Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Policejní statistiky potvrzují, že nevěnování se řízení je jasně nejčastější příčinou dopravních nehod v České republice. Evidentně se tak děje vinou manipulace s telefonem
Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Od začátku roku do konce října dopravní policie v Česku registruje 13 864 dopravních nehod, jejichž příčinou bylo, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Je to suverénně nejčastější důvod vzniku havárie, například dvakrát častější než nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nesprávné otáčení a couvání.

Ještě důležitější je fakt, že kvůli tomu, že se řidič ne zcela věnoval řízení vozu, zahynulo v prvních deseti měsících letoška 49 lidí. Je to třetí nejtragičtější příčina - hned po nepřizpůsobení rychlosti a vjetí do protisměru.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

"Samozřejmě víme, že je to těžké doložit, nicméně náš kvalifikovaný odhad mluví o tom, že velmi významná část těchto nehod se stala v souvislosti s manipulací s telefonem během jízdy," uvedla pro Autorevue Jana Fabiánová z ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR.

"Jen málokdo se k tomu přizná a u těch tragických nehod se to zjišťuje ještě hůře, ale kolegové, kteří vyjíždějí k haváriím, nezřídka najdou v nabouraném autě telefon s rozepsanou textovou zprávou," dodala.

V České republice sice letos zatím (v porovnání se srovnatelným obdobím loňska) zahynulo méně lidí při dopravních nehodách, ale stále se nedaří plnit cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu,  která si klade za cíl snížit počet obětí dopravních nehod na úroveň průměru v EU. Zatím jsme vysoko nad ním.

Přestože se letos hodně hovoří o nebezpečnosti železničních přejezdů, letos se na nich stalo ještě více nehod než vloni. Chystá se proto doplnění dalších zhruba 60 přejezdů o závory a zhruba stovka přejezdů by měla být zcela zrušena.  

Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 9 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků