Malý roadster Mercedes SLA míří do výroby

Podle mnohých malým stylovým vozům doba nepřeje. Mercedes ale tento názor nesdílí a trh okoření novým miniroadsterem SLA.

Studie Mercedes-Benz SLA byla představena již před drahnou dobou. Od toho okamžiku prošla několika dílčími modernizacemi a nyní se dovídáme, že by se měla objevit v sériové výrobě, a to již v roce 2011. Budoucí generace základní řady A bude zahrnovat podstatně více karosářských verzí než ta dnešní a malý roadster, vycházející z nové podlahové plošiny, by měl být jednou z nich.
 
Dosud se přitom hovořilo o tom, že nová řada A bude vyráběna pouze jako malé SUV, třídveřový sporťáček a jako čtyřdveřové kupé sdílející podobný styl jako větší CLS, do jehož nástupců u Mercedesu vkládají stále větší naděje. Podle časopisu AutoWeek se do této řady vklíní i malý roadster, jenž bude z největší pravděpodobností vyházet právě ze studie SLA. Tyto vozy budou vzhledem k jejich rozměrům určeny především evropským trhům, takže se nepočítá s jejich výrobou na půdě USA. Současná tržní situace však k novému vozu nebude nikterak přívětivá, neboť se počítá s jeho vyšší cenou, která však vzhledem ke klesajícím maržím značce zřejmě nepřinese nijak závratný zisk.

Podobná karosářská varianta nebyla pro současnou generaci řady A myslitelná, a sice vzhledem k sendvičové konstrukci jeho podvozku. Pohonná jednotka je zde totiž v podstatě uložena pod karosérií, takže je celý podvozek příliš vysoký pro použití otevřené karosérie sportovního střihu. Nová generace řady A se však těchto omezení zbaví a nová konstrukce podvozku umožní jeho širší využití.

Současný Mercedes-Benz základní řady je nabízen pouze ve dvou karosářských variantách, jako kratší a delší kompakt. V popředí zájmu zákazníků budou u nové generace jistě stát verze kupé a mini SUV, ale řada z nich jistě ráda sáhne po originálních provedeních čtyřdvéřového kupé a roadsteru. Ať už budou pro finální sériovou výrobu vybrány jakékoliv karosérie, nebo třeba všechny, dá si na nich Mercedes záležet. Nová řada A pro něj totiž bude z tržního pohledu klíčová. Proto se bude jednat o zcela nový vůz, který zohlední silný tlak na rapidní snižování spotřeby paliva a emisí. Vzhledem ke zbytku výrobního programu značky Mercedes-Benz tak půjde o jediný prostředek, kterým se jí podaří splnit limity pro průměrnou produkci emisí napříč modelovým spektrem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SLA koncept

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků