MAN už má také svou elektrickou dodávku. eTGE svůj původ příliš nemaskuje

Na trhu se objeví další elektrický lehký úžitkový vůz. MAN eTGE je alternativou e-Crafteru německé automobilky Volkswagen.

S předním, zadním i pohonem všech kol. Takové konfigurace nabízí druhá generace modelu Crafter. Volkswagen navíc umí také plně elektrickou verzi. Alternartivou modelu e-Crafter bude elektrický MAN eTGE. Ten si můžete pořídit na trzích jako jsou Rakousko, Belgie, Francie, Nizozemsko či Norsko. Cena začíná na 69.500 eurech (asi 1,76 milionů korun).

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

MAN eTGE je poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m. Je schopný dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Výrobce navíc slibuje, že baterii s kapacitou 36 kWh (e-Crafter má 43 kWh) nabijete na 80% za pouhých 45 minut. Z běžné zásuvky to ale potrvá 5,5 hodiny. Dojezd na jedno nabití činí až 160 kilometrů.

Výrobce užitkových vozidel, který je součástí koncernu VW uvádí, že baterie po deseti letech a zhruba 2000 nabíjecích cyklech ztratí zhruba 15% své kapacity. Za deset let tedy ztratíte přibližně 5,4 kWh, což není špatné vzhledem na vyčerpávající využití dodávky.

S masovou výrobou se má začít v červenci letošního roku. MAN eTGE s předním pohonem můžete naložit až 1700 kilogramy, což řadě firem působících ve městech bohatě stačí. A co vlastně vůz nabídne v základu? Třeba navigaci, vyhřívané čelní sklo či asistenta nouzového brzdění.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků