Manhart brutálně vytunil BMW M235i

O BMW M235i se nedá říci, že by to bylo pomalé a vyloženě nesportovní auto. Ale znáte to, člověk se vždycky dostane do stádia, kdy mu aktuální vůz nestačí a potřebuje něco ještě ostřejšího.

Kupé BMW M235i prošlo tuningem v dílně Manhart Racing. Výsledkem je produkt MH2 Clubsport, který by mohl zesměšnit i aktuální ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrostl o více než sto koní a spíše než na silnici se teď upravený bavorák hodí na závodní trať.

Možná si řeknete, že tunit BMW M235i moc smylu nemá, ale pokud jste si koupili někdy opravdové sportovní auto, určitě vám velmi brzy přišlo, že by to mohlo jet lépe a rychleji. A pak už je jen krůček k tomu, aby člověk spadl do všepožírajícího kolotoče jménem profesionální tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud uvidíte tuhle bestii ve zpětném zrcátku své M3, máte zaděláno na problém…

To pak čísla na fakturách za všechny ty závodní podvozky, ochranné rámy, skořepinové sedačky, karbonové kapoty a motorové kity naskakují, že se rodinný rozpočet nestačí divit. V případě BMW M235i z dílny Manhart tomu nebude jinak, ale všechno to dostanete najednou bez práce.

Stačí přivézt své BMW M235i, zaplatit předem nespecifikovanou sumu, nějaký ten týden počkat a odjet v úplně jiném autě, které má potenciál strčit do kapsy i mnohem prémiovější bavoráky. Například výkon řadového třílitrového šestiválce poskočil z 326 na plných 430 koní, což stačí k maximálce přes 300 km/h. 

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Zvýšil se i točivý moment, konkrétně z 450 na masivních 592 Nm. Váš dodavatel pneumatik si teď musí mnout ruce, až se mu puchýře udělají... Pláště Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu přeci něco stojí, konkrétně přes šest tisíc korun za kus.

Ale to už je jen maličkost v porovnání s jinými doplňky, jako jsou šestipístkové brzdy vpředu, plně nastavitelný závodní podvozek, aerodynamické doplňky z pravého karbonu, závodní sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k němu připnuté čtyřbodové bezpečnostní pásy a spousta dalšího.

Zdá se, že s každodenní použitelností upraveného BMW M235i už to nebude tak slavné. Nicméně pokud to máte na Nordschleife nebo jiný závodní okruh pár minut, asi to poskakování po okresce chvíli vydržíte.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků