Manhart poprvé zamířil ke značce Cupra pro nejsilnější Formentor VZ5. Připravil mu základní balíček s pěknou porcí výkonu, ale možná dostane ještě více.
Manhart má v portfoliu produkty pro celou řadu prémiových i exotických značek, ale s novým projektem se poprvé vydal do světa Cupry. Jak je mu vlastní, sáhl rovnou po modelu Formentor VZ5. Ten ve svých útrobách ukrývá turbodmychadlem přeplňovaný pětiválec s výkonem 287 kW a točivým momentem 480 N.m. Stejný používá Audi v modelech RS Q3 a RS 3 Sportback, kde má ještě o malinko síly více.
Koho to trápí, může navštívit zázemí Manhartu a objednat si „balíček vitamínů“ Stage 1. V něm najde řídící jednotku MHtronik s novými mapami a výfukový systém s dvojicí koncovek v zadním difuzoru. Výsledkem je nárůst výkonu na 360 kW se 630 N.m točivého momentu.
O dalších úpravách Manhart nemluví, takže převodovka posílající výkon na všechna kola má dostatečnou rezervu. Úpravce prý zvažuje ještě výživnější balíček Stage 2 s odhadovaným výkonem kolem 447 kW. Vyšší mety se má dosáhnout pomocí nového mezichladiče se sáním a jiným naprogramováním managementu motoru.
Jan Mička, Vladimír Kadera
Vzhledem k tomu, že se úprava soustředí hlavně na techniku vozu, zvenčí si Manhart pohrál pouze s černým lakem doplněným polepy v bronzové barvě. K tomu přidal ještě 20palcová kola Concave One. Ve výsledku to stačí, protože Formentor VZ5 vypadá dost dravě i se základním bodykitem.