I raketová mamba zelená uměla uštknout. Její tvůrce v ní uhořel

V souvislosti s majitelkou jedovatého hada se přímo nabízí zmínit tragický příběh v motorsportu. Před rokem se Zelená Mamba coby auto s proudovým pohonem ze stíhačky postarala o nechvalnou pozornost i ve světě aut.

Je až neuvěřitelné, jakou vlnu mediálního a společenského zájmu vzbudila mamba zelená, extrémně jedovatý had. Vystresovaného a vyhublého hada se v pražských Hlubočepích podařilo chytit, jeho uštknutá majitelka však v nemocnici zemřela, avšak dle lékařů nikoli na následky uštknutí. Svou nebezpečnost a nevypočítatelnost směrem k majiteli ovšem mamba ukázala i ve světe automobilovém. To když podle tohoto druhu hada pojmenujete auto.

Před rokem, 16. srpna, došlo k fatální nehodě raketového vozu jménem Green Mamba. Incident je zachycen na přiloženém videu. Majitel a strůjce vozu, legenda sprintů Dougles Rose, zůstal ve vraku uvězněn a uhořel. Nehoda se odehrála za dodnes nejasných okolností.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Na trati Michigan’s Norway Speedway se Rose rozhodl auto těsně po slavnostním zahájení závodů projet, ovšem do první zatáčky najížděl nepřiměřenou rychlostí. Tato trysková auta jsou zkonstruována pro rychlou jízdu v přímce a do zatáček se s nimi musí v podstatě krokem. Spekuluje se tak o srdeční zástavě či vadě techniky.

Příběh je o to smutnější, pokud si uvědomíte, jakým nadšencem a životním bojovníkem Douglas Rose byl. Vyrůstal v době, kdy byly rychlostní závody ještě v plenkách. V roce 1968 sestavil svůj první vůz, právě Zelenou mambu s motorem ze stíhačky. To bylo dva roky poté, co v jiném podobném voze přišel o obě nohy! Po několik let s ním objížděl závody a proháněl se rychlostmi přes 450 kilometrů za hodinu.

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

A aby toho nebylo málo, v roce 2006 mu jeho hliníkovou mambu ukradli. Když ji ve zbídačeném stavu našel, ujal se ji po čtyřiceti letech znovu a uvedl ji do původního stavu. Pro svou lásku, pro kterou dokázal bojovat i se svým hendikepem, nakonec v osmdesáti letech zemřel ve směšně malé rychlosti. I takové příběhy píše život v motorsportu.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků