Mansory Chopster: osekané Porsche Cayenne

U Mansory to tentokrát s těmi uhlíkovými vlákny poněkud přepískli a stvořili něco... opravdu zvláštního.

V případě společnosti Mansory, která se při svém ladění exkluzivních vozů nebojí žádných extrémů, se ale podivnému výsledku snad ani nedivíme. Její produkty jsou zkrátka známy svojí odvázaností a ani nejnovější počin není výjimkou.

U Mansory si vzali do parády Porsche Cayenne, „osekali“ z něj plechy, nahradili je díly vyrobenými z uhlíkových vláken, a tak vznikl Chopster. A vypadá jakkoli, jen ne obyčejně. V podstatě ale nejde o čistokrévné Mansory, protože s přípravou vozu začala původně společnost Rinspeed (resp. její oddělení zaměřené na ladění vozů Porsche), s níž vloni na podzim Mansory fúzovala. Nicméně parta od Mansory měla ještě dost času na vzhledu této podivnosti zapracovat. Jak se jim to podařilo, to můžete sami vyčíst z nezvykle bohaté fotogalerie, kterou k prezentaci Chopsteru firma uvolnila. Ještě dodejme, že první generace typu Chopster slavila premiéru letos v Ženevě, zatímco její nová reminiscence se světu představí již za několik dní ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie Chopsteru se citelně snížila, ale především rozšířila, zatímco přední nárazník s vodorovným žebrováním pro přívod vzduchu k chladičům se rozevřel do opulentního šklebu. Soustavy LED „zdobí“ nejen příčky v nárazníku, ale též okraje blinkrů a prahy, takže pokud na toto auto narazíte v noci, snadno si jej spletete s vánočním stromečkem, což dokazují připojené snímky.

Nové karosářské díly rozšířily karosérii vozu o 80 mm, ale Chopster pod touto skořápkou ukrývá i dílčí modifikace mechanických skupin. Třiadvacetipalcové ráfky z lehkých slitin s pěti tenkými paprsky odhalují mohutné brzdové kotouče s průměrem plných 420 mm vpředu a 375 mm vzadu. Vzhledem k celkovým rozměrům tohoto mastodonta však na první pohled až tak extrémně rozměrné nejsou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou trůní dmychadlem dopovaný zážehový osmiválec o výkonu 710 koní (520 kW), takže výkonné brzdy řidič jistě ocení, zvláště pokud uvážíte, že toto monstrum lze rozjet až na 300 km/h. Také interiér byl důkladně modifikován, a to opět s rozsáhlým použitím uhlíkových vláken, jež tvoří rovněž základ sedadel. Uvnitř najdete kromě jiného i ledničku, DVD přehrávač či notebook s připojením na internet, Mansory však slibuje, že k životu přivede i ty nejbláznivější nápady každého zákazníka. A ptáte se na cenu tohoto stroje? Pokud ano, pak to nejspíš znamená, že si jej nebudete moci dovolit... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Chopster
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků