Máme Americe opět závidět? Sportovní Kia K5 je krásná a může mít až 293 koní!

Nová Kia Optima mění design i název. Verze GT zní opravdu lákavě.

Kia Optima se začala vyrábět v roce 2010 jako nástupce modelu Magentis a již od počátku sdílí platformu s korporátním sourozencem Hyundai Sonata. K vidění jsou tyto vozy především na americkém trhu. Po deseti letech Optimu čekala doposud největší změna. Její nová generace totiž nespočívá jen v kompletním redesignu a upgradu techniky, ale i ve změně jména.

Kia Optima se nyní jmenuje Kia K5 a oproti sonatě nejde po eleganci, ale po emocích. Design je agresivní a opravdu povedený. Přední maska je zamračená, světlomety mají krásnou „oční“ linku a zadní svítilny jsou propojeny světelným pruhem. Dvě dvojité koncovky výfuku pak naznačují, že agresivní by nemusel být pouze vzhled, ale i jízda.

Dočkáme se nové generace Kie Stinger? Její klesající prodeje nevěstí nic dobrého

Dočkáme se nové generace Kie Stinger? Její klesající prodeje nevěstí nic dobrého

Uvnitř je zploštělý volant, sportovní sedadla s červeným prošíváním a lesklé dekory palubní desky. Ke standardní výbavě patří osmipalcový infotainment s bezdrátovým připojením Apple CarPlay a Android Auto. Samozřejmostí je pak řada asistenčních systémů. Většinu jich najdete už v základní výbavě.

Pod kapotou jsou pouze přeplňované motory. Nabídku otevírá jednotka 1,6 litru s výkonem 134 kW (182 koní) a s 264 N.m točivého momentu, kterou můžete mít i v Hyundai Sonata. Je standardně spárovaná s osmistupňovou automatickou převodovkou a bude dostupná pro všechny výbavy vyjma verze GT.

Nová Kia Carnival na prvních fotografiích. Přivítejte novou kategorii rodinných vozů

Nová Kia Carnival na prvních fotografiích. Přivítejte novou kategorii rodinných vozů

Verze GT bude mít pod kapotou čtyřválec o objemu 2,5 litru, který produkuje výkon 216 kW (293 koní) a 422 N.m točivého momentu. S automatickou převodovkou DCT akceleruje na stovku pod šest sekund. Stejné pohonné ústrojí má mít i sportovně střižený Hyundai Sonata N-Line.

Kia zatím nezmínila, jestli bude novinka dostupná i v hybridní variantě. Kia K5 by měla v Americe startovat na částce 24.500 dolarů (578.000 Kč). Oproti sonatě by tedy měla být o 900 dolarů dražší.

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 22 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků