Malý hatchback Audi A1 skončí touto generací. Důvodem jsou SUV i elektrifikace

Druhá generace Audi A1 vstoupila na trh teprve před třemi lety. Už teď se ale ví, že je to ta poslední.

První generace Audi A1 se na trhu objevila v roce 2010. Druhá nastoupila o typických osm let později a nyní už si tedy na trhu odpracovává třetí rok. Tímto tempem nás příští rok čeká facelift. V roce 2026 nás ale žádná další generace už nečeká. Je nyní oficiálně potvrzeno, že vstupní model A1 skončí s touto generací.

Více stylu pro A1, A4, A5, Q7 a Q8: Audi přidává novou výbavu S line Competition

Více stylu pro A1, A4, A5, Q7 a Q8: Audi přidává novou výbavu S line Competition

Důvod je jasný. Za peníze na malé prémiové auto jdou lidé spíše do malého prémiového SUV, protože se cítí bezpečněji a hlavně je to dnešní trend. Markus Duesmann, předseda představenstva Audi, prozradil portálu Automotive News, že A1 odejde bez nástupce. Malé Audi se v nabídce možná ještě někdy objeví, ale u toho stávajícího by to vzhledem k emisím stejně nemělo moc smysl.

Elektrifikace malých aut jim totiž zvedne cenu a stanou se tak nevýhodnými. Vstupem do světa Audi se tedy po odchodu A1 stane crossover Q2. Za rok 2020 se v Česku dle statistik SDA prodalo 40 kousků Audi A1. Crossover Q2 zajímalo o 15 lidí více. Do Q3 už šlo ale 265 zákazníků.

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Audi A1 však neodejde bez silného zářezu ve světě motorismu. Na jaře roku 2014 na český trh vstoupila verze S1 Sportback s dvoulitrem o výkonu 231 koní a s pohonem všech kol. Prcek uměl stovku za 5,8 sekundy a jet až 250 km/h. V různých úpravách se už teď jedná o legendu, jejíž cena jde k milionu korun.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

27.  7.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků