„Malý” Rolls-Royce RR4 má jméno: Ghost

Šéf značky Rolls-Royce Tom Purves včera na autosalonu v Šanghaji oznámil jméno nového „malého” modelu.

Že Rolls-Royce právě dokončuje vývoj své nové řady, situované cenově i rozměry pod velký Phantom, to není žádná novinka. Očekává se, že bude vycházet z loňské studie EX200, kterou vám připomínáme na přiložených snímcích, doplněných navíc jedinečnými kresbami, které jejímu vzniku předcházely. V Šanghaji však bylo potvrzeno jméno budoucího sériového vozu. Ano, Tom Purves potvrdil nedávné spekulace a nový Rolls-Royce, dosud interně značený RR4, se bude vyrábět pod jménem Ghost, které je spjato s veleúspěšným typem ze dvacátých let dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nový Rolls má za úkol zdvojnásobit současné prodeje značky a představí tradiční tvary a proporce Phantomu, ale v o něco menším balení. Zachovány tak budou třeba velmi skloněné sloupky A, dlouhá příď s krátkým převisem či elegantní a důmyslně tvarovaná záď. A nebyl by to novodobý Rolls, pokud by jeho karosérie nepostrádala středový sloupek, a neumožňovala tak ničím nerušený přístup k zadním sedadlům skrze rozměrné dveře otevírané proti směru jízdy. Podle dostupných informací by měl být nový vůz dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designéři slibují, že interiér bude korespondovat se vzhledem karosérie, takže skloubí ušlechtilé a v podstatě jednoduché a čisté linie, které se budou vyznačovat bohatou výbavou na úrovni dané třídy aplikovanou v rozumně retrospektivním stylu. Jak naznačuje studie EX200, najdeme zde opět ty nejušlechtilejší materiály včetně pravého dřeva a jemné kůže kombinované s řadou chromovaných detailů. Pod kapotou typu Ghost nalezneme přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,6 l, jenž bude jistě mohutný točivý moment a výkon kolem 500 koní přenášet na kola zadní nápravy skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Výroba vozu Rolls-Royce Ghost odstartuje ještě během tohoto roku v továrně v jihoanglickém Goodwoodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor a skici budoucího modelu Ghost
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky