Manhart brutálně vytunil BMW M235i

O BMW M235i se nedá říci, že by to bylo pomalé a vyloženě nesportovní auto. Ale znáte to, člověk se vždycky dostane do stádia, kdy mu aktuální vůz nestačí a potřebuje něco ještě ostřejšího.

Kupé BMW M235i prošlo tuningem v dílně Manhart Racing. Výsledkem je produkt MH2 Clubsport, který by mohl zesměšnit i aktuální ostré BMW M3 a M4. Výkon vzrostl o více než sto koní a spíše než na silnici se teď upravený bavorák hodí na závodní trať.

Možná si řeknete, že tunit BMW M235i moc smylu nemá, ale pokud jste si koupili někdy opravdové sportovní auto, určitě vám velmi brzy přišlo, že by to mohlo jet lépe a rychleji. A pak už je jen krůček k tomu, aby člověk spadl do všepožírajícího kolotoče jménem profesionální tuning.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud uvidíte tuhle bestii ve zpětném zrcátku své M3, máte zaděláno na problém…

To pak čísla na fakturách za všechny ty závodní podvozky, ochranné rámy, skořepinové sedačky, karbonové kapoty a motorové kity naskakují, že se rodinný rozpočet nestačí divit. V případě BMW M235i z dílny Manhart tomu nebude jinak, ale všechno to dostanete najednou bez práce.

Stačí přivézt své BMW M235i, zaplatit předem nespecifikovanou sumu, nějaký ten týden počkat a odjet v úplně jiném autě, které má potenciál strčit do kapsy i mnohem prémiovější bavoráky. Například výkon řadového třílitrového šestiválce poskočil z 326 na plných 430 koní, což stačí k maximálce přes 300 km/h. 

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Zvýšil se i točivý moment, konkrétně z 450 na masivních 592 Nm. Váš dodavatel pneumatik si teď musí mnout ruce, až se mu puchýře udělají... Pláště Michelin Pilot Super Sport o rozměru 225/35 R19 vpředu a 255/30 R19 vzadu přeci něco stojí, konkrétně přes šest tisíc korun za kus.

Ale to už je jen maličkost v porovnání s jinými doplňky, jako jsou šestipístkové brzdy vpředu, plně nastavitelný závodní podvozek, aerodynamické doplňky z pravého karbonu, závodní sedačky Recaro Pole Position, ochranný rám a k němu připnuté čtyřbodové bezpečnostní pásy a spousta dalšího.

Zdá se, že s každodenní použitelností upraveného BMW M235i už to nebude tak slavné. Nicméně pokud to máte na Nordschleife nebo jiný závodní okruh pár minut, asi to poskakování po okresce chvíli vydržíte.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků