MAN už má také svou elektrickou dodávku. eTGE svůj původ příliš nemaskuje

Na trhu se objeví další elektrický lehký úžitkový vůz. MAN eTGE je alternativou e-Crafteru německé automobilky Volkswagen.

S předním, zadním i pohonem všech kol. Takové konfigurace nabízí druhá generace modelu Crafter. Volkswagen navíc umí také plně elektrickou verzi. Alternartivou modelu e-Crafter bude elektrický MAN eTGE. Ten si můžete pořídit na trzích jako jsou Rakousko, Belgie, Francie, Nizozemsko či Norsko. Cena začíná na 69.500 eurech (asi 1,76 milionů korun).

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

Volkswagen ukázal nový sedan. Je to taková Octavia za 330.000 Kč

MAN eTGE je poháněn elektromotorem o výkonu 100 kW a točivém momentu 290 N.m. Je schopný dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Výrobce navíc slibuje, že baterii s kapacitou 36 kWh (e-Crafter má 43 kWh) nabijete na 80% za pouhých 45 minut. Z běžné zásuvky to ale potrvá 5,5 hodiny. Dojezd na jedno nabití činí až 160 kilometrů.

Výrobce užitkových vozidel, který je součástí koncernu VW uvádí, že baterie po deseti letech a zhruba 2000 nabíjecích cyklech ztratí zhruba 15% své kapacity. Za deset let tedy ztratíte přibližně 5,4 kWh, což není špatné vzhledem na vyčerpávající využití dodávky.

S masovou výrobou se má začít v červenci letošního roku. MAN eTGE s předním pohonem můžete naložit až 1700 kilogramy, což řadě firem působících ve městech bohatě stačí. A co vlastně vůz nabídne v základu? Třeba navigaci, vyhřívané čelní sklo či asistenta nouzového brzdění.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků