Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Policejní statistiky potvrzují, že nevěnování se řízení je jasně nejčastější příčinou dopravních nehod v České republice. Evidentně se tak děje vinou manipulace s telefonem
Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Od začátku roku do konce října dopravní policie v Česku registruje 13 864 dopravních nehod, jejichž příčinou bylo, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Je to suverénně nejčastější důvod vzniku havárie, například dvakrát častější než nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nesprávné otáčení a couvání.

Ještě důležitější je fakt, že kvůli tomu, že se řidič ne zcela věnoval řízení vozu, zahynulo v prvních deseti měsících letoška 49 lidí. Je to třetí nejtragičtější příčina - hned po nepřizpůsobení rychlosti a vjetí do protisměru.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

"Samozřejmě víme, že je to těžké doložit, nicméně náš kvalifikovaný odhad mluví o tom, že velmi významná část těchto nehod se stala v souvislosti s manipulací s telefonem během jízdy," uvedla pro Autorevue Jana Fabiánová z ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR.

"Jen málokdo se k tomu přizná a u těch tragických nehod se to zjišťuje ještě hůře, ale kolegové, kteří vyjíždějí k haváriím, nezřídka najdou v nabouraném autě telefon s rozepsanou textovou zprávou," dodala.

V České republice sice letos zatím (v porovnání se srovnatelným obdobím loňska) zahynulo méně lidí při dopravních nehodách, ale stále se nedaří plnit cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu,  která si klade za cíl snížit počet obětí dopravních nehod na úroveň průměru v EU. Zatím jsme vysoko nad ním.

Přestože se letos hodně hovoří o nebezpečnosti železničních přejezdů, letos se na nich stalo ještě více nehod než vloni. Chystá se proto doplnění dalších zhruba 60 přejezdů o závory a zhruba stovka přejezdů by měla být zcela zrušena.  

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

dnes | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků