I raketová mamba zelená uměla uštknout. Její tvůrce v ní uhořel

V souvislosti s majitelkou jedovatého hada se přímo nabízí zmínit tragický příběh v motorsportu. Před rokem se Zelená Mamba coby auto s proudovým pohonem ze stíhačky postarala o nechvalnou pozornost i ve světě aut.

Je až neuvěřitelné, jakou vlnu mediálního a společenského zájmu vzbudila mamba zelená, extrémně jedovatý had. Vystresovaného a vyhublého hada se v pražských Hlubočepích podařilo chytit, jeho uštknutá majitelka však v nemocnici zemřela, avšak dle lékařů nikoli na následky uštknutí. Svou nebezpečnost a nevypočítatelnost směrem k majiteli ovšem mamba ukázala i ve světe automobilovém. To když podle tohoto druhu hada pojmenujete auto.

Před rokem, 16. srpna, došlo k fatální nehodě raketového vozu jménem Green Mamba. Incident je zachycen na přiloženém videu. Majitel a strůjce vozu, legenda sprintů Dougles Rose, zůstal ve vraku uvězněn a uhořel. Nehoda se odehrála za dodnes nejasných okolností.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Na trati Michigan’s Norway Speedway se Rose rozhodl auto těsně po slavnostním zahájení závodů projet, ovšem do první zatáčky najížděl nepřiměřenou rychlostí. Tato trysková auta jsou zkonstruována pro rychlou jízdu v přímce a do zatáček se s nimi musí v podstatě krokem. Spekuluje se tak o srdeční zástavě či vadě techniky.

Příběh je o to smutnější, pokud si uvědomíte, jakým nadšencem a životním bojovníkem Douglas Rose byl. Vyrůstal v době, kdy byly rychlostní závody ještě v plenkách. V roce 1968 sestavil svůj první vůz, právě Zelenou mambu s motorem ze stíhačky. To bylo dva roky poté, co v jiném podobném voze přišel o obě nohy! Po několik let s ním objížděl závody a proháněl se rychlostmi přes 450 kilometrů za hodinu.

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

A aby toho nebylo málo, v roce 2006 mu jeho hliníkovou mambu ukradli. Když ji ve zbídačeném stavu našel, ujal se ji po čtyřiceti letech znovu a uvedl ji do původního stavu. Pro svou lásku, pro kterou dokázal bojovat i se svým hendikepem, nakonec v osmdesáti letech zemřel ve směšně malé rychlosti. I takové příběhy píše život v motorsportu.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik