Manhart BMW M6XR Twin Turbo: lokomotiva

Manhart Racing přichází z dalším projektem na bázi BMW X6 M. Se svými téměř sedmi sty koňmi více než auto připomíná lokomotivu.

Diskuse o smyslu samotné existence stroje podobnému BMW X6, natož pak ve verzi M, povedou do nekonečna a během této doby se zřejmě také nepřestaneme setkávat ze svéráznými přestavbami. Pod tu zatím nejnovější se podepsala společnost Manhart Racing a pojmenovala ji M6XR Twin Turbo. Již z názvu je patrné, že u Manhartu sáhli pro základ v podobě vrcholného provedení BMW X6 M, jež ve své standardní verzi disponuje vidlicovým osmiválcem s objemem 4,4 l, výkonem 555 koní (408 kW) a točivým momentem rovných 500 Nm. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena výjimečně až na hranici 275 km/h.

Jak se zdá, pro Günthera Manharta to však není dost. Pan Manhart, který má v otázce ladění motorů BMW již řadu let v Evropě velmi dobré jméno, použil novou řídicí jednotku DME, upravil sání a jednotku opatřil novou výfukovou soustavou s čtveřicí koncovek o průměru 90 mm a závodními katalyzátory HJS. Výkon motoru tím narostl na 687 koní (505 kW), vůz Manhart M6XR Twin Turbo díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,7 s a dosáhne rychlosti 319 km/h. Pohonná jednotka si musí poradit s pohotovostní hmotností vozu 2 380 kg, přesto poměr hmotnosti k výkonu nedopadl nijak špatně: činí 3,4 kg na koňskou sílu.

Na první pohled se novinka vyznačuje působivými litými koly Manhart RS o rozměru 11Jx23 nazouvajícími pneumatiky 315/25 ZR23. Přepracované závěsy kol snížily těžiště stroje zhruba o 30 mm, posílená brzdová soustava disponuje kotouči o průměru 395 mm vpředu a 375 mm vzadu, a přední nápravě jsou třmeny šesti a na té zadní čtyřpístkové. Za příplatek lze přiobjednat celokožený interiér s Alcantarovými obklady střechy a částí dveří nebo obkladové materiály s leskle černě lakovaným povrchem. Günther Manhart slibuje, že připravuje ještě výkonnější verzi BMW X6 M. Ta má dosahovat výkonu přes 700 koní (515 kW) a točivého momentu nad hranicí 900 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Manhart Racing BMW M6XR Twin Turbo
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků