Mantra dne: když hodně vyděláváš, zaplatíš třikrát více

Mantra dne: když hodně vyděláváš, zaplatíš třikrát více

Bude se v případě stejného dopravního přestupku zkoumat výše vašeho příjmu a podle toho se pak určí výše pokuty? Není to vyloučené. Existuje totiž možnost, že se za shodný prohřešek bude měřit různým metrem, neboť ministr dopravy Vít Bárta chce v tomto směru pozměnit zákon. Pokud by se jeho představa uskutečnila, mohli by nejbohatší řidiči za nejzávažnější provinění zaplatit i 150 tisíc korun, což by bylo podle zveřejněných čísel trojnásobně víc než lidé s běžným příjmem.

Jestli bude legislativa probíhat bez zpoždění, mohl by parlament zkraje léta novelu odhlasovat a nový sazebník by začal platit od 1. ledna 2012. Bártův resort navrhuje rozdělit motoristy podle hrubé mzdy do tří příjmových skupin.

V první mají být řidiči do výše platu 60 tisíc korun. Těm by hrozil postih od 25 do 50 tisíc. U lidí s hrubými výdělky do 150 tisíc by se pokuta mohla vyšplhat až na sto tisíc. Ten, kdo si přijde měsíčně na více jak 150 tisíc, může v případě vážného porušení dopravních pravidel zaplatit 78 až 150 tisíc korun.

Cílem změny je nastolit takovou situaci, aby pokuta zasáhla každého řidiče, a nebyla pro nejbohatší motoristy jako dosud důvodem ke shovívavému úsměvu. Na druhou stranu je pro většinu lidí s nízkými příjmy i dolní hranice navrhovaného sazebníku docela krutá. Má být proto pamatováno na nesolventní motoristické hříšníky – pokutu prý bude možné uhradit na splátky.

Z návrhu není zatím jasné, na jaké přestupky by se měly mnohatisícové pokuty vztahovat. Dá se očekávat, že projednání novely v parlamentu přinese hodně vzrušenou debatu. Například premiér Petr Nečas se před časem k nápadu ministra své vlády nepostavil nijak nadšeně.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků