Mansory Conquistador: gentleman tuning

Rolls-Royce Phantom je auto, ktorému predstava akéhokoľvek tuningu príliš nesvedčí. U Mansory si ale očividne myslia niečo iné.

Tento upravený Rolls-Royce Phantom sa predstavil motoristickej verejnosti na autosalóne v Ženeve. Automobil má na hneď na prvý pohľad úplne novú tvár. Zmenami totiž prešiel predný nárazník, nová je aj celá maska chladiča. Tuner sa „pochválil“ aj revolučnými svetlami pre denné svietenie z LE diód. Je ale treba podotknúť, že Phantom tak zmenil svoj pôvodný výzor možno až príliš.

Trochu rozpačito vyzerá upravený Rolls aj pri pohľade z profilu. Na predných blatníkoch si našli miesto výduchy vzduchu v štýle závodných automobilov, ale úprimne, tomuto Angličanovi príliš nesadnú. Mansory vo svojich úpravách nechal očividne komfort stranou. Phantom totiž používa obrovské 24“ kolesá s pneumatikami 305/35 R24. Tie budú filtrovať nerovnosti zrejme len veľmi ťažko.

Ale určite to najzaujímavejšie sa ukrýva pod kapotou. Výkon dvanásťvalca s objemom 6,75 l poskočil vďaka viacerým úpravám (riadiaca jednotka, výfukový systém) zo sériových 338 kW (460 k) na 366 kW (498 k). Dynamika Phantomu tak určite bude na veľmi dobrej úrovni, aj keď presné údaje tuner neprezradil. Teda až na maximálnu rýchlosť, tá sa pohybuje na úrovni 270 km/h.

Pokiaľ sa vám pri bočnom pohľade nezdajú brzdy dosť presvedčivé, bude to práve veľkými kolesami. Pre upravený Phantom pripravilo brzdy Brembo a predné kotúče dosahujú veľkosť až 412 mm a stláčajú ich 6-piestikové strmene. Vzadu si našli miesto kotúče s priemerom 405 mm a strmene so štyrmi piestikmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Conquistador vs. sériový Phantom (na poslednom obrázku)

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků