„Malý” Rolls-Royce RR4 má jméno: Ghost

Šéf značky Rolls-Royce Tom Purves včera na autosalonu v Šanghaji oznámil jméno nového „malého” modelu.

Že Rolls-Royce právě dokončuje vývoj své nové řady, situované cenově i rozměry pod velký Phantom, to není žádná novinka. Očekává se, že bude vycházet z loňské studie EX200, kterou vám připomínáme na přiložených snímcích, doplněných navíc jedinečnými kresbami, které jejímu vzniku předcházely. V Šanghaji však bylo potvrzeno jméno budoucího sériového vozu. Ano, Tom Purves potvrdil nedávné spekulace a nový Rolls-Royce, dosud interně značený RR4, se bude vyrábět pod jménem Ghost, které je spjato s veleúspěšným typem ze dvacátých let dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Nový Rolls má za úkol zdvojnásobit současné prodeje značky a představí tradiční tvary a proporce Phantomu, ale v o něco menším balení. Zachovány tak budou třeba velmi skloněné sloupky A, dlouhá příď s krátkým převisem či elegantní a důmyslně tvarovaná záď. A nebyl by to novodobý Rolls, pokud by jeho karosérie nepostrádala středový sloupek, a neumožňovala tak ničím nerušený přístup k zadním sedadlům skrze rozměrné dveře otevírané proti směru jízdy. Podle dostupných informací by měl být nový vůz dlouhý 5 399 mm, široký 1 948 mm a vysoký 1 550 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Designéři slibují, že interiér bude korespondovat se vzhledem karosérie, takže skloubí ušlechtilé a v podstatě jednoduché a čisté linie, které se budou vyznačovat bohatou výbavou na úrovni dané třídy aplikovanou v rozumně retrospektivním stylu. Jak naznačuje studie EX200, najdeme zde opět ty nejušlechtilejší materiály včetně pravého dřeva a jemné kůže kombinované s řadou chromovaných detailů. Pod kapotou typu Ghost nalezneme přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,6 l, jenž bude jistě mohutný točivý moment a výkon kolem 500 koní přenášet na kola zadní nápravy skrze osmistupňovou automatickou převodovku.

Výroba vozu Rolls-Royce Ghost odstartuje ještě během tohoto roku v továrně v jihoanglickém Goodwoodu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor a skici budoucího modelu Ghost
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 88 příspěvků