Manhart brutálně vytunil BMW M235i

O BMW M235i se nedá říci, že by to bylo pomalé a vyloženě nesportovní auto. Ale znáte to, člověk se vždycky dostane do stádia, kdy mu aktuální vůz nestačí a potřebuje něco ještě ostřejšího.

Kupé BMW M235i prošlo tuningem v dílně Manhart Racing. Výsledkem je produkt MH2 Clubsport, který by mohl zesměšnit i aktuální ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrostl o více než sto koní a spíše než na silnici se teď upravený bavorák hodí na závodní trať.

Možná si řeknete, že tunit BMW M235i moc smylu nemá, ale pokud jste si koupili někdy opravdové sportovní auto, určitě vám velmi brzy přišlo, že by to mohlo jet lépe a rychleji. A pak už je jen krůček k tomu, aby člověk spadl do všepožírajícího kolotoče jménem profesionální tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud uvidíte tuhle bestii ve zpětném zrcátku své M3, máte zaděláno na problém…

To pak čísla na fakturách za všechny ty závodní podvozky, ochranné rámy, skořepinové sedačky, karbonové kapoty a motorové kity naskakují, že se rodinný rozpočet nestačí divit. V případě BMW M235i z dílny Manhart tomu nebude jinak, ale všechno to dostanete najednou bez práce.

Stačí přivézt své BMW M235i, zaplatit předem nespecifikovanou sumu, nějaký ten týden počkat a odjet v úplně jiném autě, které má potenciál strčit do kapsy i mnohem prémiovější bavoráky. Například výkon řadového třílitrového šestiválce poskočil z 326 na plných 430 koní, což stačí k maximálce přes 300 km/h. 

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Zvýšil se i točivý moment, konkrétně z 450 na masivních 592 Nm. Váš dodavatel pneumatik si teď musí mnout ruce, až se mu puchýře udělají... Pláště Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu přeci něco stojí, konkrétně přes šest tisíc korun za kus.

Ale to už je jen maličkost v porovnání s jinými doplňky, jako jsou šestipístkové brzdy vpředu, plně nastavitelný závodní podvozek, aerodynamické doplňky z pravého karbonu, závodní sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k němu připnuté čtyřbodové bezpečnostní pásy a spousta dalšího.

Zdá se, že s každodenní použitelností upraveného BMW M235i už to nebude tak slavné. Nicméně pokud to máte na Nordschleife nebo jiný závodní okruh pár minut, asi to poskakování po okresce chvíli vydržíte.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků