Malý Španěl inovuje

V následujícím článku získáte první informace o novém SEAT Ibiza, který si svou výstavní premiéru odbude pátého prosince na boloňském autosalonu.
Malý Španěl inovuje
Změna modelu, který je u zákazníků značky v největší oblibě, je vždy ošemetným krokem. Nový model Seatu Ibiza však pokračuje v tradici a dopřává zákazníkům vše, na co byli zvyklí u současného modelu, tedy zejména sportovního ducha.

Klepněte pro větší obrázek V liniích nové Ibizi můžeme vyčíst tradiční styl španělské automobilky, prezentovaných například maskou chladiče a navíc nemůže Ibiza skrýt, že se její konstruktéři nechali inspirovat koncepty SEAT Tango a Salsa. Prvky z těchto modelů jsou jasně patrné, jako příklad můžou posloužit boční partie nového modelu. Karoserie nového modelu je o 77 mm delší, o 58 mm širší a do výšky vyrostla o 19 milimetrů. Větší rozměry se příznivě podepsaly na vnitřním prostru (na zadních sedadlech je o 56 mm více místa pro nohy), velikost zavazadlového prostoru je 267 litrů.

Jestliže při pohledu z venku je možné usoudit, že automobilem je nová Ibiza, protože některé Klepněte pro větší obrázek rysy jsou shodné se současným modelem, v interiéru nastaly změny velmi významné. Interiér je zpracován velmi pěkně a za použití kvalitních materiálů. Stejně jako z celého auta i z interiéru „sálá“ sportovní zaměření značky. Na palubní desce hrají prim dva velké kruhové přístroje – otáčkoměr a rychloměr, které jsou doplněné teploměrem a ukazatelem stavu oleje. Výdechy ventilační soustavy dostaly kruhový tvar a všechny (na krajích i ve středu palubní desky) jsou plně seřiditelné. Nastavitelný je i volant, a to hned ve svislé i vodorovné rovině.

Po stránce vybavení moderní technikou Ibiza nezaostává a svými čtyřmi airbagy, ABS, TCS či ESP nabízí v podstatě vše, co dnešní automobilová technika nabízí.

Klepněte pro větší obrázek Pod kapotu nové Ibizi budou moci zákazníci zvolit jeden z pěti motorů. Benzínové motory zastupuje tato trojice: čtyřválcová 1.4 16V s výkonem 75 ks (55 kW) nebo 100 ks (74 kW) a tříválcová 1.2 s výkonem 64 ks (47 kW). Standardně budou motory k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou, automatická převodovka bude za příplatek k slabšímu čtyřválci 1.4 16V (75 ks)

Vznětové motory jsou zastoupeny čtyřválci o shodném objemu 1.9 Tdi. První dosahuje Klepněte pro větší obrázek výkonu 100 ks (74 kW). O poznání zajímavější a v této automobilové třídě velmi neobvyklý  druhý motor, který nabízí výkon 130 ks (96 kW) a točivý moment 310 Nm od 1900 do 4000 ot./min. Pro tento motor je připravena manuální šestistupňová převodovka a Ibiza s ním dokáže zrychlit z 0 na Klepněte pro větší obrázek 100 km/h za 9,4 vteřiny.

Nová Ibiza se začne prodávat pravděpodobně na jaře příštího roku. V nabídce budou klasické tří a pětidveřové provedení s výbavami Stella, Sport a Sigmo. O cenách na českém trhu zatím nebylo rozhodnuto.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků