Máme 40 kilometrů nové dálnice, ale jezdit se po ní nesmí

32 komentářů

JirkaK
17. listopadu • 17:28

V tomhle článku je jedna zásadní lež - ať už to dopadne jak chce se sjezdem před Hradcem Králové, neznamená to že bude celá dálnice nepoužitelná. V každém případě se bude jezdit po úseku Poděbrady - Chlumec, a napojovat na starou cestu se bude za Chlumcem a Novým městem. Takže odpadne Chlumec, a celá trasa mezi ním a Poděbrady.
Tím se ale nechci plánovačů téhle dálnice nijak zastávat, nepostavit za celý zbylý úsek Chlumec - Hradec K. žádné jiné propojení se stávající silniční sítí je projev těžké idiocie.

Vladimír
16. listopadu • 20:46

Cesta po dálnici začíná být pro nás chudé pracující TABU, protože 1) naše nízké mzdy nedovolují zakoupiti drahou dálniční známku = za ní by bylo jídlo na celý měsíc pro chudého pracujícího, jako já.2) naše staré škodovky se pohybují max. 70km za hod, protože šetříme drahé pohonné hmoty a naše motory, aby nedocházelo vlivem vyšších otáček k rychlejšímu opotřebení. Na nové motory už nebudeme do konce života mít. 3) rychlá jízda po dálnici je hazard se smrtí. Nejvíce nás ohrožují konstrukčně bytelné nové automobily bohatých občanů. Náraz do naší staré škodovky by znamenal jistou smrt celé naši nízkopříjmové rodiny.

puck
16. listopadu • 23:23

:-D ale uz to zacina byt nudne. opakujes sa

polakow
16. listopadu • 21:32

No něco na tom je. Krom toho tady všichni žehráte na D 11ku, ale to je úplná lapálie proti tomu přejet takovou Chrudim směrem na jih. Před volbama radní monstrózně stříhaj pásku na ušmodlaný nový sotva pětikilometrový spojce Pardubice-Chrudim, která je ještě "vylepšena" v půlce semafory, kde si v bramborovém poli postojíte na červenou a pak hned skončíte na ucpanejch ulicích Chrudimi , kterou během "pouhých" 40 minut projedete , když budete mít štěstí. Nyní bych už pochopil člověka, kterej to nezvládne, veme kalašnikov a vystřílí z tamní radnice tu bandu Lib............(místní vědí)3-[

jogurt
21. listopadu • 12:44

Ono se sice říká "blbej jak chrudimskej semafor", ale dokud byl v chrudimi na křižovatce na Bídě semafor - byť neskutečně idiotsky nastavený, dalo se tam jakžtakž jezdit. Poté, co vybudovali utažený kruhový objezd, na kterém navíc neumí místní bermuďani jezdit a je-li někdo naproti v dohledu, stojí jak údi. kabaret.

RadekP
16. listopadu • 20:57

v takovém případě doporučuji zakoupit motocykl, který při relativně příznivé spotřebě udrží rychlost nad 100km/h, a neobratným automobilům kapitalistických nabobů se obratně vyhne, ba v zácpě je i předjede

Pedro
16. listopadu • 18:52

Darmožrouti z uřadu hygieny jsou ksindl3-[

Pepa
16. listopadu • 16:06

Ty slavný hygienici,ať jdou do prdele,na co si to tam hrajou ?? Že v Chlumci a jinde,jezděj kamiony nonstop ve dne v noci lidem přímo pod okny, to jim nevadí?? Je to jen banda darmožráčů.Nikdy nic idealního nebude,jen je potřeba rozumně zvolit to nejmenší zlo.

RadekP
16. listopadu • 18:44

kolaudace nové stavby a provoz stávající stavby je rozdílna druhou stranu obyvatelé Chlumce mohou zažalovat vlastníka komunikace, pokud jsou překračovány hygienické limity a vlastník komunikace na to prdí B-]

Germi
16. listopadu • 18:35

Je zajímavý, že auta tam jezdit nesmí. Ale teď sem četl na teletextu, že se tam bude tým Buggyra (David Vršecký) pokoušet o světovej rekord v rychlosti tahačů. (dosavadní je něco přes 280km/h) cílem je 300km/h takže higiena ne něj:-))

RadekP
16. listopadu • 18:42

pochopil jsem to tak, že jde o provoz v té vesnici - takže ten pokus o rekord bude asi jinde, než na silničce mezi domky, nejspíš na té hotové a nepoužívané dálnici

pavel
16. listopadu • 15:47

Dobře dělají, že to nepovolí... přece neschválí špatně udělanou dálnici byť by tím trpěl i jediný člověk žijící v jejím okolí, nevím jak si vůbec může stát dovolit prosazovat něco na úkor menšiny, které tímto ohrozí zdraví. Stát přece živí právě lidé a neznamená, že pokud je to jen hrstka lidí, kteří svými příspěvky dohromady neuživí možná ani jednoho státního úředníka, nemají právo na klidný život. Proč tedy lidé, kteří něco takového nahvrhnou nevymění s dotčenými lidmi bydlení a nenastěhují se tam i s rodinami, jelikož jim by to určitě nevadilo v takovém prostředí žít a konečně by udělali něco pro dobro té většiny lidí skutky a ne jen silnými slovy.

mates
16. listopadu • 13:40

mno jakozto hradecak mam z nove dalnice siseny pocity, do prahy se cesta usnadni to je jedine dobre, ale protoze vybudovani hradeckeho obchvatu pomoci R35 o ktere se uz keca asi 20 let, neco se nahonem slibi pred volbami a stejne vsichni vime ze dalsich 20 let stat nebude, je z HK mesto tranzitni a kamionove dopravy, a kampan "HK mesto pro lidi, pojdte sem bydlet" je vic jak usmevna, ne kazdy ma naladu koukat na desetitisice dopravnich prostredku ruzne velikosti co pres HK musi projet aby se dostali ze zapadu na vychod a opacne... navic tim jak bude dalnice nedokoncena taxe doprava stahne na hradubickou ulici a to co jezdilo vrchem bude jezdit spodem, takze is obyvatele HK uzijou naprosto vyborne.......

kruch
16. listopadu • 10:57

Proc jsou hygienici zmineni na jednom jako ochranci zdravi v uvozovkach? Ma to byt nadsazka, ironie, pohrdani nebo co?

polovnik
16. listopadu • 12:25

No to bude tím, že je s nimi Computer Press ve válce.
I přez veškerá naléhání nechtějí zvýšit povolené množství olova v toaletním papíru. A tím poškorují výše zmíněnou společnost, která by chtěla větší odbyt i pro své starší publikace, např. Ako na najnovší DOS 5.0 :-P:-P3-[

dzelot
16. listopadu • 10:57

U nás může kdejaký blbeček zablokovat stavbu dálnice a tisíce řidičů bude otravovat dál tisíce lidí na nevyhovujících silnicích. Je to prostě Kocourkov,když se něco staví v zájmu všech tak se to má vykopupit za úřední cenu na nehledět na různé pindaly a majitele kousku půdy,který se mu může dát jinde.

Radek
16. listopadu • 11:40

on takový "zájem všech" může být nebezpečný argumentsoukromé vlastnictví je třeba ctít, jinak jsme v ...., no hlavně že pozemkový fond má svědomí čisté - proč tedy nevymění tu parcelu ?

Brus
16. listopadu • 9:30

no co jsem četl, tak už se to nějak dořešilo, tak bych z toho zase nedělal takovou katastrofu. A navíc bylo úplně jasné, že se ta dálnice používat bude... humbuk se k tomu udělal kvůli té obci, aby z toho taky něco měla, což chápu

KOLIN
16. listopadu • 8:40

Dost jednostranný článek, nějaké komplexy? B-]

Udo
16. listopadu • 8:49

Pardubice - Hygienici Pardubického kraje mají výhrady k provizornímu sjezdu z dokončovaného úseku dálnice D11 v Libišanech na Pardubicku. Řidiči se ale nemusí bát, že by se kvůli tomu nová dálnice v prosinci neotevřela.Ředitel Krajské hygienické stanice v Pardubicích Antonín Vykydal uvedl, že otevření nového úseku hygiena není schopna zabránit.Hygienici zjistili, že hluk na sjezdu z dálnice bude překračovat povolené limity. Už nyní jsou podle jejich měření povolené hodnoty v noci překračovány a po otevření provizorního sjezdu se to ještě zhorší. Hygienici na to upozorňovali již ve stavebním řízení.„Speciální stavební úřad, v tomto případě ministerstvo dopravy, vydal stavební povolení přes naše negativní stanovisko. Dal si jen podmínku, že před uvedením do provozu bude vydáno kladné stanovisko hygieny. Kdyby vydal i kolaudační rozhodnutí bez ohledu na náš názor, nemůžeme tomu zabránit, ale nepředpokládám, že by to nastalo,“ uvedl Vykydal. Pak by podle něj musel rozhodovat soud, což však nemá na otevření sjezdu odkladný účinek.Ředitelství silnic a dálnic navrhuje, že uzavře obec pro stávající nákladní dopravu a provoz osobních vozů by měl normám hygieniků vyhovovat. „Určitě se s hygieniky dohodneme,"prohlásil generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Petr Laušman.„Dosud jsme nedostali od Ředitelství silnic a dálnic hlukovou studii, která by prokázala, zda tam mohou být svedena všechna osobní auta, aniž by došlo ke zhoršení stávajícího stavu,“ uvedl Vykydal

PSE
16. listopadu • 8:37

Tak nevím, ale na http://www.ceskedalnice.cz/ říkají něco jiného. Tak nevím. Toto mělo být původní stanovisko a následně mělo dojít ke změně.

LaOn
16. listopadu • 7:26

Dostavba D11 je fakt místy tragikomedie... nejdřív otevřou úsek od nikud nikam. Ze začátku jsem tam jezdil, byl úplně prázdný, takže čas trochu ušetřil a bylo to pohodlný, pak zakazali vjezd kamionu do Chlumce a pro osobáky je výhodnější jet přes Chlumec, bývá to o dost rychlejší. Kdyby propojili konec D11 s tím novým úsekem rovnou tak by to mělo smysl pro všechny řidiče.
Ted to navíc vypadá, že to bude končit v polích a všichni se budem dál trmácet po staré cestě. Tohle je snad možný jen u nás !!! :-/

MT
16. listopadu • 7:58

Tohle je pravda, na druhou stranu, řidiči z Pardubic po loňském otevření úseku odnikudnikam rychle pochopili, že po novém úseku ušetří do Prahy 15 minut, pokud nepojedou po náhradním přivaděči přes Ovčáry, ale odbočí buď na Opolany, nebo přes Volárnu přímo na Velký osek. Pro Hradecké se to nevyplatí a je lepší jet přes Chlumec.Smutnou pravdou ovšem je, že celý úsek je dávno hotov a je nesmyslně zdržováno jeho otevření a mohl být hotov ještě dřív, kdyby se na něm od počátku stavby skutečně pracovalo. Kdo jezdíme po již otevřeném úseku téměř denně, vidíme, jak malé množství prací se od loňského prosince do letošního září provedlo a že alespoň na současném 18km úseku se v plné šíři mohlo jezdit už dávno.Další otázkou je projekční řešení stavby. Proč tolik nesmyslných mostů na absolutní rovině, proč 2 polní cesty, vedoucí 300 metrů od sebe mají dvě samostatná přemostění za desítky milionů korun, proč u Dobřenic nesmyslný terénní zářez velký jak Panamský průplav. Proč dálnice nikde nekončí a bylo nutno dělat až na poslední chvíli ukvapenou stavbu přivaděče u Libišan, která ústí na silnici 333, což řidičům z HK jen prodlouží trasu, kamiony na ni nepojedou a do Pardubic je to ta nejnesmyslnější trasa, kterou pojede jen blázen.D11 je prostě pomník české úřední hlouposti a z projekčního řešení čiší smrdutý nádech lobbismu a korupce.Další otázkou je kvalita a rovinnost povrchu zejména u asfaltových úseků. V duchu tradice D11 z dob socialismu je to opět drncavá roleta a velmi se divím, že investor stavbu v této kvalitě byl ochoten převzít, resp. že již při kontrolních dnech netrval na výměně koberce za kvalitní. Ale to jsme zpět u minulého odstavce.

xpaja
16. listopadu • 10:09

ten usek musel byt od nikud nikam z prosteho duvodu, na tech sesti kilometrech co nemohli otevrit je nasep ktery si musel "sednout".
Jinak autorovi bych vzkazal at si nejdriv zjisti vsechny informace, nez napise clanek nebo spis prevezme informace.
Ke zverejneni tehle zpravy doslo v pondeli. jiz v utery 14.11. zmenila krajska hygiena v pardubicich stanovisko a provozu celeho useku nic nebrani.

LaOn
16. listopadu • 8:40

Ten povrch mě taky prekvapil... betonové useky jsou prima, asfalt je misty dost hlučny a drnca.
Na konci provizorni dálnice jsem jezdil jsem přes Volárnu, ale úsek přes Osek je otřesný, 2x přejezd kde hrozí ulomení kol, cesty samá díra... druhá strana přes Dobšice mi přišla dost dlouhá. Jinak by se mi D11 líbila, ale musela by být uz 2 roky hotová a to ideálně až do Choustníkova Hradiště nebo aspon do Jaroměře.

jogurt
16. listopadu • 9:10

Než otevřou nový most v Sánech, jezdi na konci vpravo směr Dobšice, potom hned ostře doleva směr Opolany - Kánín a vyjedeš těsně před napojením na starou D11

0ndra
16. listopadu • 11:10

přesně tak, to je nejlepší trasa...

neodborník
16. listopadu • 8:15

Chytrý člověk se podívá i jinam než z okna jedoucího auta, například na www.ceskedalnice.cz, www.dalnice.com, nebo www.rsd.cz a dozví se víc. Například co je to zelený most, možná i srovnání šířky terénního zářezu a Panamského průplavu. A nemusí přitom teatrálně opakovat "proč".

jogurt
16. listopadu • 8:56

Jenže něco jiného je zelený most na západním konci současného úseku a něco jiného dva mosty dvě pro polní cesty vzdálené od sebe skutečně nějakých dvestě, možná 300 metrů u Chýště. To je evidentní zhovadilost.
A zářez na trase Pravy - Dobřenice je vskutku unikát. Na polabské rovině vytvořit něco takového je možné pouze v Česku. NIKDE jinde v Evropě tímto způsobem dálnice nestaví. A to mám proježděné tisíce kilometrů po nových dálnicích na jihu Španělska v daleko náročnějším terénu, severojižní dálnici v Portugalsku, novou dálniční síť v Maďarsku atd.

0ndra
16. listopadu • 11:09

odpověď na ta proč je zcela jasná, protože dálnice bude dražší a stavební firma více vydělá, jiné rozumné zdůvodnění nevidím....

Koby
16. listopadu • 7:01

To se opravdu nevidí co se tady děje :D To je doslova k smíchu. Oni schálej stavbu, postavěj a pak si to začnou rozmešlet :)

hk
16. listopadu • 11:34

Máš recht. Ať už to v prosinci zprovozní či nikoliv, je ta dálnice přehlídkou neschopnosti a nekonečných slibů o jejím dokončení.
Vůbec by mě nepřekvapilo, když by teprve až po otevření začali stavět brány na výběr mýtného, takže by se dalšího půl roku jezdilo po nové dálnici 80km/h.

Doporučujeme

Články odjinud