tkzvn. šnekový převod. Jediné co přináší vícestupňové převodovky jsou v tom, že řadí častěji a v nižších otáčkách tudíž šetří palivo že nevytáčíš motor. Na druhou stranu záleží jak dlouho taková převodovka vydrží když bude více používána a namáhána. Takový 9ti stupňový automat v MB (nižší třída nové modely) má problémy, že neví co má zařadit a prodleva je velká. Samozřejmně také v tom hraje optimalizace softwaru převodovky. To samé 10ti stupňový automat a Range Roveru. Ono seskočit třeba ze 7 na 3 ve městě to už taky dá na přemejšlení.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  22. 08. 2018 11:50

Pokud má auto ať diesel nebo benzín (stříkačku) vstřikování tak ti plachtění na neutrál neušetří. Naopak dojezd ke křižovatce na dekompresi zařazeného kvaltu ti oproti tomu úsporu udělá. Ano plachtěním dojedeš dál protože Ti to nebrzdí motor, ale pak nastupuje to co psali výše, že plynulost provozu bude někde jinde. Pokud máš auto s počítačem který ti ukazuje momentální spotřebu tak to krásně uvidíš. Zkus dojet ke křižovatce na dekompresi se zařazeným kvaltem a pak plachtit. Uvidíš co na to palubní počítač. To by jsi musel mít technologii jako má třeba nově Audi kdy při plachtění se zastaví i čerpadlo tudíž nežene žadné palivo ke spalování. Ale tam už je to propojené už s elektro.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 19 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků

Nejčtenější články

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá hvězda Top Gearu ale našla řešení

Zaujmout dnešní mládež není snadné. Bývalá …

Lék na krizi středního věku podle Richarda Hamonda je opět na scéně. Tentokrát je to ještě větší sranda než minule.

5.  9.  2019 | | 11 N/A
Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ceny z roku 2002 to možná změní

Připadá vám nová Škoda Superb moc drahá? Ce…

Při pohledu do archivních ceníků si člověk uvědomí, že to, co je dnes samozřejmostí, kdysi bývalo za tučný příplatek, nebo nebylo vůbec. Podobně můžeme nahlížet i na Škodu Superb z roku 2002, která v základu vycházela na ty samé peníze co dnes.

25.  8.  2019 | | 72 N/A
Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. Konkurenti by se měli zamyslet

Nový Renault Clio má české ceny a výbavy. K…

Renault zveřejnil české ceny nového Clia během dnešní tiskové konference. Vůz je v základu o téměř 50 tisíc levnější než Volkswagen Polo a trumfnul i Škodu Fabia.

10.  9.  2019 | | 57 N/A
Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce neprobíhá, o opravu musíte zažádat

Motor 1.5 TSI má problém. Svolávací akce ne…

Na problémový chod motoru 1.5 TSI si majitelé vozů koncernu VW stěžovali už dlouhou dobu. Opravu sice autorizované servisy řeší, o svolávací akci se však oficiálně nejedná.

30.  8.  2019 | | 192 N/A
Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má plno asistentů a LED světlomety

Nová Kia Xceed odhaluje ceny. V základu má …

Novou Kiu Xceed si budete moci už příští týden prohlédnout na výstavě Auta na náplavce. Importér už zveřejnil ceny a nevypadají vůbec zle.

24.  8.  2019 | | 34 N/A