Malý nafťák pro Kiu Picanto

Kia uvolnila další informace o třívalcovém nafťáku CRDi o objemu 1,1 litru, který do konce roku dostane pod kapotu model Picanto. Motor má, jak již název napovídá, vstřikování Common-Rail a se s emisemi pouhých 113 g na kilometr plní s přehledem emisní normu Euro 4. Filtr pevných částic prozatím bohužel není v nabídce.

 

Agregát produkuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 ot. za minutu, maximum točivého momentu 153 Nm leží v 1900 ot. za minutu. Oproti původním předpokladům tak byl zvýšen točivý moment a posunul se do nižších otáček. Picanto s tímto agregátem dosáhne stokilometrové rychlosti během 16 sekund a rozjede se na 162 km/h. Zajímavá je spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí jen 4,2 litru na 100 km. Na frak tak dostaly původní, a již na první pohled těžko uvěřitelné, spekulace, že by vůz mohl mít stovku za 15 s a maximálku přes 180 km/h.

 

Vyšší hmotnost motoru má na svědomí nutnost použití silnějšího stabilizátoru na přední nápravě a posilovače řízení s vyšším účinkem. Cena Picanta s novým motorem zatím není známa.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků