Máme 40 kilometrů nové dálnice, ale jezdit se po ní nesmí

Máme 40 kilometrů nové dálnice, ale jezdit se po ní nesmí

Všichni ti, kteří netrpělivě čekali na nový úsek dálnice z Poděbrad do Hradce Králové, budou přinejmenším zklamáni. Přestože měl být již za měsíc otevřen čtyřiceti kilometrový úsek nové dálnice, není prozatím jasné, zda se vůbec bude moci používat.

Důvodem pro takový konec je negativní stanovisko hygieniků, kterým se nelíbí překračování hlukových limitů v obci Libišany, kde dálnice bude končit a kde by vozidla z dálnice sjížděla na nynější silnici druhé třídy, která je dovede až do Hradce Králové.

Přestože se snažil investor (Státní fond dopravní infrastruktury) přesvědčit hygieniky, že překročení hlukových limitů postihne pár obyvatel na úkor tisíců jiných, kterým se díky dálnici uleví, „ochránce zdraví” to neobměkčilo.

I kdyby se podařilo přesvědčit hygieniky, aby provoz povolili, nebylo by vyhráno. Obec Libišany totiž souhlasila s výstavbou sjezdu na konci dálnice, ovšem s dodatkem, že stavbaři vybudují v obci nové chodníky, přechody se světelnou signalizací a zpomalovací zábrany před obci. Nic z toho se zatím nestalo a práce nejsou ani zahájeny.

Problémy s hradeckou dálnici tak nekončí. Již od počátku výstavby se stavba potýká s problémy a dokončení dálnice je prozatím v nedohlednu. Stále se nepodařilo vykoupit pozemky před Hradcem Králové a stavbaři tak museli skončit doslova pár kilometrů před městem.

Problém s výkupem je nyní ovšem na straně úředníku, tedy přesněji Pozemkového fondu. Majitelka pozemků totiž souhlasila s výměnou své parcely za jinou, ale představitelé fondu doposud nepředložili vládě návrh výměny, aby ji schválili a proces výměny mohl pokračovat.

Jak se tedy zdá, 21. prosince se po novém úseku dálnice jezdit nebude. Hygienici jsou zásadně proti, investor doposud nezahájil výstavbu v obci Libišany a tak se může stát, že dálniční síť se rozroste o 40 kilometrů, které budou moci využívat cyklické a fandové kolečkových bruslí.

Ale pohleďme na véc z té lepší stránky - čím později začneme dálnici používat, tím déle nám vydrží...

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků