I raketová mamba zelená uměla uštknout. Její tvůrce v ní uhořel

V souvislosti s majitelkou jedovatého hada se přímo nabízí zmínit tragický příběh v motorsportu. Před rokem se Zelená Mamba coby auto s proudovým pohonem ze stíhačky postarala o nechvalnou pozornost i ve světě aut.

Je až neuvěřitelné, jakou vlnu mediálního a společenského zájmu vzbudila mamba zelená, extrémně jedovatý had. Vystresovaného a vyhublého hada se v pražských Hlubočepích podařilo chytit, jeho uštknutá majitelka však v nemocnici zemřela, avšak dle lékařů nikoli na následky uštknutí. Svou nebezpečnost a nevypočítatelnost směrem k majiteli ovšem mamba ukázala i ve světe automobilovém. To když podle tohoto druhu hada pojmenujete auto.

Před rokem, 16. srpna, došlo k fatální nehodě raketového vozu jménem Green Mamba. Incident je zachycen na přiloženém videu. Majitel a strůjce vozu, legenda sprintů Dougles Rose, zůstal ve vraku uvězněn a uhořel. Nehoda se odehrála za dodnes nejasných okolností.

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Řidič dodávky utopil Porsche Speedster v kanálu. V neštěstí měl i trochu štěstí

Na trati Michigan’s Norway Speedway se Rose rozhodl auto těsně po slavnostním zahájení závodů projet, ovšem do první zatáčky najížděl nepřiměřenou rychlostí. Tato trysková auta jsou zkonstruována pro rychlou jízdu v přímce a do zatáček se s nimi musí v podstatě krokem. Spekuluje se tak o srdeční zástavě či vadě techniky.

Příběh je o to smutnější, pokud si uvědomíte, jakým nadšencem a životním bojovníkem Douglas Rose byl. Vyrůstal v době, kdy byly rychlostní závody ještě v plenkách. V roce 1968 sestavil svůj první vůz, právě Zelenou mambu s motorem ze stíhačky. To bylo dva roky poté, co v jiném podobném voze přišel o obě nohy! Po několik let s ním objížděl závody a proháněl se rychlostmi přes 450 kilometrů za hodinu.

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

Sám za tmy v divočině: Youtuberovi shořel Jeep 50 kilometrů od civilizace

A aby toho nebylo málo, v roce 2006 mu jeho hliníkovou mambu ukradli. Když ji ve zbídačeném stavu našel, ujal se ji po čtyřiceti letech znovu a uvedl ji do původního stavu. Pro svou lásku, pro kterou dokázal bojovat i se svým hendikepem, nakonec v osmdesáti letech zemřel ve směšně malé rychlosti. I takové příběhy píše život v motorsportu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků