MAN už má také svou elektrickou dodávku. eTGE svůj původ příliš nemaskuje

Na trhu se objeví další elektrický lehký úžitkový vůz. MAN eTGE je alternativou e-Crafteru německé automobilky Volkswagen.

S předním, zadním i pohonem všech kol. Takové konfigurace nabízí druhá generace modelu Crafter. Volkswagen navíc umí také plně elektrickou verzi. Alternartivou modelu e-Crafter bude elektrický MAN eTGE. Ten si můžete pořídit na trzích jako jsou Rakousko, Belgie, Francie, Nizozemsko či Norsko. Cena začíná na 69.500 eurech (asi 1,76 milionů korun).

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

MAN eTGE je poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m. Je schopný dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Výrobce navíc slibuje, že baterii s kapacitou 36 kWh (e-Crafter má 43 kWh) nabijete na 80% za pouhých 45 minut. Z běžné zásuvky to ale potrvá 5,5 hodiny. Dojezd na jedno nabití činí až 160 kilometrů.

Výrobce užitkových vozidel, který je součástí koncernu VW uvádí, že baterie po deseti letech a zhruba 2000 nabíjecích cyklech ztratí zhruba 15% své kapacity. Za deset let tedy ztratíte přibližně 5,4 kWh, což není špatné vzhledem na vyčerpávající využití dodávky.

S masovou výrobou se má začít v červenci letošního roku. MAN eTGE s předním pohonem můžete naložit až 1700 kilogramy, což řadě firem působících ve městech bohatě stačí. A co vlastně vůz nabídne v základu? Třeba navigaci, vyhřívané čelní sklo či asistenta nouzového brzdění.

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků