Mansory Panamera Turbo: festival nevkusu

Švýcarská ladičská společnost představila novou řadu prvků pro pětidvéřové Porsche Panamera. A stojí za shlédnutí.

Stále častěji nad novými projekty významných tunnerů kroutíme hlavou, neboť v nich vidíme spíše ztělesnění snů moskevského člena zlaté mládeže než skutečně odpovědný pokus o zhodnocení a individualizaci výchozího modelu. Do této skupiny bohužel řadíme i nejnovější práci švýcarské spolenčosti Mansory, ale buďmě poztivní a začněme tím, co skutečně stojí za povšimnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

U Mansory zapracovali na pohonné jednotce sériového modelu Porsche Panamera Turbo a zvýšili její výkonové parametry o plných 36 procent. Výkon tak nyní dosahuje hodnoty 690 koní (507 kW) ve srovnání se standardními 500 koní (368 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. To má zmíněnému vozu zaručit zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,0 s a dosažení nejvyšší rychlosti 328 km/h, což jsou o 0,2 s, resp. 25 km/h lepší výsledky než u sériového provedení. Klíčem k těmto zlepšením se pochopitelně stalo přeprogramování řídicí jednotky, ale u této úpravy nezůstalo. Novinkami jsou nová, větší přeplňovací turbodmychadla a přepracovaná výfuková soustava, točivý moment se na vozovku opět přenáší skrze všechna čtyři kola.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale to se již dostáváme ke ztvárnění exteriéru této Panamery. Křiklavě modrné lakování je zdobeno žlutými linkami na pneumatikách a řadou dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů včetně nové kapoty, krytů zrcátek, rozměrného zadního spoileru a muhutného difuzoru v zadním nárazníku. Blatníky byly rozšířeny a v uraveném předním nárazníku najdeme světla Led pro denní svícení. Pětipaprskové ráfky mají vpředu rozměry 9x22 a vzadu 10x22 palců vzadu a obouvají pneumatiky Dunlop SP SportMaxx.

Vrcholem nevkusu (alespoň podle našeho úsudku) je celokožený interiér, v jehož zpracování žlutý odstín převládá a významně posílenému vozu  dává punc pouťové atrakce. Připlatit si lze za dřevěné nebo kompozitové obkladové dekory, hliníkové pedály nebo nový sportovní volant. Pokud vás tato sada oslovila, jistě vás potěší, že u Mansory již v tuto chvíli přijímají objednávky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Porsche Panamera

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků