Malý nafťák pro Kiu Picanto

Kia uvolnila další informace o třívalcovém nafťáku CRDi o objemu 1,1 litru, který do konce roku dostane pod kapotu model Picanto. Motor má, jak již název napovídá, vstřikování Common-Rail a se s emisemi pouhých 113 g na kilometr plní s přehledem emisní normu Euro 4. Filtr pevných částic prozatím bohužel není v nabídce.

 

Agregát produkuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 ot. za minutu, maximum točivého momentu 153 Nm leží v 1900 ot. za minutu. Oproti původním předpokladům tak byl zvýšen točivý moment a posunul se do nižších otáček. Picanto s tímto agregátem dosáhne stokilometrové rychlosti během 16 sekund a rozjede se na 162 km/h. Zajímavá je spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí jen 4,2 litru na 100 km. Na frak tak dostaly původní, a již na první pohled těžko uvěřitelné, spekulace, že by vůz mohl mít stovku za 15 s a maximálku přes 180 km/h.

 

Vyšší hmotnost motoru má na svědomí nutnost použití silnějšího stabilizátoru na přední nápravě a posilovače řízení s vyšším účinkem. Cena Picanta s novým motorem zatím není známa.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 51 příspěvků