Německý úpravce využil tuningového kitu pro motor B48 a pustil se do úprav nejostřejšího Mini všech dob.
Mini představilo na konci loňského roku nejostřejší model ve své historii. Verze JCW GP má přeplňovaný dvoulitrový motor o výkonu 306 koní, se kterým zvládne stovku za 5,2 sekundy a dosáhne rychlosti až 265 km/h. V limitované edici vznikne jen 3000 kusů a české zastoupení si jeden kousek cenilo na 1.157.000 Kč.
V konfigurátoru vůz již bohužel není. Dodávky prvních vozů měly proběhnout v letošním březnu, podle britského zastoupení se ale první kousky začaly k zákazníkům dostávat až nedávno. Krátce na to tak na nováčka na trhu reagoval německý úpravce Manhart, pro kterého byl tuning tohoto vozu hračka.
Již nějakou dobu totiž nabízí tuningový kit pro BMW řady 1, jehož ostrá verze M135i sdílí s tímto Mini motor B48. Nebyl tak problém vzít tuningovou sadu a namontovat ji do Mini. Výkon se tak zvedl na 350 koní a 530 N.m točivého momentu. Manhart vůz pojmenoval GP3 F350 a dal mu přezdívku „Energetic Dwarf“.
Nenechte se ale zmást, že by BMW M135i bylo stejné auto. BMW je totiž čtyřkolka, zatímco Mini má poháněna přední kola. Vedle agresivnějšího motoru a podle fotek i zajímavého bodykitu s karbonovými díly, lze zvolit i další úpravy. Můžete si například znepřátelit sousedy zvučnějším výfukem či si zažádat o lepší brzdy.
Položky lze nakupovat jednotlivě. V aktuálním kurzu vás vyjde úprava motoru na sto tisíc korun, agresivnější výfuk je od deseti tisíc, bodykit a polepy za necelých devadesát tisíc korun a za pět tisíc korun vám Manhart i usadí Mini o 20 mm vpředu a o 15 mm vzadu blíže k zemi. Všechny úpravy dohromady pak atakují hranici 350.000 Kč. Dostanete ale za ně něco unikátního.
Původní Mini byla britská ikona 60. let. V osmdesátých letech byla výroba originálních Mini ukončena, v roce 1994 se pak značka patřící k Rover Group dostala pod BMW.
V roce 2001 se objevila nová generace v podobě Mini One a sportovních verzí Cooper.
Mini Cooper • Mini Cabrio • Mini Clubman • Mini Countryman