Malý nafťák pro Kiu Picanto

Kia uvolnila další informace o třívalcovém nafťáku CRDi o objemu 1,1 litru, který do konce roku dostane pod kapotu model Picanto. Motor má, jak již název napovídá, vstřikování Common-Rail a se s emisemi pouhých 113 g na kilometr plní s přehledem emisní normu Euro 4. Filtr pevných částic prozatím bohužel není v nabídce.

 

Agregát produkuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) při 4000 ot. za minutu, maximum točivého momentu 153 Nm leží v 1900 ot. za minutu. Oproti původním předpokladům tak byl zvýšen točivý moment a posunul se do nižších otáček. Picanto s tímto agregátem dosáhne stokilometrové rychlosti během 16 sekund a rozjede se na 162 km/h. Zajímavá je spotřeba, která v kombinovaném cyklu činí jen 4,2 litru na 100 km. Na frak tak dostaly původní, a již na první pohled těžko uvěřitelné, spekulace, že by vůz mohl mít stovku za 15 s a maximálku přes 180 km/h.

 

Vyšší hmotnost motoru má na svědomí nutnost použití silnějšího stabilizátoru na přední nápravě a posilovače řízení s vyšším účinkem. Cena Picanta s novým motorem zatím není známa.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků