Malý Španěl inovuje

V následujícím článku získáte první informace o novém SEAT Ibiza, který si svou výstavní premiéru odbude pátého prosince na boloňském autosalonu.
Malý Španěl inovuje
Změna modelu, který je u zákazníků značky v největší oblibě, je vždy ošemetným krokem. Nový model Seatu Ibiza však pokračuje v tradici a dopřává zákazníkům vše, na co byli zvyklí u současného modelu, tedy zejména sportovního ducha.

Klepněte pro větší obrázek V liniích nové Ibizi můžeme vyčíst tradiční styl španělské automobilky, prezentovaných například maskou chladiče a navíc nemůže Ibiza skrýt, že se její konstruktéři nechali inspirovat koncepty SEAT Tango a Salsa. Prvky z těchto modelů jsou jasně patrné, jako příklad můžou posloužit boční partie nového modelu. Karoserie nového modelu je o 77 mm delší, o 58 mm širší a do výšky vyrostla o 19 milimetrů. Větší rozměry se příznivě podepsaly na vnitřním prostru (na zadních sedadlech je o 56 mm více místa pro nohy), velikost zavazadlového prostoru je 267 litrů.

Jestliže při pohledu z venku je možné usoudit, že automobilem je nová Ibiza, protože některé Klepněte pro větší obrázek rysy jsou shodné se současným modelem, v interiéru nastaly změny velmi významné. Interiér je zpracován velmi pěkně a za použití kvalitních materiálů. Stejně jako z celého auta i z interiéru „sálá“ sportovní zaměření značky. Na palubní desce hrají prim dva velké kruhové přístroje – otáčkoměr a rychloměr, které jsou doplněné teploměrem a ukazatelem stavu oleje. Výdechy ventilační soustavy dostaly kruhový tvar a všechny (na krajích i ve středu palubní desky) jsou plně seřiditelné. Nastavitelný je i volant, a to hned ve svislé i vodorovné rovině.

Po stránce vybavení moderní technikou Ibiza nezaostává a svými čtyřmi airbagy, ABS, TCS či ESP nabízí v podstatě vše, co dnešní automobilová technika nabízí.

Klepněte pro větší obrázek Pod kapotu nové Ibizi budou moci zákazníci zvolit jeden z pěti motorů. Benzínové motory zastupuje tato trojice: čtyřválcová 1.4 16V s výkonem 75 ks (55 kW) nebo 100 ks (74 kW) a tříválcová 1.2 s výkonem 64 ks (47 kW). Standardně budou motory k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou, automatická převodovka bude za příplatek k slabšímu čtyřválci 1.4 16V (75 ks)

Vznětové motory jsou zastoupeny čtyřválci o shodném objemu 1.9 Tdi. První dosahuje Klepněte pro větší obrázek výkonu 100 ks (74 kW). O poznání zajímavější a v této automobilové třídě velmi neobvyklý  druhý motor, který nabízí výkon 130 ks (96 kW) a točivý moment 310 Nm od 1900 do 4000 ot./min. Pro tento motor je připravena manuální šestistupňová převodovka a Ibiza s ním dokáže zrychlit z 0 na Klepněte pro větší obrázek 100 km/h za 9,4 vteřiny.

Nová Ibiza se začne prodávat pravděpodobně na jaře příštího roku. V nabídce budou klasické tří a pětidveřové provedení s výbavami Stella, Sport a Sigmo. O cenách na českém trhu zatím nebylo rozhodnuto.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků