Manhart BMW M6XR Twin Turbo: lokomotiva

Manhart Racing přichází z dalším projektem na bázi BMW X6 M. Se svými téměř sedmi sty koňmi více než auto připomíná lokomotivu.

Diskuse o smyslu samotné existence stroje podobnému BMW X6, natož pak ve verzi M, povedou do nekonečna a během této doby se zřejmě také nepřestaneme setkávat ze svéráznými přestavbami. Pod tu zatím nejnovější se podepsala společnost Manhart Racing a pojmenovala ji M6XR Twin Turbo. Již z názvu je patrné, že u Manhartu sáhli pro základ v podobě vrcholného provedení BMW X6 M, jež ve své standardní verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem 555 koní (408 kW) a točivým momentem rovných 500 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena výjimečně až na hranici 275 km/h.

Jak se zdá, pro Günthera Manharta to však není dost. Pan Manhart, který má v otázce ladění motorů BMW již řadu let v Evropě velmi dobré jméno, použil novou řídicí jednotku DME, upravil sání a jednotku opatřil novou výfukovou soustavou s čtveřicí koncovek o průměru 90 mm a závodními katalyzátory HJS. Výkon motoru tím narostl na 687 koní (505 kW), vůz Manhart M6XR Twin Turbo díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 319 km/h. Pohonná jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností vozu 2 380 kg, přesto poměr hmotnosti k výkonu nedopadl nijak špatně: činí 3,4 kg na koňskou sílu.

Na první pohled se novinka vyznačuje působivými litými koly Manhart RS o rozměru 11Jx23 nazouvajícími pneumatiky 315/25 ZR23. Přepracované závěsy kol snížily těžiště stroje zhruba o 30 mm, posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 395 mm vpředu a 375 mm vzadu, a přední nápravě jsou třmeny šesti a na té zadní čtyřpístkové. Za příplatek lze přiobjednat celokožený interiér s Alcantarovými obklady střechy a částí dveří nebo obkladové materiály s leskle černě lakovaným povrchem. Günther Manhart slibuje, že připravuje ještě výkonnější verzi BMW X6 M. Ta má dosahovat výkonu přes 700 koní (515 kW) a točivého momentu nad hranicí 900 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Manhart Racing BMW M6XR Twin Turbo

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků