„Malý” Rolls-Royce RR4 má jméno: Ghost

Šéf značky Rolls-Royce Tom Purves včera na autosalonu v Šanghaji oznámil jméno nového „malého” modelu.

Že Rolls-Royce právě dokončuje vývoj své nové řady, situované cenově i rozměry pod velký Phantom, to není žádná novinka. Očekává se, že bude vycházet z loňské studie EX200, kterou vám připomínáme na přiložených snímcích, doplněných navíc jedinečnými kresbami, které jejímu vzniku předcházely. V Šanghaji však bylo potvrzeno jméno budoucího sériového vozu. Ano, Tom Purves potvrdil nedávné spekulace a nový Rolls-Royce, dosud interně značený RR4, se bude vyrábět pod jménem Ghost, které je spjato s veleúspěšným typem ze dvacátých let dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nový Rolls má za úkol zdvojnásobit současné prodeje značky a představí tradiční tvary a proporce Phantomu, ale v o něco menším balení. Zachovány tak budou třeba velmi skloněné sloupky A, dlouhá příď s krátkým převisem či elegantní a důmyslně tvarovaná záď. A nebyl by to novodobý Rolls, pokud by jeho karosérie nepostrádala středový sloupek, a neumožňovala tak ničím nerušený přístup k zadním sedadlům skrze rozměrné dveře otevírané proti směru jízdy. Podle dostupných informací by měl být nový vůz dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designéři slibují, že interiér bude korespondovat se vzhledem karosérie, takže skloubí ušlechtilé a v podstatě jednoduché a čisté linie, které se budou vyznačovat bohatou výbavou na úrovni dané třídy aplikovanou v rozumně retrospektivním stylu. Jak naznačuje studie EX200, najdeme zde opět ty nejušlechtilejší materiály včetně pravého dřeva a jemné kůže kombinované s řadou chromovaných detailů. Pod kapotou typu Ghost nalezneme přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,6 l, jenž bude jistě mohutný točivý moment a výkon kolem 500 koní přenášet na kola zadní nápravy skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Výroba vozu Rolls-Royce Ghost odstartuje ještě během tohoto roku v továrně v jihoanglickém Goodwoodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor a skici budoucího modelu Ghost
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků