Malý nafťák pro Kiu Picanto

Kia uvolnila další informace o třívalcovém nafťáku CRDi o objemu 1,1 litru, který do konce roku dostane pod kapotu model Picanto. Motor má, jak již název napovídá, vstřikování Common-Rail a se s emisemi pouhých 113 g na kilometr plní s přehledem emisní normu Euro 4. Filtr pevných částic prozatím bohužel není v nabídce.

 

Agregát produkuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 ot. za minutu, maximum točivého momentu 153 Nm leží v 1900 ot. za minutu. Oproti původním předpokladům tak byl zvýšen točivý moment a posunul se do nižších otáček. Picanto s tímto agregátem dosáhne stokilometrové rychlosti během 16 sekund a rozjede se na 162 km/h. Zajímavá je spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí jen 4,2 litru na 100 km. Na frak tak dostaly původní, a již na první pohled těžko uvěřitelné, spekulace, že by vůz mohl mít stovku za 15 s a maximálku přes 180 km/h.

 

Vyšší hmotnost motoru má na svědomí nutnost použití silnějšího stabilizátoru na přední nápravě a posilovače řízení s vyšším účinkem. Cena Picanta s novým motorem zatím není známa.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků