Manuál a pohon zadních kol: Nové BMW M3 prý dostane verzi pro puristy

Po uvedení nové generace BMW řady 3 se samozřejmě pozornost stáčí na uvedení ostré varianty M3. Podle nejnovějších informací přitom automobilka na puristy nezapomene.

Další podrobnosti o novém BMW M3 (a tedy i kupé M4) pocházejí od britského magazínu Car. Jistou dobu se již mluví o přechodu M3 na pohon všech kol s funkcí deaktivace pohonu přední nápravy, podobně jako u současného sedanu M5. Tuto techniku ve společnosti s osmistupňovou automatickou převodovkou nejpravděpodobněji uvidíme také ve vrcholném přiostřeném kupé M8.

Nyní ovšem Car přichází s informacemi, že BMW neplánuje zklamat zaryté puristy a novou M3 (a M4) bude nabízet také v mnohem klasičtější variantě s pohonem pouze zadních kol a navíc manuální šestistupňovou převodovkou. Tato specifikace by pochopitelně nabídla i ještě nižší hmotnost. U standardní M3 se mluví o zhubnutí kolem 65 kg.

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

BMW M340i xDrive detailněji: Ostrý mezistupeň má 374 koní a launch control

Uvedení speciální verze pro nadšence do řízení by mimochodem nasvědčovaly i představy vývojového šéfa a člena rady BMW Klause Fröhlicha. Dříve již totiž uvedl, že modely M3 a M4 chce v nabídce nechat jako poslední útočiště pro možnost volby manuální převodovky.  

Zatímco má ovšem nová M3 s automatem a pohonem všech kol využívat nový dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu minimálně 353 kW (480 koní) a točivém momentu 650 N.m, ryzejší verze s manuálem a pohonem zadních kol prý bude trochu přiškrcena. BMW dle všeho nemá manuální skříň, která by nálož 650 N.m spolehlivě zvládala. Do vývoje malého počtu nových převodovek pro hrstku nadšenců pak samozřejmě neplánuje investovat prostředky.

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

Facelift BMW řady 7: Za obrovskými ledvinkami leží nový motor V8

M3 pro puristy se má podle magazínu Car od standardního modelu lišit také výbavou a vzezřením. Spekuluje se o jiných náraznících, unikátní sadě lehčích kol a širší nabídce zbarvení karoserie, kdežto v interiéru dojde na exkluzivní polstrování, obložení a třeba i budíky/přístrojový štít s rozdílnou grafikou.

Nakonec se mají rozplynout sny o kombíku M3 Touring, zdroje ze sportovní divize BMW vyvrátily práci na této verzi. Místo ní by se ovšem mohlo objevit praktičtější M4 Gran Coupé. Premiéru nového BMW M3 bychom nicméně očekávali na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu.

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků