Máme 40 kilometrů nové dálnice, ale jezdit se po ní nesmí

Všichni ti, kteří netrpělivě čekali na nový úsek dálnice z Poděbrad do Hradce Králové, budou přinejmenším zklamáni. Přestože měl být již za měsíc otevřen čtyřiceti kilometrový úsek nové dálnice, není prozatím jasné, zda se vůbec bude moci používat.

Důvodem pro takový konec je negativní stanovisko hygieniků, kterým se nelíbí překračování hlukových limitů v obci Libišany, kde dálnice bude končit a kde by vozidla z dálnice sjížděla na nynější silnici druhé třídy, která je dovede až do Hradce Králové.

Přestože se snažil investor (Státní fond dopravní infrastruktury) přesvědčit hygieniky, že překročení hlukových limitů postihne pár obyvatel na úkor tisíců jiných, kterým se díky dálnici uleví, „ochránce zdraví” to neobměkčilo.

I kdyby se podařilo přesvědčit hygieniky, aby provoz povolili, nebylo by vyhráno. Obec Libišany totiž souhlasila s výstavbou sjezdu na konci dálnice, ovšem s dodatkem, že stavbaři vybudují v obci nové chodníky, přechody se světelnou signalizací a zpomalovací zábrany před obci. Nic z toho se zatím nestalo a práce nejsou ani zahájeny.

Problémy s hradeckou dálnici tak nekončí. Již od počátku výstavby se stavba potýká s problémy a dokončení dálnice je prozatím v nedohlednu. Stále se nepodařilo vykoupit pozemky před Hradcem Králové a stavbaři tak museli skončit doslova pár kilometrů před městem.

Problém s výkupem je nyní ovšem na straně úředníku, tedy přesněji Pozemkového fondu. Majitelka pozemků totiž souhlasila s výměnou své parcely za jinou, ale představitelé fondu doposud nepředložili vládě návrh výměny, aby ji schválili a proces výměny mohl pokračovat.

Jak se tedy zdá, 21. prosince se po novém úseku dálnice jezdit nebude. Hygienici jsou zásadně proti, investor doposud nezahájil výstavbu v obci Libišany a tak se může stát, že dálniční síť se rozroste o 40 kilometrů, které budou moci využívat cyklické a fandové kolečkových bruslí.

Ale pohleďme na véc z té lepší stránky - čím později začneme dálnici používat, tím déle nám vydrží...

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků