Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Policejní statistiky potvrzují, že nevěnování se řízení je jasně nejčastější příčinou dopravních nehod v České republice. Evidentně se tak děje vinou manipulace s telefonem
Manipulace s telefonem za jízdy přináší stále více tragických nehod

Od začátku roku do konce října dopravní policie v Česku registruje 13 864 dopravních nehod, jejichž příčinou bylo, že se řidič plně nevěnoval řízení vozidla. Je to suverénně nejčastější důvod vzniku havárie, například dvakrát častější než nedodržení bezpečné vzdálenosti nebo nesprávné otáčení a couvání.

Ještě důležitější je fakt, že kvůli tomu, že se řidič ne zcela věnoval řízení vozu, zahynulo v prvních deseti měsících letoška 49 lidí. Je to třetí nejtragičtější příčina - hned po nepřizpůsobení rychlosti a vjetí do protisměru.

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

Nový bodový systém: Více se bude trestat nedání blinkru a jízda ve vraku

"Samozřejmě víme, že je to těžké doložit, nicméně náš kvalifikovaný odhad mluví o tom, že velmi významná část těchto nehod se stala v souvislosti s manipulací s telefonem během jízdy," uvedla pro Autorevue Jana Fabiánová z ředitelství služby dopravní policie Policejního prezidia ČR.

"Jen málokdo se k tomu přizná a u těch tragických nehod se to zjišťuje ještě hůře, ale kolegové, kteří vyjíždějí k haváriím, nezřídka najdou v nabouraném autě telefon s rozepsanou textovou zprávou," dodala.

V České republice sice letos zatím (v porovnání se srovnatelným obdobím loňska) zahynulo méně lidí při dopravních nehodách, ale stále se nedaří plnit cíle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu,  která si klade za cíl snížit počet obětí dopravních nehod na úroveň průměru v EU. Zatím jsme vysoko nad ním.

Přestože se letos hodně hovoří o nebezpečnosti železničních přejezdů, letos se na nich stalo ještě více nehod než vloni. Chystá se proto doplnění dalších zhruba 60 přejezdů o závory a zhruba stovka přejezdů by měla být zcela zrušena.  

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků