I raketová mamba zelená uměla uštknout. Její tvůrce v ní uhořel

V souvislosti s majitelkou jedovatého hada se přímo nabízí zmínit tragický příběh v motorsportu. Před rokem se Zelená Mamba coby auto s proudovým pohonem ze stíhačky postarala o nechvalnou pozornost i ve světě aut.

Je až neuvěřitelné, jakou vlnu mediálního a společenského zájmu vzbudila mamba zelená, extrémně jedovatý had. Vystresovaného a vyhublého hada se v pražských Hlubočepích podařilo chytit, jeho uštknutá majitelka však v nemocnici zemřela, avšak dle lékařů nikoli na následky uštknutí. Svou nebezpečnost a nevypočítatelnost směrem k majiteli ovšem mamba ukázala i ve světe automobilovém. To když podle tohoto druhu hada pojmenujete auto.

Před rokem, 16. srpna, došlo k fatální nehodě raketového vozu jménem Green Mamba. Incident je zachycen na přiloženém videu. Majitel a strůjce vozu, legenda sprintů Dougles Rose, zůstal ve vraku uvězněn a uhořel. Nehoda se odehrála za dodnes nejasných okolností.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Na trati Michigan’s Norway Speedway se Rose rozhodl auto těsně po slavnostním zahájení závodů projet, ovšem do první zatáčky najížděl nepřiměřenou rychlostí. Tato trysková auta jsou zkonstruována pro rychlou jízdu v přímce a do zatáček se s nimi musí v podstatě krokem. Spekuluje se tak o srdeční zástavě či vadě techniky.

Příběh je o to smutnější, pokud si uvědomíte, jakým nadšencem a životním bojovníkem Douglas Rose byl. Vyrůstal v době, kdy byly rychlostní závody ještě v plenkách. V roce 1968 sestavil svůj první vůz, právě Zelenou mambu s motorem ze stíhačky. To bylo dva roky poté, co v jiném podobném voze přišel o obě nohy! Po několik let s ním objížděl závody a proháněl se rychlostmi přes 450 kilometrů za hodinu.

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

A aby toho nebylo málo, v roce 2006 mu jeho hliníkovou mambu ukradli. Když ji ve zbídačeném stavu našel, ujal se ji po čtyřiceti letech znovu a uvedl ji do původního stavu. Pro svou lásku, pro kterou dokázal bojovat i se svým hendikepem, nakonec v osmdesáti letech zemřel ve směšně malé rychlosti. I takové příběhy píše život v motorsportu.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků