Mansory Panamera Turbo: festival nevkusu

Švýcarská ladičská společnost představila novou řadu prvků pro pětidvéřové Porsche Panamera. A stojí za shlédnutí.

Stále častěji nad novými projekty významných tunnerů kroutíme hlavou, neboť v nich vidíme spíše ztělesnění snů moskevského člena zlaté mládeže než skutečně odpovědný pokus o zhodnocení a individualizaci výchozího modelu. Do této skupiny bohužel řadíme i nejnovější práci švýcarské spolenčosti Mansory, ale buďmě poztivní a začněme tím, co skutečně stojí za povšimnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Mansory zapracovali na pohonné jednotce sériového modelu Porsche Panamera Turbo a zvýšili její výkonové parametry o plných 36 procent. Výkon tak nyní dosahuje hodnoty 690 koní (507 kW) ve srovnání se standardními 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. To má zmíněnému vozu zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,0 s a dosažení nejvyšší rychlosti 328 km/h, což jsou o 0,2 s, resp. 25 km/h lepší výsledky než u sériového provedení. Klíčem k těmto zlepšením se pochopitelně stalo přeprogramování řídicí jednotky, ale u této úpravy nezůstalo. Novinkami jsou nová, větší přeplňovací turbodmychadla a přepracovaná výfuková soustava, točivý moment se na vozovku opět přenáší skrze všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to se již dostáváme ke ztvárnění exteriéru této Panamery. Křiklavě modrné lakování je zdobeno žlutými linkami na pneumatikách a řadou dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů včetně nové kapoty, krytů zrcátek, rozměrného zadního spoileru a muhutného difuzoru v zadním nárazníku. Blatníky byly rozšířeny a v uraveném předním nárazníku najdeme světla Led pro denní svícení. Pětipaprskové ráfky mají vpředu rozměry 9x22 a vzadu 10x22 palců vzadu a obouvají pneumatiky Dunlop SP SportMaxx.

Vrcholem nevkusu (alespoň podle našeho úsudku) je celokožený interiér, v jehož zpracování žlutý odstín převládá a významně posílenému vozu  dává punc pouťové atrakce. Připlatit si lze za dřevěné nebo kompozitové obkladové dekory, hliníkové pedály nebo nový sportovní volant. Pokud vás tato sada oslovila, jistě vás potěší, že u Mansory již v tuto chvíli přijímají objednávky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Porsche Panamera
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků