Mansory Conquistador: gentleman tuning

Rolls-Royce Phantom je auto, ktorému predstava akéhokoľvek tuningu príliš nesvedčí. U Mansory si ale očividne myslia niečo iné.

Tento upravený Rolls-Royce Phantom sa predstavil motoristickej verejnosti na autosalóne v Ženeve. Automobil má na hneď na prvý pohľad úplne novú tvár. Zmenami totiž prešiel predný nárazník, nová je aj celá maska chladiča. Tuner sa „pochválil“ aj revolučnými svetlami pre denné svietenie z LE diód. Je ale treba podotknúť, že Phantom tak zmenil svoj pôvodný výzor možno až príliš.

Trochu rozpačito vyzerá upravený Rolls aj pri pohľade z profilu. Na predných blatníkoch si našli miesto výduchy vzduchu v štýle závodných automobilov, ale úprimne, tomuto Angličanovi príliš nesadnú. Mansory vo svojich úpravách nechal očividne komfort stranou. Phantom totiž používa obrovské 24“ kolesá s pneumatikami 305/35 R24. Tie budú filtrovať nerovnosti zrejme len veľmi ťažko.

Ale určite to najzaujímavejšie sa ukrýva pod kapotou. Výkon dvanásťvalca s objemom 6,75 l poskočil vďaka viacerým úpravám (riadiaca jednotka, výfukový systém) zo sériových 338 kW (460 k) na 366 kW (498 k). Dynamika Phantomu tak určite bude na veľmi dobrej úrovni, aj keď presné údaje tuner neprezradil. Teda až na maximálnu rýchlosť, tá sa pohybuje na úrovni 270 km/h.

Pokiaľ sa vám pri bočnom pohľade nezdajú brzdy dosť presvedčivé, bude to práve veľkými kolesami. Pre upravený Phantom pripravilo brzdy Brembo a predné kotúče dosahujú veľkosť až 412 mm a stláčajú ich 6-piestikové strmene. Vzadu si našli miesto kotúče s priemerom 405 mm a strmene so štyrmi piestikmi.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Conquistador vs. sériový Phantom (na poslednom obrázku)

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků