Manhart BMW M6XR Twin Turbo: lokomotiva

Manhart Racing přichází z dalším projektem na bázi BMW X6 M. Se svými téměř sedmi sty koňmi více než auto připomíná lokomotivu.

Diskuse o smyslu samotné existence stroje podobnému BMW X6, natož pak ve verzi M, povedou do nekonečna a během této doby se zřejmě také nepřestaneme setkávat ze svéráznými přestavbami. Pod tu zatím nejnovější se podepsala společnost Manhart Racing a pojmenovala ji M6XR Twin Turbo. Již z názvu je patrné, že u Manhartu sáhli pro základ v podobě vrcholného provedení BMW X6 M, jež ve své standardní verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem 555 koní (408 kW) a točivým momentem rovných 500 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena výjimečně až na hranici 275 km/h.

Jak se zdá, pro Günthera Manharta to však není dost. Pan Manhart, který má v otázce ladění motorů BMW již řadu let v Evropě velmi dobré jméno, použil novou řídicí jednotku DME, upravil sání a jednotku opatřil novou výfukovou soustavou s čtveřicí koncovek o průměru 90 mm a závodními katalyzátory HJS. Výkon motoru tím narostl na 687 koní (505 kW), vůz Manhart M6XR Twin Turbo díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 319 km/h. Pohonná jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností vozu 2 380 kg, přesto poměr hmotnosti k výkonu nedopadl nijak špatně: činí 3,4 kg na koňskou sílu.

Na první pohled se novinka vyznačuje působivými litými koly Manhart RS o rozměru 11Jx23 nazouvajícími pneumatiky 315/25 ZR23. Přepracované závěsy kol snížily těžiště stroje zhruba o 30 mm, posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 395 mm vpředu a 375 mm vzadu, a přední nápravě jsou třmeny šesti a na té zadní čtyřpístkové. Za příplatek lze přiobjednat celokožený interiér s Alcantarovými obklady střechy a částí dveří nebo obkladové materiály s leskle černě lakovaným povrchem. Günther Manhart slibuje, že připravuje ještě výkonnější verzi BMW X6 M. Ta má dosahovat výkonu přes 700 koní (515 kW) a točivého momentu nad hranicí 900 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Manhart Racing BMW M6XR Twin Turbo
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků