Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Policejní statistiky potvrzují, že nevěnování se řízení je jasně nejčastější příčinou dopravních nehod v České republice. Evidentně se tak děje vinou manipulace s telefonem
Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Od začátku roku do konce října dopravní policie v Česku registruje 13 864 dopravních nehod, jejichž příčinou bylo, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Je to suverénně nejčastější důvod vzniku havárie, například dvakrát častější než nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nesprávné otáčení a couvání.

Ještě důležitější je fakt, že kvůli tomu, že se řidič ne zcela věnoval řízení vozu, zahynulo v prvních deseti měsících letoška 49 lidí. Je to třetí nejtragičtější příčina - hned po nepřizpůsobení rychlosti a vjetí do protisměru.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

"Samozřejmě víme, že je to těžké doložit, nicméně náš kvalifikovaný odhad mluví o tom, že velmi významná část těchto nehod se stala v souvislosti s manipulací s telefonem během jízdy," uvedla pro Autorevue Jana Fabiánová z ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR.

"Jen málokdo se k tomu přizná a u těch tragických nehod se to zjišťuje ještě hůře, ale kolegové, kteří vyjíždějí k haváriím, nezřídka najdou v nabouraném autě telefon s rozepsanou textovou zprávou," dodala.

V České republice sice letos zatím (v porovnání se srovnatelným obdobím loňska) zahynulo méně lidí při dopravních nehodách, ale stále se nedaří plnit cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu,  která si klade za cíl snížit počet obětí dopravních nehod na úroveň průměru v EU. Zatím jsme vysoko nad ním.

Přestože se letos hodně hovoří o nebezpečnosti železničních přejezdů, letos se na nich stalo ještě více nehod než vloni. Chystá se proto doplnění dalších zhruba 60 přejezdů o závory a zhruba stovka přejezdů by měla být zcela zrušena.  

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

dnes | Miro Mihálik
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků