Mansory Chopster: osekané Porsche Cayenne

U Mansory to tentokrát s těmi uhlíkovými vlákny poněkud přepískli a stvořili něco... opravdu zvláštního.

V případě společnosti Mansory, která se při svém ladění exkluzivních vozů nebojí žádných extrémů, se ale podivnému výsledku snad ani nedivíme. Její produkty jsou zkrátka známy svojí odvázaností a ani nejnovější počin není výjimkou.

U Mansory si vzali do parády Porsche Cayenne, „osekali“ z něj plechy, nahradili je díly vyrobenými z uhlíkových vláken, a tak vznikl Chopster. A vypadá jakkoli, jen ne obyčejně. V podstatě ale nejde o čistokrévné Mansory, protože s přípravou vozu začala původně společnost Rinspeed (resp. její oddělení zaměřené na ladění vozů Porsche), s níž vloni na podzim Mansory fúzovala. Nicméně parta od Mansory měla ještě dost času na vzhledu této podivnosti zapracovat. Jak se jim to podařilo, to můžete sami vyčíst z nezvykle bohaté fotogalerie, kterou k prezentaci Chopsteru firma uvolnila. Ještě dodejme, že první generace typu Chopster slavila premiéru letos v Ženevě, zatímco její nová reminiscence se světu představí již za několik dní ve Frankfurtu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karosérie Chopsteru se citelně snížila, ale především rozšířila, zatímco přední nárazník s vodorovným žebrováním pro přívod vzduchu k chladičům se rozevřel do opulentního šklebu. Soustavy LED „zdobí“ nejen příčky v nárazníku, ale též okraje blinkrů a prahy, takže pokud na toto auto narazíte v noci, snadno si jej spletete s vánočním stromečkem, což dokazují připojené snímky.

Nové karosářské díly rozšířily karosérii vozu o 80 mm, ale Chopster pod touto skořápkou ukrývá i dílčí modifikace mechanických skupin. Třiadvacetipalcové ráfky z lehkých slitin s pěti tenkými paprsky odhalují mohutné brzdové kotouče s průměrem plných 420 mm vpředu a 375 mm vzadu. Vzhledem k celkovým rozměrům tohoto mastodonta však na první pohled až tak extrémně rozměrné nejsou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou trůní dmychadlem dopovaný zážehový osmiválec o výkonu 710 koní (520 kW), takže výkonné brzdy řidič jistě ocení, zvláště pokud uvážíte, že toto monstrum lze rozjet až na 300 km/h. Také interiér byl důkladně modifikován, a to opět s rozsáhlým použitím uhlíkových vláken, jež tvoří rovněž základ sedadel. Uvnitř najdete kromě jiného i ledničku, DVD přehrávač či notebook s připojením na internet, Mansory však slibuje, že k životu přivede i ty nejbláznivější nápady každého zákazníka. A ptáte se na cenu tohoto stroje? Pokud ano, pak to nejspíš znamená, že si jej nebudete moci dovolit... 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mansory Chopster
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků