Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Po uvedení nové generace BMW řady 3 se samozřejmě pozornost stáčí na uvedení ostré varianty M3. Podle nejnovějších informací přitom automobilka na puristy nezapomene.

Další podrobnosti o novém BMW M3 (a tedy i kupé M4) pocházejí od britského magazínu Car. Jistou dobu se již mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace pohonu přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. Tuto techniku ve společnosti s osmistupňovou automatickou převodovkou nejpravděpodobněji uvidíme také ve vrcholném přiostřeném kupé M8.

Nyní ovšem Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v mnohem klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. Tato specifikace by pochopitelně nabídla i ještě nižší hmotnost. U standardní M3 se mluví o zhubnutí kolem 65 kg.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

Uvedení speciální verze pro nadšence do řízení by mimochodem nasvědčovaly i představy vývojového šéfa a člena rady BMW Klause Fröhlicha. Dříve již totiž uvedl, že modely M3 a M4 chce v nabídce nechat jako poslední útočiště pro možnost volby manuální převodovky.  

Zatímco má ovšem nová M3 s automatem a pohonem všech kol využívat nový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m, ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. Do vývoje malého počtu nových převodovek pro hrstku nadšenců pak samozřejmě neplánuje investovat prostředky.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

M3 pro puristy se má podle magazínu Car od standardního modelu lišit také výbavou a vzezřením. Spekuluje se o jiných náraznících, unikátní sadě lehčích kol a širší nabídce zbarvení karoserie, kdežto v interiéru dojde na exkluzivní polstrování, obložení a třeba i budíky/přístrojový štít s rozdílnou grafikou.

Nakonec se mají rozplynout sny o kombíku M3 Touring, zdroje ze sportovní divize BMW vyvrátily práci na této verzi. Místo ní by se ovšem mohlo objevit praktičtější M4 Gran Coupé. Premiéru nového BMW M3 bychom nicméně očekávali na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik