Malý nafťák pro Kiu Picanto

Kia uvolnila další informace o třívalcovém nafťáku CRDi o objemu 1,1 litru, který do konce roku dostane pod kapotu model Picanto. Motor má, jak již název napovídá, vstřikování Common-Rail a se s emisemi pouhých 113 g na kilometr plní s přehledem emisní normu Euro 4. Filtr pevných částic prozatím bohužel není v nabídce.

 

Agregát produkuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 ot. za minutu, maximum točivého momentu 153 Nm leží v 1900 ot. za minutu. Oproti původním předpokladům tak byl zvýšen točivý moment a posunul se do nižších otáček. Picanto s tímto agregátem dosáhne stokilometrové rychlosti během 16 sekund a rozjede se na 162 km/h. Zajímavá je spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí jen 4,2 litru na 100 km. Na frak tak dostaly původní, a již na první pohled těžko uvěřitelné, spekulace, že by vůz mohl mít stovku za 15 s a maximálku přes 180 km/h.

 

Vyšší hmotnost motoru má na svědomí nutnost použití silnějšího stabilizátoru na přední nápravě a posilovače řízení s vyšším účinkem. Cena Picanta s novým motorem zatím není známa.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků