MAN už má také svou elektrickou dodávku. eTGE svůj původ příliš nemaskuje

Na trhu se objeví další elektrický lehký úžitkový vůz. MAN eTGE je alternativou e-Crafteru německé automobilky Volkswagen.

S předním, zadním i pohonem všech kol. Takové konfigurace nabízí druhá generace modelu Crafter. Volkswagen navíc umí také plně elektrickou verzi. Alternartivou modelu e-Crafter bude elektrický MAN eTGE. Ten si můžete pořídit na trzích jako jsou Rakousko, Belgie, Francie, Nizozemsko či Norsko. Cena začíná na 69.500 eurech (asi 1,76 milionů korun).

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

MAN eTGE je poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m. Je schopný dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Výrobce navíc slibuje, že baterii s kapacitou 36 kWh (e-Crafter má 43 kWh) nabijete na 80% za pouhých 45 minut. Z běžné zásuvky to ale potrvá 5,5 hodiny. Dojezd na jedno nabití činí až 160 kilometrů.

Výrobce užitkových vozidel, který je součástí koncernu VW uvádí, že baterie po deseti letech a zhruba 2000 nabíjecích cyklech ztratí zhruba 15% své kapacity. Za deset let tedy ztratíte přibližně 5,4 kWh, což není špatné vzhledem na vyčerpávající využití dodávky.

S masovou výrobou se má začít v červenci letošního roku. MAN eTGE s předním pohonem můžete naložit až 1700 kilogramy, což řadě firem působících ve městech bohatě stačí. A co vlastně vůz nabídne v základu? Třeba navigaci, vyhřívané čelní sklo či asistenta nouzového brzdění.

TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků
První jízda: Range Rover Velar SVA. Pětilitrový V8 jako střed vašeho vesmíru

Range Rover Velar SVA (první svezení)

Do vymazleného Range Roveru Velar nacpali inženýři divize SVO svůj klasický osmiválec a na silnicích nad Barcelonou se nás snažili přesvědčit, proč tento recept dává smysl. Dobrá, přesvědčovat nás zrovna nemuseli…

10.  6.  2019 | Daniel Fuglevič | 11 příspěvků