Máme 40 kilometrů nové dálnice, ale jezdit se po ní nesmí

Všichni ti, kteří netrpělivě čekali na nový úsek dálnice z Poděbrad do Hradce Králové, budou přinejmenším zklamáni. Přestože měl být již za měsíc otevřen čtyřiceti kilometrový úsek nové dálnice, není prozatím jasné, zda se vůbec bude moci používat.

Důvodem pro takový konec je negativní stanovisko hygieniků, kterým se nelíbí překračování hlukových limitů v obci Libišany, kde dálnice bude končit a kde by vozidla z dálnice sjížděla na nynější silnici druhé třídy, která je dovede až do Hradce Králové.

Přestože se snažil investor (Státní fond dopravní infrastruktury) přesvědčit hygieniky, že překročení hlukových limitů postihne pár obyvatel na úkor tisíců jiných, kterým se díky dálnici uleví, „ochránce zdraví” to neobměkčilo.

I kdyby se podařilo přesvědčit hygieniky, aby provoz povolili, nebylo by vyhráno. Obec Libišany totiž souhlasila s výstavbou sjezdu na konci dálnice, ovšem s dodatkem, že stavbaři vybudují v obci nové chodníky, přechody se světelnou signalizací a zpomalovací zábrany před obci. Nic z toho se zatím nestalo a práce nejsou ani zahájeny.

Problémy s hradeckou dálnici tak nekončí. Již od počátku výstavby se stavba potýká s problémy a dokončení dálnice je prozatím v nedohlednu. Stále se nepodařilo vykoupit pozemky před Hradcem Králové a stavbaři tak museli skončit doslova pár kilometrů před městem.

Problém s výkupem je nyní ovšem na straně úředníku, tedy přesněji Pozemkového fondu. Majitelka pozemků totiž souhlasila s výměnou své parcely za jinou, ale představitelé fondu doposud nepředložili vládě návrh výměny, aby ji schválili a proces výměny mohl pokračovat.

Jak se tedy zdá, 21. prosince se po novém úseku dálnice jezdit nebude. Hygienici jsou zásadně proti, investor doposud nezahájil výstavbu v obci Libišany a tak se může stát, že dálniční síť se rozroste o 40 kilometrů, které budou moci využívat cyklické a fandové kolečkových bruslí.

Ale pohleďme na véc z té lepší stránky - čím později začneme dálnici používat, tím déle nám vydrží...

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků